Hey iedereen,
Ik vroeg me af of er hier mensen zitten die hun PRE in het tuig hebben. Ik zou namelijk graag wat ervaringen horen van jullie.
Wij hebben sinds oktober een PRE. Hij is doma vaquero getraind en ik ben hem nu aan het omscholen voor dressuur. Er is mij verteld " het begin kan lang duren, heb gedult, als hij het eenmaal door heeft gaat het snel" Moet zeggen, helemaal waar!
Mijn paard is heel erg "heet" gewoon heel werklustig en houd van een flink tempo. Onder het zadel beheesen wij nu samen het tempo. Daarnaast kent hij ook de Dubbele longe en is daarin heel fijn.
Nu mijn eigenlijke vraag...
Mijn vriend wil al jaren gaan mennen. Heeft ervaring maar wij hebben steeds het paard er niet voor. Koets enz... is in ons bezit. Nu is dit paard niet bedoelt om op korte termijn te verkopen. Dus zou mijn vriend graag met hem gaan mennen.
Nu vroeg ik mij af wat jullie ervaringen is met het beleren voor de kar van een PRE. Wij hebben zelf geen ervaring met beleren in het tuig. We kunnen hem weg brengen of het samen met de eigenaar van onze weide doen (frequent menner die meerdere paarden getuigd heeft) dan blijft hij bij ons staan natuurlijk. Het word dan wel in de zomer periode gezien ik hem eerst dressuurmatig wat verder wil hebben voordat ik nieuws introduceer.
Ik zou dus graag ervaringen horen betreft zijn " heetheid" of dat te doen is om voor de kar te zetten. En ook of de doma vaquero invloed kan hebben op het mennen.
Laatst bijgewerkt door Kady1 op 19-01-11 19:03, in het totaal 1 keer bewerkt