Eerst een kleine voorstel ronde, net geboren en een paar dagen oud:
Lars (toen nog Taco):

Kaatje:

Joris:

en Joost:

En nu, 8 maanden later, zijn het echte pubers geworden. Zijn al vaker bij de smid geweest, goed ontwormd, alles gaat voorspoedig. En toch is er veel veranderd. Lars is nu van mij, nadat zijn moeder overleden is, een paar weken geleden. Joris en zijn mams Ingrid zijn veel aanhankelijker geworden sinds Willeke overleden is. Een 180 graden ommekeer.
Kaatje wordt al een echte dame, en wordt denk ik flink aan de maat. Ze is echt de lucht in geschoten. En Joost, tja, die is gewoon nog altijd knap, zo met zijn blauwe oogje.
Kaatje, Joris en Joost zijn voor de verkoop, maar eerlijk gezegd ben ik blij dat ze nog geen nieuwe bediendes hebben gevonden, zo kan ik lekker van ze genieten

En zaterdag mochten ze allemaal mee op stap! Lars moest naar de smid, want zijn voetjes werden wat lang. En aangezien ik daar nu over ga, heb ik meteen de smid gebeld voor een afspraak. En braaf dat hij was! Kaatje mocht ook als eerste even mee op stap. We zijn over het brugje gegaan, en een stukje de vijver in gelopen. Mijn zus heeft een blauwe knie van Kaatje, want die vond dat ze wel even in het rond mocht gaan dansen. Not...

En daarna mochten Joris en Joost mee op stap. Joris was ontzettend dapper, net als zijn halfbroer. Door de plas stampen, dolle pret allemaal!
En bij terugkomst konden ze lekker met zijn allen aan het hooi gaan staan knabbelen, terug bij hun moeders en vader, helemaal goed dacht ik zo!

Ik houd van mijn kudde, mijn knolllies