Waar kan ik een geboortemelder huren?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

YildizArabs

Waar kan ik een geboortemelder huren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-11 16:44

Zoals de titel al aangeeft ben ik op zoek naar bedrijven of particulieren die hun geboortmelder verhuren? Maar wel 1 die op temperatuur meet, zoals het Radco systeem. Ik heb de leverancier in NL al benaderd, maar zij verkopen alleen. Wie kan me helpen? :)

Tafje

Re: Waar kan ik een geboortemelder huren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 16:47

Volgens mij bij Divosa, kijk eens op hun website. En anders even via Google, ik denk dat je dan al genoeg zult vinden..

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-11 17:28

Dat heb ik uiteraard al gedaan; zijn allemaal die melders die op het liggen van de merrie werken. Hoor ik alleen maar slechte ervaringen over; veel valse meldingen en op moment supreme niet melden. Terwijl die op temp zeer accuraat werken en netjes twee uur vantevoren melden. Ik geloof dat ze uit België komen?

Tafje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 18:08

Geen idee.. dan kan ik je niet verder helpen.. succes nog !

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 18:09

Epple jeck verhuurt ze volgens mij ook.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-11 18:20

Heb even op hun site gekeken; ze verhuren inderdaad geboortemelders maar volgens mij niet die ik bedoel en die dus weer op beweging gaan...

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 22:29

yildiz schreef:
Dat heb ik uiteraard al gedaan; zijn allemaal die melders die op het liggen van de merrie werken. Hoor ik alleen maar slechte ervaringen over; veel valse meldingen en op moment supreme niet melden. Terwijl die op temp zeer accuraat werken en netjes twee uur vantevoren melden. Ik geloof dat ze uit België komen?

dat van alleen maar slechte ervaringen valt wel mee,lees maar eens op bokt.
misschien een idee om eens bij de belgische bokkers te informeren?

calypsooJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 22:29

op piafferuitersport.nl dacht ik dat het ook kon ;)

zikina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 22:30

ik heb kennissen en zij verhuren ook als je meer wilt weten pb me maar

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-11 22:50

@Snoevie; tuurlijk zijn er ook positieve reacties, alleen gaat t vaker fout dan goed. Bij dat andere systeem gaat het nooit fout omdat het elke 5 min de lichaamstemp meet, dus vandaar dat ik dat wil proberen. Logisch toch?;-)
@Zikina: je hebt een pb!

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 18:49

Dankzij de melder die afgaat bij het liggen van de merrie ben ik aanwezig geweest bij de geboorte van Jones! Wel vaak voor niks halverwege de nacht gaan kijken, maar toen hij om half twaalf afging wist ik dat het raak was.

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 12:03

Heb je ondertussen verhuur gevonden? ik was nieuwsgierig naar de ervaringen met dit systeem en toen vond ik dit topic :)
Ik zag op marktplaats een advertentie voor koop of evt merrie bij hen op locatie neerzetten, maar je zou altijd contact met ze op kunnen nemen wie weet verhuren zij wel? Deze zit in Noord-Brabant in Lith (gemeente Oss)
http://link.marktplaats.nl/409456140
http://www.hafaro.nl/

Ik vind het er trouwens wel niet echt rolproof uitzien :o daarom was ik dus o.a. benieuwd naar mensen die dit gebruikt hebben.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-11 20:06

Nee nog altijd niet :( Heb dit bedrijf al eerder gemaild maar ze verkopen alleen. Ik wil m'n merrie gewoon in dr vertrouwde omgeving laten dus daar zetten is ook geen optie.
Ik heb zelfs de Belgische verkoper gecontacteerd maar ook alleen verkoop.
Komende week komt mijn smid (fokken Belgisch trekpaarden), via hem ben ik ook op dit idee gekomen, hebben er zeer goede ervaringen mee. Misschien dat ik t kan lenen maar ik weet dat zelf ook drachtige merriesdit jaar hebben staan...
Dus zoektocht geef ik dan maar op en doen we t maar op de ouderwetse manier of maar toch die ellendige singel, beuhhh! ;(

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 20:48

O balen dat ze het nergens verhuren -O- idd merrie liever gewoon in eigen omgeving groot gelijk :j Hopelijk kun je hem lenen van je smid ik duim voor je!

Ik ga nu dus het halsteralarm uitproberen hoor er wisselende ervaringen over, maar zo'n antirolsingel vind ik ook niks :o Say rolt nog graag :z
Verder heb ik op stal een IPcamera, die dus ook via internet te volgen is 8-) hopelijk is dat voldoende :)

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-11 21:31

He nu breng je me op n idee! Hoe werkt zon IPcamera? Kun je die huren?

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-11 21:41

Heb ff zitten googlen maar zon camera is niet eens zo duur! Kan ik gewoon comfortabel thuis met m'n iPhone de situatie checken! Hoe ideaal is dat?! *\o/* Dank je wel!

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 21:51

Weet niet of die te huur zijn ik heb hem hier gekocht :) had hem vrijdags besteld en met ideal betaald en zaterdag al binnen 8-)
http://www.foscam.nl/index.php?page=sho ... 1&Itemid=4

Ik heb voor een buitencamera gekozen, omdat deze goed tegen vocht en vorst kunnen en dat leek me toch wel belangrijk.

