De sokken doe ik ook weinig aan, af en toe de schaar erin om ze in te korten, maar borstelen eens per maand of zo en wassen 2 keer per jaar in de zomer maximaal. De sporen moeten wel kort gehouden worden omdat ze anders in zijn vel groeien. Die dingen hebben zo'n erge kromming en splitsen ook in delen op als ze langer dan 4 cm zijn. Dan staat hij zich gek te schuren omdat hij last heeft van zijn sporen. Ik doe het nu met deze lengte al een jaar of 9 en nog nooit heeft hij er problemen op gegeven. Ook op advies van hoefsmeden en een dierenarts trouwens.
Piene ze staan nu in een soort van paddock waar het in ieder geval droger is dan het kniediepe water. Maar de grond is zo doorweekt met vocht dat er geen houden aan is ook niet op de paddock. Het perceel ligt lager dan de omgeving en ook lager dan de sloot die aan de andere kant van de weg ligt. In het voorjaar wordt er een stuk betegelt zodat een deel in ieder geval droog blijft. Al kan hij nu ook droog staan maar meneer geeft de voorkeur aan de natte plaksmurrie.
Lot droogfohnen is bij Connor misschien wel mogelijk alleen redt mijn gezondheid dat niet. Ik heb het een keer gedaan lang geleden maar je bent zeker een uur per sok bezig in een houding die mijn lijf niet leuk vindt. Dan zou ik om 6 uur moeten beginnen met sokken fohnen en om 12 uur kan ik naar huis. Het is een schat van een dier maar dat ga ik niet volhouden.
Gewoon even volhouden dan maar en duimen op droog vriesweer en het snel wegtrekken van het water. En hopen op geen mok of rotstraal tot die tijd.
Laatst bijgewerkt door karuna op 18-01-11 12:36, in het totaal 1 keer bewerkt