Mensen met jonge P.R.E andalusiërs?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

NZ92

Mensen met jonge P.R.E andalusiërs?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-11 20:20

Hoi Allemaal,

Nadat mijn PRe anda hengst Maximo van bijna 2 vorig jaar uit het land kwam liep hij volgens mijn dierenarts
en de dierenarts in de kliniek ligt atactisch. Na onderzoek in de kliniek is er uit gekomen dat
hij ruimte had tussen zijn halswervels en als hij ging lopen dit de zenuw aantikte en daarom
dat hij licht uitzwaaide voor en erg slap was in de achterhand.

Max heeft 3 maanden boxrust gehad en ziijn 2 weken terug op controle geweest de arts vond het niet
verslechterd en wou gaan kijken of de zenuwen nog in tact waren door middel van een impuls/zenuw meting.

Na diverse filmpjes geplaatst te hebben heb ik vaak te horen gerkegen dat dit loopje bij een jonge
PRE hoorde en dat ik me geen zorgen hoefde te maken.

Nu mijn vraag hebben jullie foto's filmpjes voor mij van jullie andalusiër van ongeveer 2 jaar?
zodat ik deze eens kan bekijken en kijken of dit werkelijk zo anders is als mijn eige andalusiër.

Ik hoop op jullie hulp

Ik heb hier nog filmpjes van Maximo van in Oktober hij was hier net uit het land, heb nog geen goeie
filmpjes van nu

NienkeNiels schreef:
Zoals beloofd hier de filmpjes van maximo in een grotere bak.
Moet er wel even bij zeggen bak was niet optimaal in verband met de regen. En hij was ook erg panisch naar zijn vriendjes aan het gillen die in de andere bak stonden. Ook zijn het 4 korte filmpjes mijn camera kanniet langer!!!
http://www.youtube.com/watch?v=3xQXFnee3wA
http://www.youtube.com/watch?v=ei-YyhkXT-I
http://www.youtube.com/watch?v=oHky0n1ad2s
http://www.youtube.com/watch?v=w8cuHZAp7fE
Laatst bijgewerkt door Nickeltje op 04-02-11 09:09, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Graag geen afbeeldingen quoten. Filmpjes in link geplaatst.

danaderese

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 20:48

hij is ook niet van goede kwaliteit en je moet je hoofd naar links draaien maar dit is iin filmpje van mijn PRE die binnen een maand 2 jaar word hopelijk heb je er wat aan
het is een filmpje van vandaag maar ze waren al buiten geweest denk ik dus loopt hij niet echt voluit hij kan veel beter draven

NZ92

Re: Mensen met jonge P.R.E andalusiërs?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-11 22:56

hmm oke toch bedankt kan er niet heel veel van zin aangezien hij niet draaft of gallopeerd.

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 23:07

Ik heb van mijn jongeling eigenlijk alleen speel filmpjes, maar daarop zie je ook wel hoe hij beweegt :)

Als eerste de meest recente, Llevado en de bal. Hij wordt overigens in mei 2 jaar oud en dit filmpje is van een week of 2 geleden.

Dit filmpje is van de zomer, dus toen was hij ruim een jaar oud

Ik zal eens kijken of ik dit weekend nog echt een bewegingsfilmpje voor je maken kan :j

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-11 23:25

hihi heb me heerlijk vermaakt bij je filmpjes wat een kleine doerak zeg prachtig!!!
Heb je mijn filmpjes ook bekeken en wat vond je daarvan?

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 23:36

Ik vind het altijd heel moeilijk om beweging te beoordelen, als ik lang kijk zie ik bij ieder paard wel iets geks :+ Maar als ik de jouwe en de mijne vergelijk heb ik het idee dat de jouwe idd slap achter is, wiebelig. Vooral in de galop zie je dat 'ie niet echt naar voren grijpt. Als je het goed vindt wil ik je filmpjes ook wel op een ander forum plaatsen waar m.i. mensen zitten die erg goed zijn in het zien van gekke dingen in beweging...

