Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Marieke_K schreef:Ik vind het persoonlijk geen fijne oplossing. Het belemmert het sociale contact (ze kunnen niet krabbelen bij elkaar, of een keer happen als iets ze niet zint), als je automatische drinkbakken op het land hebt staan kunnen ze niet drinken en ik vind het niet fijn dat ze met een halster op de wei in moeten.
Die van mij wordt ook snel dik en is gevoelig voor hoefbevangenheid. Die laat ik altijd de eerste maanden op een stuk staan waar ik zelf kan bepalen hoeveel gras hij per dag krijgt. Zo half juli gaat hij dan de kudde in. En dat gaat eigenlijk altijd prima.
dagmach schreef:Zoals zo vaak is het kiezen wat voor het dier het prettigste is.
Hoefbevangen raken niet en op stal zetten ook niet,over blijft dus de inname van voer beperken.
Mijn dieren gaan in het voorjaar weer met graasmasker (green-guard)naar buiten.Staan in een groep van 20
en spelen gewoon mee.Ook kan er gegraasd (inname is zo wel beperkt) en gedronken worden.
Vindt het een fijne oplossing,dieren apart zetten of in het zand,stal vind ik minder fijn.
Ben dus heel tevreden over het dragen van het masker.
doei schreef:Kunnen ze ook drinken uit een automatische drinkbak?
Green-guard is dat een aanrader?