Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
ioontje schreef:Dat je meerdere keren kunt rijden is op zich niet erg, maar dat je binnen 14 dagen bij dezelfde jury 6 punten hoger kunt scoren is op z'n minst opmerkelijk.
Zelf hebben we ook ervaring in een opmerkelijke wijze van jureren tijdens de IBOP. Het zou naar mijn idee eerlijker zijn als de jury beoordeelt zonder voorkennis van het paard (dat naam, afstamming, fokker, geregistreerde, eerder behaalde resultaten etc. pas bekend worden gemaakt na de beoordelingsuitslag).
Ik ben benieuwd hoe iedereen hierover denkt.
Citaat:Ik vind het punten verschil helemaal niet zo opmerkelijk.. Best mogelijk dat ze de eerste keer zoveel spanning heeft laten zien dat ze eigenlijk niet goed te beoordelen was.
IBOP rijden is een vak apart...
Thora schreef:Volgens jou hangt de Ibopscore dus niet van de kwaliteit van het paard, maar van de ruiter af?
Als dat zo is zijn de milieu-invloeden misschien veel groter dan berekend en zegt een goed gereden Ibop niet altijd iets over de kwaliteiten van het paard.