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-11 08:19

ja graag!! alle informatie is namelijk welkom..

danaderese

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 11:04

NienkeNiels schreef:
hmm oke toch bedankt kan er niet heel veel van zin aangezien hij niet draaft of gallopeerd.

ja ze waren al buiten geweest toen zal proberen een beter filmpje te maken met de camera in de juiste houding :D
edit dit filmpje had ik nog ergens zitten

Morfeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 11:49

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 12:24

Hoi Nienke,

Ik heb idd wel een beetje mijn bedenkingen bij zij achterhand. Hij is snel uit evenwicht en zijn passen zijn niet gelijkmatig. Natuurlijk kan het door leeftijd en de bak komen, maar het is niet zo dat dit PRE eigen is.

Hier een filmpje met daarop mijn 2,5 jarige merrie Galina (het is de donkere van de 2, de witte is een hoogdrachtige 15 jarige :) ) http://www.youtube.com/user/Cyrina3#p/a/u/1/SQ9Jh7lFfu8
Galina is echt beren sterk! Ik zal een nieuw filmpje maken voor je, met meer alleen haar in het beeld.

En hier een filmpje van 2 Andaluser jaarlinghengstjes. Ik zal van hun ook een nieuw filmpje maken want die zijn inmiddels 1,5 en bijna 2 jaar; http://www.youtube.com/watch?v=erz4iEoRnBc

danaderese

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 12:27

Cyrina schreef:
Hoi Nienke,

Ik heb idd wel een beetje mijn bedenkingen bij zij achterhand. Hij is snel uit evenwicht en zijn passen zijn niet gelijkmatig. Natuurlijk kan het door leeftijd en de bak komen, maar het is niet zo dat dit PRE eigen is.

Hier een filmpje met daarop mijn 2,5 jarige merrie Galina (het is de donkere van de 2, de witte is een hoogdrachtige 15 jarige :) ) http://www.youtube.com/user/Cyrina3#p/a/u/1/SQ9Jh7lFfu8
Galina is echt beren sterk! Ik zal een nieuw filmpje maken voor je, met meer alleen haar in het beeld.

En hier een filmpje van 2 Andaluser jaarlinghengstjes. Ik zal van hun ook een nieuw filmpje maken want die zijn inmiddels 1,5 en bijna 2 jaar; http://www.youtube.com/watch?v=erz4iEoRnBc

hihi leuke fimlpjes maar ik vraag mij nu af hoe houd je dat brandmerk zo wit bij de mijne zie je het bijna niet meer van al het haar dat er over hangt

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 12:35

Hoi,

Haar merk is gevriesmerkt, dus met stikstof. Daar komt wit haar voor terug op de huid, dus het is haar vacht wat daar wit is.

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-11 01:09

Bedankt voor al jullie berichten! Morgen brengen we maxiem naarde kliniek en halen hem zondag weer op
krijg dan ook uitslag dus laat het jullie weten!!
Groetjes

danaderese

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 12:18

hoi hier nog een poging om je te helpen uit verschillende filmpjes de in mijn ogen goede stukjes geknipt

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 22:37

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-11 22:42

Hoi allemaal!!
Uit het onderzoek bleek dat Maximo een lichte afwijking in de zenuwbaan heeft, de impulsen kwamen te laat aan. En waarschijnlijk zit zijn zenuw ergens beklemd zijn botten of zijn zenuwen groeien te snel waardoor het klem is komen te zitten. Omdat hij jong is willen ze hem nog wel kans geven en geven het 50/50 en kan goed of het kan slecht uitpakken. We gaan de komende 6 tot 12 maanden kijken of hij verbetering laat zien of juist verslechtering. Als het verslechterd is het geen goed komen en gaat het waarschijnlijk niet meer goedkomen. Verbetering kan dus ook heel goed en natuurlijk hopen we daar op!!
Hij moet nu gewoon gaan groeien en spelen en straks weer lekker op de wei!!
Het is afwachten en geluk hebben of geen geluk...

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 10:43

Ik hoop dat jullie veel geluk hebben en het helemaal goedkomt!