Op de site bij productspecificatie staat ook weergegeven hoe het werkt. http://www.foscam.nl/index.php?option=c ... icle&id=25

Je hebt (draadloos) internet nodig en je hebt de SSIDnaam (staat achterop) en wachtwoord v router/ modem nodig om hem in te stellen.

De omschrijving voor aansluiten leek me in begin nogal ingewikkeld := maar bleek toch best makkelijk :)
O ja wat niet in omschrijving staat maar vaak wel nodig is bij Vista of Windows 7 (las ik op een forum) is de site ff bij je vertrouwde websites zetten anders kan het zijn dat ie de site niet goed laat zien.
Laatst bijgewerkt door grid op 07-02-11 21:52, in het totaal 1 keer bewerkt

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 21:52

O hihi je hebt het al gevonden :) naja ik laat de info toch maar staan :D

Ja idd en ook vrienden van me gaan meekijken 8-) net zoiets als marestare alleen dan een wat selecter clubje :P Als ze de link hebben kunnen ze het gewoon zien en evt kun je een wachtwoord voor visitors instellen ;)

Sanne96

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 12:54

Bij divoza kan je ze huren volgens mij

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 19:11

Mocht je een cam op marestare zetten, moet je even goed kijken of die wel IP camera`s ondersteunen! 2 Jaar geleden nog niet in ieder geval.

Ik had 2 jaar terug zowel birthalarm als marestare, en:
nr 1 werd ik gebeld uit Canada, maar die ging mooi plat dus Birthalarm had ook gewerkt,
nr 2 ben ik ook gebeld, merrie ging niet plat liggen dus die hadden we echt gemist
nr 3 gaf duidelijk dat ze ging bevallen..

Ik vond het 'meekijken' van andere via de cam dus ideaal, en zal het in de toekomst zeker weer gebruiken!

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 19:18

grid schreef:
Weet niet of die te huur zijn ik heb hem hier gekocht :) had hem vrijdags besteld en met ideal betaald en zaterdag al binnen 8-)
http://www.foscam.nl/index.php?page=sho ... 1&Itemid=4

Ik heb voor een buitencamera gekozen, omdat deze goed tegen vocht en vorst kunnen en dat leek me toch wel belangrijk.

Op de site bij productspecificatie staat ook weergegeven hoe het werkt. http://www.foscam.nl/index.php?option=c ... icle&id=25

Je hebt (draadloos) internet nodig en je hebt de SSIDnaam (staat achterop) en wachtwoord v router/ modem nodig om hem in te stellen.

De omschrijving voor aansluiten leek me in begin nogal ingewikkeld := maar bleek toch best makkelijk :)
O ja wat niet in omschrijving staat maar vaak wel nodig is bij Vista of Windows 7 (las ik op een forum) is de site ff bij je vertrouwde websites zetten anders kan het zijn dat ie de site niet goed laat zien.

Is dit ook een mogelijkheid wanneer je +- 4 km er vandaan woont en daar dus een internetverbinding hebt? :o?

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 19:43

Mariska_28 schreef:
Mocht je een cam op marestare zetten, moet je even goed kijken of die wel IP camera`s ondersteunen! 2 Jaar geleden nog niet in ieder geval.

Ik had 2 jaar terug zowel birthalarm als marestare, en:
nr 1 werd ik gebeld uit Canada, maar die ging mooi plat dus Birthalarm had ook gewerkt,
nr 2 ben ik ook gebeld, merrie ging niet plat liggen dus die hadden we echt gemist
nr 3 gaf duidelijk dat ze ging bevallen..

Ik vond het 'meekijken' van andere via de cam dus ideaal, en zal het in de toekomst zeker weer gebruiken!

hoe gaat het bij marestare? en wat moet je hebben en wat zijn de kosten? Alvast bedankt voor je bericht.

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 20:36

DeSa schreef:
Is dit ook een mogelijkheid wanneer je +- 4 km er vandaan woont en daar dus een internetverbinding hebt? :o?

De internetverbinding moet in de buurt vd camera zijn en dan sluit je de camera dus op internet aan dan krijgt je camera een eigen http adres en deze kun je dus Overal (dus ook de andere kant vd wereld :+ ) bekijken :j

Hier dus een vb in rusland :D
De url is http://188.134.6.164/ en dan dus 2x demo invullen en ff opletten dat je voor chrome of firefox de 2e login moet pakken ;)
Voorbeeld heb ik hier vandaan: http://www.foscam.nl/index.php?option=c ... &Itemid=24

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 19:56

Ik heb hem gewoon bij de plaatselijke ruitersportzaak gehuurd. Maar dat was ook alleen maar op liggen.
Uiteindelijk heb ik er niks aan gehad. Ik had een camera opgehangen en die kon ik op de tv op mijn slaapkamer bekijken.
Toen ik zag dat de bevalling eraan ging komen heb ik de laatste 2 dagen tevoren elk uur mijn wekker gezet.
Gewoon vanuit je bedje de tv even aan... en als er niks aan de hand is weer een uurtje verder slapen.
En zo had ik al gezien dat ze ging bevallen voordat het alarm af ging.
STerker nog, we stonden al bij de stal en toen hoorde ik hem af gaan uit mijn slaapkamer raam.