Waar koop ik het beste een geschikte lusitano, PRE, anda?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

marjo26

Waar koop ik het beste een geschikte lusitano, PRE, anda?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-11 14:57

Ik ben mij aan het orienteren op de aanschaf van een lusitano, crusado of PRE. Ik ben geinteresseerd om een wat ouder paard te kopen die al wat langer onder het zadel is en waar de basisdressuur goed is bevestigd. Ik denk aan een paard zo tussen de 7-12 jaar.
Ik wil er met name recreatief mee rijden, wel dressuurmatig, maar soms op mee op buitenrit kunnen.

Nou ben ik al een tijdje marktplaats aan het volgen en advertenties hier op bokt. Hier vind ik met name paarden van particulieren, maar wie heeft er misschien nog tips over goede handelsstallen/fokkerijen/bemiddelaars waar ik eens contact mee zou kunnen opnemen?

Ik hoor graag als jullie tips hebben!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 14:59

In welke prijsklasse zoek je?
Zoek je alleen binnen NL of ook in bijv Duitsland, belgie?

Weet wel aantal adressen voor je :)

marjo26

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-11 15:23

Hoi hoi,

Ik zoek een paard in de normale prijsklasse en dan bedoel ik tussen EUR 2000- 6000 ongeveer. De prijs zal ook afhangen van het niveau van het paard, dit hoeft geen Z niveau te zijn maar het zou wel leuk zijn als hij L- of M-niveau kan lopen. Belgie/Duitsland is ook een optie, mits vervoer geregeld kan worden en het niet te prijzig wordt.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 15:49

marjo26 schreef:
Hoi hoi,

Ik zoek een paard in de normale prijsklasse en dan bedoel ik tussen EUR 2000- 6000 ongeveer. De prijs zal ook afhangen van het niveau van het paard, dit hoeft geen Z niveau te zijn maar het zou wel leuk zijn als hij L- of M-niveau kan lopen. Belgie/Duitsland is ook een optie, mits vervoer geregeld kan worden en het niet te prijzig wordt.

Ik denk dat de prijsklasse niet realistisch is aan je wensen. Je kunt natuurlijk mazzel hebben, maar voor een paard met papieren in die leeftijd en met dat niveau betaal je meestal meer.

Verder kun zijn er meerdere fokkerijen en handelsstallen in Nederland en net daar buiten. Je kan bijvoorbeeld even contact opnemen met de rasverenigingen voor adressen of zelf op google kijken.

marjo26

Re: Waar koop ik het beste een geschikte lusitano, PRE, anda?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-11 16:05

Hoi Jessix,

Ik ben niet zo geinteresseerd of het paard papieren heeft/afstamming bekend is. Het mag dus een kruising zijn. Ik ben wel benieuwd naar wat jouw ideeen over wat een paard -dat voldoet aan mijn wensenlijstje- dan zou moeten kosten?

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 16:17

ik vrees ook dat je prijsklasse niet realistisch is bovendien zijn Lusitano's en PRE's vaak "klassiek" geschoold... Kruisingen ga je bij "gewone" handelaars" of particulieren moeten zoeken... fokkerijen en mensen die samenwerken met fokkerijenin Spanje en Portugal hebben zelden kruisingen of paarden in jou prijsklasse.
Ik zou eerder richting 10 000 euro rekenen als het paard goed aangereden is, dus M-tot Z-niveau... Als je een ruin wil kanhet soms wel in een lagere prijsklasse

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 16:25

marjo26 schreef:
Hoi Jessix,

Ik ben niet zo geinteresseerd of het paard papieren heeft/afstamming bekend is. Het mag dus een kruising zijn. Ik ben wel benieuwd naar wat jouw ideeen over wat een paard -dat voldoet aan mijn wensenlijstje- dan zou moeten kosten?

Nou dat je daar niet in geïnteresseerd bent is alleen maar goed! Ik dacht het omdat je vraagt naar een PRE, Lusitano of cruzado, maar dan blijft dus de cruzado over. Die zijn niet zo makkelijk te vinden in Nederland.. Fokkers hebben natuurlijk wel paarden met papieren en de meeste handelaren liever ook. Dus je moet dan maar net mazzel hebben dat iemand zo'n paard heeft.. En helemaal in die leeftijd. Het aanbod jonge(re) paarden is allicht groter.

Ik denk dat je meer kans hebt om zo'n paard te vinden in Spanje of Portugal. Daar is het aanbod natuurlijk groter. Er is een topic waarin de TS ook op zoek is naar een cruzado. Misschien is het wat voor je als je daar eens in kijkt. Er worden ook al wat namen genoemd van mensen die je kunnen helpen en wat prijzen genoemd. Dan weet je een beetje waar je aan toe bent.

marjo26

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-11 16:30

Thanx Jessix, ik ga dat topic eens zoeken. Het klopt idd dat het geen raszuiver dier hoeft te zijn met papieren. Ik had de aanduiding pre meer gebruikt om duidelijk te maken in welke richting ik het zoek (barok paard/spaans/portugees type)... Hoor graag als mensen nog meer tips hebben!

Sjaad

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 20:30

Lusitana hier op Bokt kan je vast verder helpen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 20:53

Balingehof zou je ook op kunnen kijken.
Hebben ook advertenties op Marktplaats.

