Wat is er nou slecht aan springen met fries?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mariloux

Wat is er nou slecht aan springen met fries?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-11 15:04

Hallo bokkers, weert dat er al best veel topics zijn over springen met een fries. Maar ik vraag mij nu eigenlijk wel eens af wat er dan zo slecht aan is.. ik had ooit gehoord dat je een paard er op kan laten chekken? iets met de voorknieën.. ik vraag me dus af waar dat kan, en of dat echt moet. mijne vind springen heel leuk, en springt al bijna een meter. maar omdat ik toch niet verder wil met springen, maar wel met dressuur wil ik natuurlijk niet dat zijn knieën er aan kapot gaan.. dus is het nou echt slecht en wat weten jullie er van? het is een sport type fries.. alvast bedankt!

sorry als het al ergens staat.. kon het echt niet vinden bij zoekmachine..

kleinvosje

Re: Wat is er nou slecht aan springen met fries?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 15:07

Hmm, ik denk dat er weer iemand een grote duim had, die leeg gezogen moest worden. Met een Fries kun je neet zo goed springen als met een ander dier, het zal hem misschien wat moeilijker afgaan qua techniek, maar het kan prima!

janaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 18:57

Ik spring met mijn fries ook , en ook goed in de hoogte (kan met gemak 120 springen, wel geen pacour)
Ik lees vooral dat het belastend is voor de benen, dus zelf doe ik het niet heel veel, vooral voor de afwisseling. En van techniek ligt eraan, mijne is er zeer goed in, en ook een goed reflex met bv. in-uitjes dus het gaat prima met maten.

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 19:00

Met een Fries kun je net zo goed springen als met een ander paard, alleen hebben ze er niet allemaal talent voor. De mijne springt 80cm maar daar houd het wel zo'n beetje op :Y)

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 19:03

een fries kan net zo goed springen als ieder ander paard hoor :)
hij zal er echt geen leed van ondervinden...
alleen is hun techniek niet altijd even goed :)

LouLouB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 19:09

zelf spring ik ook met mijn fries! Die vindt het helemaal geweldig..
Okee.. we springen geen parcours van 1 meter, de techniek is toch wat minder, althans dat geldt voor mijn paard.

Aieshja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 19:12

Friezen zijn over het algemeen minder goed in springen door hun exterieur, ze zijn anders gebouwd en hebben toch een andere beweging dan een 'gemiddeld springpaard'.
Hierbij heb ik het dus over de techniek, het basculeren etc etc.

Het is dus onzin dat springen voor Friezen slecht is, je ziet ze alleen minder vaak op concours!

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 21:01