[EH] KWPN Dekavies Gribaldi merrie

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anneke

[EH] KWPN Dekavies Gribaldi merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-11 14:40

Ik zou graag meningen horen wat betreft exterieur en hengstenadvies voor onze merrie.

Unabalou: Gribaldi x Zalmeco x Duc de Normandie
http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=62119

Wat oudere standfoto:

Afbeelding

Momenteel drachtig van Negro, hiervoor een Tango veulen gehad.
M dressuur geklasseerd, wegens peesblessure ruim een jaar uit de sport. Pees is volledig hersteld dus wie weet.

Verbeterpunten:

*Iets sabelbenig
*Galop
*Redeljk schrikachtig

Sterke punten:
* werkwillig, wilt graag lopen
* mooi sterk achterbeen
* lief braaf karakter

Mijn voorkeur gaat uit naar een hengst die ook een goed achterbeen vererft, met een mooi lang voorbeen, hoog scoort op de galop en een fijn karakter vererft.

Ook hoor ik graag wat je van haar exterieur vind, wat verbeterpunten zijn etc. Ik wil zoveel mogelijk leren :D

Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-11 12:34

Goh wat een reacties! :+

Op mijn lijstje staan inmiddels: Krack C, Charmeur, Vivaldi, United.
Vanavond naar de HK, wie weet verander ik compleet van mening.

Voor onze Junior merrie (zie profiel) ga ik den ik voor Andretti. Ze verwacht 18 juni haar 1e veulen van Oscar.

ptiteblue

Re: [EH] KWPN Dekavies Gribaldi merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 16:36

Ik vind haar rug vrij lang en lijkt zwak. United geeft compacter paardjes, dus waarom niet. Ik heb zelf een United x Gribaldi merrie en die valt goed mee.

SantaCruz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 19:04

Leuke merrie. Ze lijkt zo op die foto wel wat klassiek gebouwd. Mag iets meer bloeduitstraling hebben en iets sterkere rug.
Hoe vind je Andretti? heeft een sterke gelop en fokt wel chique. De moeder van Andretti heeft ook veel uitstraling en gaat terug op Duits bloed.
Nu ben ik net naar de Hengstenkeuring geweest en ik moet zeggen dat Bon Bravour het achterbeen en front wel wat zou kunnen verbeteren denk ik.
De eigenaar van laatstgenoemde hengst zit hier ook op bokt. Komt ook uit een mooie stam.

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 12:26

SantaCruz schreef:
Leuke merrie. Ze lijkt zo op die foto wel wat klassiek gebouwd. Mag iets meer bloeduitstraling hebben en iets sterkere rug.
Hoe vind je Andretti? heeft een sterke gelop en fokt wel chique. De moeder van Andretti heeft ook veel uitstraling en gaat terug op Duits bloed.
Nu ben ik net naar de Hengstenkeuring geweest en ik moet zeggen dat Bon Bravour het achterbeen en front wel wat zou kunnen verbeteren denk ik.
De eigenaar van laatstgenoemde hengst zit hier ook op bokt. Komt ook uit een mooie stam.

Met Bravour teel je wel erg kort in op Gribaldi...

ts kiest met haar andere merrie voor Andretti, maar denk die dat dat de beste keus is voor deze merrie.

Vind United helemaal zo verkeerd niet voor deze merrie inderdaad! Hoe was de Tango?

Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-11 14:35

Bedankt voor de reacties!

Na de hengstenkeuring zie ik af van Andretti voor mijn andere merrie. Weet ook nog niet zeker of we daar uberhaupt mee gaan dekken ;) We zijn eerlijk gezegd op zoek naar een echt goede fokmerrie met predikaten. Dus als je wat weet? :D

Andretti zou idd wel wat kunnen zijn voor deze merrie, hij is veel verfijnder dan onze merrie, en ze mag best wat bloed hebben!
De foto toont niet erg duidelijk, haar ruglengte valt erg mee.
Wil wel een nieuwe foto maken, maar dat is niet echt relevant aangezien ze hoogdrachtig is :D

De Tango heb ik niet zelf gefokt, dus ik weet er niet veel van. Zal eens kijken wat ik erover te weten kan komen.

Ook vind ik Vivaldi nog steeds erg leuk.

lovelybelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 11:20

Vivaldi?
Geeft sterk achterbeen/ beweging door.