Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Sammie schreef:Die angst was ook wel terecht wat dat gebeurde op dat moment ook behoorlijk. Nu zie ik alleen Charmeur (en Apache) bij de dressuurpaarden als 'jong' en veel eruit springen.
Citaat:Vivaldi minder gedekt dan Johnson.
Zegt bij mij voldoende over de vererving! Heb altijd gevonden dat Johnson een veel beter vaderdier is dan Vivaldi, al is de 2de wrs het betere sportpaard.
besita schreef:pff ...bij de springhengsten
verbaas me wel dat een jonge Eldorado zoveel meer dekt dan een bewezen Numero Uno eigenlijk
En hoezo kan exporteren van de hengst tot totale omkeer zorgen ..Eldorado werd hier zowaar uitgefloten in Belgie na zijn hele " vertoning " in de laatste fase ..en in NL de topper
SvdVlugt schreef:Is er ook een lijst die jullie toevallig hebben omtrent de friezen?
Ik zie een hoop jonge Vivaldi's wat voor mij echt opvallend is.
Zijn percentage's terug te vinden ergens?
En wat de nakomelingen op de keuring doen?
[***] schreef:besita schreef:pff ...bij de springhengsten
verbaas me wel dat een jonge Eldorado zoveel meer dekt dan een bewezen Numero Uno eigenlijk
En hoezo kan exporteren van de hengst tot totale omkeer zorgen ..Eldorado werd hier zowaar uitgefloten in Belgie na zijn hele " vertoning " in de laatste fase ..en in NL de topper
Numero Uno is 2,5 keer zo duur als Eldorado. Laatstgenoemde heeft al veulens laten zien, komt uit een merrie die internationaal springt en is met 7 jaar ook niet echt jong meer.
NU kan bewezen zijn (nouja, in de fokkerij dan) maar geeft ook nogal eens een krom achterbeen of een niet te makkelijk karakter.
Bovendien willen we in NL graag het bloed van gretige hengsten als Clinton en Toulon, dus zo raar vind ik het niet.
Ik ben heel benieuwd hoe de jonge Eldorado's het straks gaan doen.
besita schreef:pff ...bij de springhengsten
juliomariner schreef:Ik vind het veel opvallender dat veel meer hengsten dan andere jaren bijna geen merries meer dekken. En hadden we er veel meer over de 200.
Ik denk dat komend jaar er nog weer minder gedekt gaat worden
VDB schreef:De feitelijke cijfers van het KWPN:
Afgelopen jaar: 13.000 dekkingen
Jaar daarvoor: 15.000 dekkingen.juliomariner schreef:Ik vind het veel opvallender dat veel meer hengsten dan andere jaren bijna geen merries meer dekken. En hadden we er veel meer over de 200.
Ik denk dat komend jaar er nog weer minder gedekt gaat worden
Niezel schreef:SvdVlugt schreef:Is er ook een lijst die jullie toevallig hebben omtrent de friezen?
Ik zie een hoop jonge Vivaldi's wat voor mij echt opvallend is.
Zijn percentage's terug te vinden ergens?
En wat de nakomelingen op de keuring doen?
Friezen?![]()
Dat is op de website van het KFPS terug te vinden onder dek- en veulen informatie..