ballen zakken maar niet in

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Eugenieke

ballen zakken maar niet in

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-11 01:59

Hallo, mijn hengst zijn ballen zakken maar niet in, hij heeft er 1tje wat als het echt warm is wel eens inzakt, de rest van de tijd trekt hij ze in, echte hengstenkuren heeft hij ook niet, hij steigerd wel, en hapt maar echt naar merrie's neigen doet hij totaal niet. blijft dit in klopthengst of komt dit nog goed? volgens de dierenarts moest ik gewoon wachten, maja hij word in mei al 3 jaar, wel erg laat toch?

Soraya85

Re: ballen zakken maar niet in

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 02:14

Waarschijnlijk komt dan er vanzelf nog wel aan!
En soms zit een balletje gewoon iets honger, nog niet helemaal ingedaalt of het blijft daar lekker zitten ;)

Ik zou gewoon, volgende keer als de DA er toch is, bijvorobeeld voor enting even laten voelen.
Je kunt het ook zelf, alleen soms is het lastig te voelen en weet je niet goed waar je moet zoeken als je hem niet direct voelt.

Maar wil je hem gebruiken om te dekken? Of...?

Eugenieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-11 02:16

nee ik wil hem verkopen, heb hem gekocht omdat hij in de weg stond bij mensen en ik vond hem zo leuk :P maja ik heb nog een merrie en het word gewoon te veel, dusi k heb me toen voorgenomen ene goed baasje voor hem te zoeken. maar ik weet niet of ik hem dan kan wegdoen als hengst snap je :P

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 02:18

Hmmmm geen idee, kan natuurlijk nog komen...Wat betreft de verkoop...Ik zou niet een paard kopen dat een niet ingedaalde bal heeft...Consult dierenarts aanvragen..

Soraya85

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 02:22

Ik snap het.
Ik zou zeggen.. vertel gewoon het verhaal zoals het is. Balletjes nog niet helemaal ingedaalt. Vertoont nog geen hengstenstreken. volgens DA gewoon wachten.

Hier trouwens ook een hengstje, wordt dit jaar 4.
Ook hij heeft 1 balletje wat je niet goed voelt. Maar is onderzocht door DA. En is niks mee aan de hand. Zit gewoon allemaal beetje hoger, maar werkt net zo goed! ;)
Mocht mensen hem echt al dekhengst willen gebruiken is het mischien een ander verhaal, maar wat maakt het anders uit?

offtopic
over de aan en verkoop, kopen omdat hij in de weg staat en je hem zo leuk vond, niet de beste reden als je hem nu weer wegdoet omdat je nog een merrie hebt en het teveel wordt. Hij gaat dus nu in 3 jr tijd al voor de 2e keer weg omdat hij in de weg staat...

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 02:24

Inderdaad...Altijd eerlijk zijn...Ook voor hem is een koper die wacht

juliomariner

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 09:44

Of gewoon laten casteren, dan krijg je ook geen vragen bij de verkoop