Verder heb je in Noord Brabant nog Yequada Nordica maar denk dat die qua prijsklasse te hoog zitten..
In NL zit nog Yequada Residelca, Vinkenburg, andalusitano.nl, andalusiers.nu, fincala Ventilla, spaanse-paarden.nl.

En in Duitsland nog Sandra Imhoff (special-horses.de), en Caballos de la Luz.

Weet er nog wel meer maar weet niet van alles in welke prijsklasses ze zitten.
Ze hebben veelal toch wel jonge, groene paarden te koop.

Gewoon interesse hoor, maar ben je persé op zoek naar eentje die rond de M niv loopt?
Er zijn veel stallen die goede zadelmakke PRE's aanbieden, is dat geen optie?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 20:58

Atjan Hop uit Leiden doet in adviseren en advies bij aankoop, maar ik heb geen idee in wat voor 'n prijsklasse hij dan zoekt?!
Bij interesse, kan ik je altijd zijn site/telefoonnummer pb'en?!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 23:59

je kunt ook eens op deze site kijken:
www.lusitano-paarden.nl

zij bemiddelen en hebben zelf ook een aantal leuke paarden te koop, wel bijna allemaal met vol papier...

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 10:45

Megansk schreef:

Verder heb je in Noord Brabant nog Yequada Nordica maar denk dat die qua prijsklasse te hoog zitten..
In NL zit nog Yequada Residelca, Vinkenburg, andalusitano.nl, andalusiers.nu, fincala Ventilla, spaanse-paarden.nl.

Gewoon interesse hoor, maar ben je persé op zoek naar eentje die rond de M niv loopt?

Je vergeetde bekendste nog in Brabant; de Woeste Hoeve. Maar ook die zitten een heel stuk hoger kwa prijsklasse voor goed beleerde paarden.

En die van Caballos de la Luz zijn nog veeeel duurder, maar dat zijn paarden die echt voor de suptop klaargemaakt worden.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 12:17

Ik heb al die namen juist niet genoemd omdat het me onwaarschijnlijk lijkt dat ze een paard hebben in die prijsklasse. Of misschien wel in die prijsklasse, maar dat nog jong, 3 á 4 jaar.. Maar misschien kunnen ze je wel verder helpen, want ook zij hebben natuurlijk weer hun contacten.

drama1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 12:28

Kijk eens op de site van moravita in Coevorden

cyn23

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 12:28

marjo26

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-11 12:51

dank jullie wel voor al jullie reacties! Ik ga de sites eens even bekijken! Meer tips zijn welkom!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 12:54

Cyrina schreef:
Megansk schreef:

Je vergeetde bekendste nog in Brabant; de Woeste Hoeve. Maar ook die zitten een heel stuk hoger kwa prijsklasse voor goed beleerde paarden.

En die van Caballos de la Luz zijn nog veeeel duurder, maar dat zijn paarden die echt voor de suptop klaargemaakt worden.

Achja Woeste hoeve! Helemaal vergeten.
Ja Cab. de Luz heeft geen prijzen op de site dus dat dacht ik al.

Nog een keer TS, is een 3/4/5 jarige zadelmakke geen optie? :)

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 12:56

Sjaad schreef:
Lusitana hier op Bokt kan je vast verder helpen!

Dat zou ik ook zeker even doen.

barrye

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 20:59

Tja, dat zal niet meevallen.

Vooral bij wat oudere paarden in een niet te dure prijsklasse kun je nog al eens een keer voor verrassingen komen te staan.
Vaak hebben ze al een aantal eigenaren gehad wanneer ze op die leeftijd ( 7 - 12 jaar) geadverteerd worden. En waarom?? Vaak niet omdat het bij de vorige eigenaren allemaal super ging.

Wij verkopen bij voorkeur dus ook vt.t. een jonge onbeleerde of door ons opgeleide andalusier / PRE.
Dan weet je wat meer van de achtergronden, wijze van gereden zijn etc..

We hebben nu wel een 5 jarige te koop, nog niet geadverteerd omdat hij met het slechte weer, dus een bevroeren buitenbak met sneeuw een tijdje niet gereden is. Ook nu is onze bak keihard. Zodra het weer omslaat pakken we hem weer op en wordt hij later dit voorjaar geadverteerd.
Deze flinke ruin van ca. 164 is afgelopen zomer al vaak op buitenrit geweest en bazis dressuur aangereden. Hij heeft enorm veel behang, koel karakter. Afkomstig van Sebastiaan Fernandez, met zijn brandmerk, maar geen papieren. Zijn ouders staan bij Sebastiaan in de buurt.
Hij valt in jouw prijsklasse

Kun je niets naar je zin vinden , kijk dan begin dit voorjaar nog maar eens op onze site www.andalusiershow.nl.

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 22:25

En als je naar Spanje wilt komen hebben ook leuke paardjes hier :D
Heb een hele leuke PRE ruin te koop van 5 jaar met mooie afstamming en in prijsklasse die je zoekt.

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 19:54

de rijthof heeft ook een leuke staan die beleerd is

Rijthof

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 00:49

Als je nog een mooie PRE merrie zoekt? We hebben er staan in jouw prijsklasse!

Afbeelding

Voor meer info kan je op onze website http://www.rijthof.nl kijken.