Ijslander en wedstrijdmennen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Rhine_

Ijslander en wedstrijdmennen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-11 17:22

Hey

Ik ben al een tijdje gepasioneerd door ijlanders. Omdat nu de minimum stokmaat voor menne 110 is is het meschien naar de toekomst toe toch fijn om een ijslander te kopen. Maar is het erg dat die dan bij 2 shets komt te staan? En zijn ze wel geschikt om te mennen (in enkelspan)?

Groetjes
Rhine

Edit spelfout
Laatst bijgewerkt door Rhine_ op 27-01-11 17:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 17:24

Er zijn hier een aantal ijslander volgens mij op bokt die ook enkelspan staan :)
Je kan er gewoon mee mennen hoor. En een ijslander zit vaak boven 110, dus waarom niet?
+ dat ze ook nog is leuk onder het zadel zijn, tolt (puntjesdoenhetniet) mits je een 4 of 5 ganger heb uiteraard :)

Ik vind ijslanders persoonlijk erg leuk !

En ik denk dat je toekomstige ijslander het juist super gezellig vind met zijn toekomstige shetlander vriendjes, het is beter als alleen :) Je moet natuurlijk wel kijken of ze samen kunnen staan.

Rhine_

Re: Ijslander en wedstrijdmennen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-11 17:51

Nog 1vraagje kan een ijslander in de winter op stal?

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 02:12

Hij kan op stal maar waarom zou je dat willen?

Met shetlanders: geen probleem, de meeste IJslanders zijn erg sociaal omdat ze vaak in grote kuddes en/of in de begrazing opgroeien. En ook met een IJslander kun je mennen, al zou ik het niet het meest geschikte paard vinden voor een dressuurproef.

Daarnaast: ik weet niet wat je nu voor paarden hebt en/of waar je mee ment maar een IJslander is geen grote shetlander.

Cchanny: een IJslander is ALTIJD boven de 1,10 meter...

wyko

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 18:48

Mennen met ijslanders gaat prima.

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 15:37

mennen met ijslanders gaat zeker goed, en watvoor gezelschap maakt niet veel uit..

die van ons staat tussen 3 dravers en een schaap..

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 15:49

IJslanders zijn over het algemeen echt sociaal, mijne staat met een tinkerfries en een paintarabier. Maar hij discrimineert wel: andere IJslanders en welshen, en dan met name vossen en schimmels, vindt hij de leukste paarden. De eerste keer dat hij shetties zag was hij heel verbaasd dat hij moest bukken om ze te begroeten :P Het is wel handig dat de paarden die bij je ijs staan ook sociaal zijn.

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 15:58

Wij mennen ook met een ijslander. Erg leuk. Ze zijn sociaal, cool, maar zeker niet lui. Leuke ponys.

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 16:22

hestejente schreef:
Hij kan op stal maar waarom zou je dat willen?

Met shetlanders: geen probleem, de meeste IJslanders zijn erg sociaal omdat ze vaak in grote kuddes en/of in de begrazing opgroeien. En ook met een IJslander kun je mennen, al zou ik het niet het meest geschikte paard vinden voor een dressuurproef.

Daarnaast: ik weet niet wat je nu voor paarden hebt en/of waar je mee ment maar een IJslander is geen grote shetlander.

Cchanny: een IJslander is ALTIJD boven de 1,10 meter...

Ja sorry _O-
Dom foutje van mij :o

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-11 22:48

Hij zou 3-4 maanden per jaar op stal staan(ivm de winter). Maar we gaan tegen dan een uitloop/padock maken voor over dag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 18:51

die van mij probeerde een shet op te tillen met de tanden... midden op zijn rug... dat ging niet goed... en lammetjes... ook niet goed...

Mennen vindt ie leuk!