[TI] zo braaf kunnen ze nou zijn...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

kick1972

zo braaf kunnen ze nou zijn...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-11 11:21

Wat een ongelovelijk heerlijk braaf tinkermama heb ik toch............

Mijn dochter die net 10 jaar is geworden, ging gister voor het eerst op een andere stal een privelesje doen om te kijken in welke groep ze zou passen. Mijn oudste dochter van 16 heeft Loesje opgehaald (onze stal is 15 minuten stappen ervandaan). Loesje staat op stal met haar veulen van 8 maanden en zonder mokken kon zij Loesje meenemen en Abby haar veulen bij een andere merrie op het land laten staan. Er stond verschrikkelijk veel wind op de dijk en dan is ze drukker. Op die andere stal aangekomen mocht ze even in een lege stal staan tot wij aan de beurt waren. En daar stond ze dan heel relaxed hooi te eten.

In de binnenbak keek ze even rond en was totaal niet onder de indruk van de vreemde omgeving ondanks de herrie van de wind. Mijn dochter van 10 stapt op en heeft een half uur les gehad en Loesje deed precies wat ze van haar vroeg. Loesje hield mij aan de kant in de gaten en deed verschrikkelijk hard haar best.

Wat een ongelovelijk lief en brave lieverd heb ik toch terwijl haar veulen nog thuis staat, het buiten erg hard waait en gewoon even met mijn jongste dochter op vreemd terrein laat zien hoe braaf ze is <3

Zo eigenzinnig als dat ze zijn..... WAT HEBBEN WIJ TOCH EEN SUPERRAS!!! +:)+

vjseegers

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 13:31

Mooi verhaal......en met dat laatste: helemaal eens!!!!!

Zaterdag heeft mijn nieuwe verzorgster voor het eerst op Tinka gereden. Gelijk op de weg omdat de bak half onder water stond. Ondanks de harde wind, druk verkeer, een vreemd iemand op haar reed en dat het de eerste keer na een hele tijd was dat ze bereden de weg opging, gewoon dus de rust zelve!
En regelmatig maar naar me kijken met die blik van: baasje doe ik zo goed????

Het zijn super beesten!!!

snowdon

Re: zo braaf kunnen ze nou zijn...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 13:33

Heerlijk he ;)
Met die wind ben je haast zelf eerder frisjes dan onze paarden :D

taggart

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 18:15

jaaaaa helemaal geweldig toch

Ik heb mijn 2 tinkies sinds dik 3 maanden en ik had Kelsey ook al een hele tijd niet meer kunnen rijden door het vieze weer/sneeuw
Ging er dit weekend voor het eerst op en dan is ze toch zoooooo ontzettend braaf , en wat ben ik dan toch superblij met haar, verkeer wat langskomt enz enz, ik voel me gewoon heel veilig op haar en dat terwijl ik al jaren niet meer gereden had toen ik haar kocht!!!!!!

carolientje6

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 17:12

Ik ken iemand die tinker heeft bij ons op stal.... 2 jarige ruin en die is helemaal niet braaf haha maar een boefje!!! Die probeert van alles uit!! Wel grappig gezicht haha

kick1972

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-11 17:17

Boefjes vind ik ze allemaal wel met hun aparte karakter maar juist de combinatie van het boefje en het eerlijke brave als het er op aan komt....... Ik hou van ze!

Barron

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 20:16

Ik kan me ook zo trots voelen dat het de volgende dag nog doorwerkt!

Ondanks zijn gekke buien, eigenwijze dingen, soms niet te volgen spanningen en stoere uiterlijk is hij er gewoon voor je als je het echt nodig hebt. Na 8 weken niet rijden toch weer opstappen en niks vergeten zijn en heel hard zijn best doen. Als je echt verdrietig bent een half uur bij je komen staan met hoofd naar beneden etc. Hoe mooi kan het zijn!

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 22:43

Wat leuk zeg! Daar kan je trots op zijn!

Mijn achternichtje van 5 loopt zo met mijn merrie weg.
En tijdens een pimp your pony bij mij op het werk werd Isa helemaal onderhanden genomen door kinder. Ik had haar gewoon los staan, ze stond heerlijk te slapen in het zonnetje. Genietend van alle dartelende kinderen om haar heen.

Haar veulen van vorig jaar is nog hengst, maar is ook zon watje.
gaat mee wandelen, schrikt niet van crossmotoren. En laat alles maar over zich heen komen.

Beide hebben ook op de keuring vorig jaar een 10 voor karakter gekregen.

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 22:28

Onze Tinkertjes zijn zo braaf, maar wat ik vandaag meemaakte.

