Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
). Maar ik kan me voorstellen dat er wel iets in je verhaal zit. Een paard moet zijn concentratie bij jou hebben wil hij goed lopen (en dat is ook zo voor aan de teugel). Als je nou een ras als een arabier neemt dat snel afgeleid is, kan ik me voorstellen dat die niet makkelijk aan de teugel te "houden" zijn zeg maar. Want volgens mij maakt de nekbreedte van je paard ook nog veel uit. Kijk maar eens naar een Fjord, die hebben over het algemeen meer moeite met aan de teugel komen vanwege hun dikke nek. Maar zijn daarentegen wel rustiger dan arabieren. Ik denk dat je stelling dus gedeeltelijk waar is: arabieren hebben volgens mij wel een makkelijke nek om aan de teugel te krijgen, maar om ze te houden das het moeilijke denk ik. shaneen schreef:Ligt absoluut wel aan het ras, arabieren zijn zenuw pezen en zeer snel afgeleid
Karin"]
[quote="shaneen schreef:...arabieren zijn zenuw pezen en zeer snel afgeleid...
die ook dankzij training heel mooi nagevelijk loopt
shaneen schreef:Ligt absoluut wel aan het ras, arabieren zijn zenuw pezen en zeer snel afgeleid, minder snel dan een koele kwpnér tuurlijk heb je er uitzonderingen bij zitten, maar meestal geld dit wel, succes
shaneen schreef:Ik heb zelf ook arabieren en rijd kwpnérs er is toch echt een duidelijk verschil tussen paarden die hoog in het bloed staan en die niet, duidelijk hbben jullie die ervaring niet en zoals ik er al bij schreef zijn er uitzonderingen, mijn arabier loopt ook super maar dit komt puur door de opvoeding en manier van rijden, mensen die hier niet mee om kunnen gaan krijgen dit dan ook niet voor elkaar!!!
Hij kwam op mij af terwijl ik net met mijn blikje cola light met losse teugel (was na mijn les) voor de ingang van de binnenbak stond... Omar en ik keken hem helemaal verbaasd na en Omar verzette geen voet terwijl er in de bak een KWPN'er meteen helemaal gek werd en dat terwijl dat paard die andere niet eens kon zien. Ze willen graag met mij naar buiten met hun jonge en onervaren paarden juist omdat Omar nergens van schrikt en heel erg koel is. Dankzij. Het ligt ook aan de ruiter ja maar je kunt het ook leren om goed met een arabier om te gaan door je in hem te verplaatsen. 
Karin"]
[quote="shaneen schreef:...arabieren zijn zenuw pezen en zeer snel afgeleid...
AnneOmie schreef:. Heb jij les met je arabier

Arabsrulezz schreef:Idd..dat vind ik ook dat gevoelige maakt ze ook juist weer makkelijker om te rijden,mits je er mee om kunt gaan natuurlijk.