proefmonsters merriebrok

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

2see

proefmonsters merriebrok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-11 11:27

Ik heb een verzoekje aan de drachtige merrie eigenaren. :D

Ik heb een merrie die nu 220 dagen drachtig is, en ben opzoek naar een geschikte merriebrok voor haar.
Aangezien ze snel problemen heeft met voer. Geeft dit dus een probleem. Maar wil toch wel wat extra's geven, voor het veulen. Nu heeft mijn dierenarts voorgesteld om een paar proefmonstertjes te gaan gebruiken.

Nu ben ik naar de voerboer geweest. Maar wat ik ook wel snap is dat hij niet voor een handjes voer een zak voor mij gaat opensnijden.

Dus misschien bijdehand. :o :o Maar zouden jullie een klein zakje voer wat jullie gebruiken naar mij op willen sturen??! Zodat ik dit bij mijn dierenarts kan geven? en ze kan kijken of dit geschikt is voor mijn merrie. Hoeft echt maar 1 of 2 handjes te zijn. _/-\o_

En ik hoor heel graag jullie ervaringen met verschillende merken merriebrok??!
En heeft er iemand ook problemen gehad met het kiezen van een merriebrok??

wat ik hier in de buurt kan krijgen is:
cavalor probreed
Pavo
havens
horsefood
masters

Alvast bedankt en ik hoor heel graag jullie bevindingen.

robert45

Re: proefmonsters merriebrok

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 11:28

umh je zou toch gewoon kunnen kijken naar de analyse op de zak?

Dan weet je direct wat er in zit. Veel meer zal je dierenarts ook niet kunnen doen behalve de inhoud bekijken?

2see

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-11 11:41

ja uiteraard heb ik alles vergeleken. Maar het gaat om de verhoudingen en hoe mijn merrie daarop reageert :)
Mijn merrie is erg gevoelig hiervoor. En heb daar heel lang problemen mee gehad om een geschikte basis voeding te vinden voor haar. De dierenarts (holistische) die mij daar toen heel erg mee heeft geholpen, wil dit nu weer voor me doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 11:53

Als je één handje voer geeft kan je toch nooit weten hoe ze er op reageerd? Daar zal je wel een paar dagen het gewone rantsoen voor moeten geven.
En wat kan zo'n DA dan zien aan brokjes? Wat er inzit staat toch op de zak?

En op zich hoef je niet perse merriebrok te geven. Je kan ook een supplement voor drachtige en jonge paarden door je huidige voer mengen.

2see

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-11 12:10

ik geef haar nu inderdaad al een supplement. Maar daar missen toch weer wat elementen in dus wilde toch een merrie brok gaan proberen. Maar wel supplement geeft jij dan??

En ik snap als je niet weet hoe een holistische dierenarts werkt dat je denkt het staat toch op de zak! Maar deze dierenarts heeft mij giganties geholpen met mijn merrie, dus ik wil graag haar verzoek tot een paar handjes verschillend voer te laten zien indienen. :)

Dus laten we die discussie alsjeblieft gaan. want ik weet hoe het werkt. :D dank je

hoor wel graag jullie ervaringen met verschillend voer. En of jullie reacties van jullie merrie hierop.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 16:32

Ik heb PAVO podo supply een poosje gevoerd, zijn vitaminekorreltjes. Mijn oude merrie kon niet tegen merriebrok dus gaf ik equiral sportbrok met die korreltjes erbij en dat ging prima.

2see

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-11 18:23

okee, bedankt janne misschien is dat wel de beste oplossing dan hoef ik haar ook niet van der vertrouwde voer af te halen.
want ben zo blij dat ze het nu zo goed doet.

Beli

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 20:18

2see

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-11 20:48

hee thanks beli : )
ja welkoop lisse die ken ik wel ja.
ik ga ff subli en cavalor vergelijken....