Ik haal mijn K2 uit de buitenbak en normaal loopt ze netjes achter mij aan.
Krijg ik in eens een dreun in mijn rug en staat K2 te blazen en gespannen als een Arabier ergens naar te kijken.
Staart omhoog, neusgaten vol open.
En dan nog een keer mij bijna omver lopen.
Ze was helemaal van streek, maar waardoor, waarom ??
Het koste mij echt even moeite om haar binnen te krijgen.

Dit kan dus een Tinker onverwacht ook doen.

Yvonne_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 23:04

wouw dat moet een ontzettend lieve tinker zijn kick1992
ariebren kan het niet zijn dat hij/zij ergens van geschrokken is ofzo,
want dan kan dat paardje er ook niet heel erg veel aan doen,
want ik neem aa ndat als wij als mensen schrikken ook wel ff va nstreek zijn enzo :O

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 03:47

Dat mijn K2 geschrokken was, weet ik zeker.
Alleen ik kon op dat moment er niet achterkomen waarvan.
Later hoorde ik van de meiden dat hun paarden die reacties ook al gehad hadden.

Mijn buurman heeft sinds kort schapen lopen en die zijn heel erg gevaarlijk in de ogen van de paardjes.

xDeems

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 20:01

Mijn verzorgtinker die wil nog weleens heel hard gaan draven als ik rustig zonder zadel wil stappen, dan doet hij best wel gemeen, haha. Maar als ik dan eenmaal uit balans raak en naar voren kukel heeft hij een klein hartje, dan gaat hij stappen. Lief :P

Janine001

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 20:25

Leuk verhaal!! Mijne kan nog wel een schrikken van de wind alleen heb in een Haflinger!

princesissi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 13:31

Wat een mooi verhaal! Onze tinkers zijn zoo gevoelig. Mooi mooi mooi. <3

Oona

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 22:13

Ik heb mijn tinkertje nog maar drie weken. Ik heb al heel lang paarden en pony's, maar van tinkers ken ik niet zo veel, ze zijn nog vrij zeldzaam in mijn streek (Oost-Vlaanderen, België).
Toch ben ik nu al helemaal gek op haar, zo'n super karakter. Ze is echt wat ik zocht. Een rustige, kleine, gevlekte lieve pony!
Na alle stress met mijn ander paard, geniet ik nu zo weer van het rijden!

Zaterdag is de tandarts geweest, waarschijnlijk de eerste keer in haar leven (ze is 8) en ze liet alles gewoon prima toe. Zelfs geen spanning op het touw waarmee ik haar vast hield. Zo'n electrisch vijl in je mond, je moet het niet bij alle paarden proberen.
Ook buiten is ze super, zowel alleen als in groep en tegenover mijn hond.
Ik ben al zo verliefd <3

Luisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 13:06

Heerlijke verhalen idd!
Pap heeft op onze tinkerdame van 15 leren paardrijden. (Ofja, hij is er nu 10 x ofzo op geweest, en blijft nog een beetje hangen in de stap, haha)
Kan ontzettend hard werken en is ook best wel een donder onder mijn kont en probeerd graag uit.
Maar zodra pap erop stapt is ze de rust zelve, heerlijke tante is het.
En ook als ik dr uit de wei haal (staat expres helemaal achterin) en ik er met een aanloopje opspring, stapt ze rustig richting stal, terwijl derest van de kudde gek om dr heen staan te springen <3

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 22:32

Nou die van mij lijkt wel twee persoonlijkheden te hebben... Meestal is ze super braaf, maar af en toe heeft ze een dolle bui en dan is het echt een monstertje. Laatst schrok ze van iets in de bosjes en vloog ze dus letterlijk met vier benen in de lucht een halve meter omhoog en toen nog een meter opzij, dus toen donderde ik er net niet af, terwijl ze normaal bij schrikken stokstijf op haar plaats blijft staan. En vandaag waaide het hard en had ze bedacht dat ze niet meer kon stappen dus heeft ze ondanks mijn pogingen om haar rustig te laten stappen lekker een flink stuk gedribbeld haha.
Als ze de dierenarts ruikt/ziet dan dendert ze er het liefst vandoor, met afspuiten wil ze me niet aan de linkerkant hebben, ze eet telefoons, maakt haar eigen halstertouw los, gooit met alles binnen haar bereik en zo heeft ze nog wel 100 rare fratsen. Maar inderdaad als puntje bij paaltje komt is het een engeltje en zou ze geen vlieg kwaad doen. Vooral met kinderen is het echt een schat :)