[H]OklundxZeoliet Elite sport(spr)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sambo

[H]OklundxZeoliet Elite sport(spr)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-11 17:42

Ben er nog niet helemaal uit wanneer ik mijn merrie laat dekken omdat ze nog volop in de sport loopt.
Toch wil ik graag weten welke hengst het beste bij haar zou passen.

Zelf heb ik er niet zo veel kijk op vandaar graag jullie hulp.

Gegevens van mijn merrie
http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=90521

Valencia is een werkwillig paard en toont veel inzet.
Ze kan erg heet worden en hierdoor niet altijd gemakkelijk te rijden (door een amateur)
Hierdoor ontstaat vaak iets spanning waardoor ze de sprong minder mooi afmaakt(mijn mening :D )
mag op de sprong ook van achter meer strekken en openen.
In de omgang en op stal is ze super braaf.
Ze heeft iets franse stand en zou harder beenwerk mogen hebben.
Haar galop mag verbeterd worden,meer ruimte en sprong.

Ik heb haar omschreven zoals ik haar ken,zie en voel(amateur)

Helaas niet de beste informatie en foto`s maar hopenlijk krijgen jullie zo toch een kleine indruk van haar.
Het liefst ga ik voor een bewezen hengst met een fijn karakter!
Alvast bedankt voor jullie hulp.

http://www.youtube.com/watch?v=q6miXUxx88k
Afbeelding
Afbeelding

Flugel

Re: [H]OklundxZeoliet Elite sport(spr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 21:03

Het eerste wat in mij op komt is Tangelo van de Zuuthoeve. Kan qua springen en beenwerk wel verbeteren, al weet ik over het karakter weinig.

Denk dat je merrie wel wat meer bloed kan gebruiken, vind haar wat zwaar aan doen. Ze toont wel heel veel inzet! :)

Sambo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-11 18:03

Flugel schreef:
Het eerste wat in mij op komt is Tangelo van de Zuuthoeve. Kan qua springen en beenwerk wel verbeteren, al weet ik over het karakter weinig.

Denk dat je merrie wel wat meer bloed kan gebruiken, vind haar wat zwaar aan doen. Ze toont wel heel veel inzet! :)

Zo ziet ze er inderdaad zo uit maar het is een hele ijverige merrie dus veel meer bloed is niet nodig.

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 22:29

Ik denk dat Flugel bedoelt meer bloed-uitstraling, de merrie is vrij grof. Hier zou ik ook op letten bij de hengstenkeuze. :)

Sambo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-11 00:59

Bloed-uitstraling zou ze inderdaad meer mogen hebben.

Dakario

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 10:49

Ik vind de merrie ook grof uitzien. Je zou beter een bloederige hengst op zetten met een scheut volbloed zodat ze niet te zwaar veulen geeft.

Wat denk je van Hoppalong cassidy XX? Hij wordt vaak gebruikt voor op merries die grof gebouwd zijn om zo fijne nakomelingen te geven met behoud van gangen maar jammer is hij een volbloed die in springsport doet. Ik vind hem wel goed lopen.

Sambo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-11 12:52

Zit zelf te denken aan Sam R !

Karennnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 19:40

Hengst die bloeduitstraling toevoegt, zonder bloederiger te maken, zou goed kunnen zijn. Merrie oogt wat grof. Een volbloed zou ik zeker niet doen ivm beenstanden...
Tangelo ook niet, hoewel die wel veel bloed heeft, durft hij echt wel groffe spierbundels geven, bovendien staat hij zelf wat troontredend dus in combinatie met stand van de merrie, zou ik dit niet doen.
De merrie lijkt op het filmpje achteraan wat moeilijk open te kunnen komen (meer vanuit de buiging in de rug dan vanuit de achterbenen zelf)
Ik denk dat een hengst zoals Vingino wel interessant zou kunnen zijn. Hengst beweegt goed, geeft maat en bloeduitstraling, maar is zelf koel, met veel vermogen en een goed opende achterhand en soepelheid.

Ik heb zelf een tangelo uit een iele bloederige merrie en dat is een heus grof paard, stukje koeler als moeders ook. (moest je foto willen..?) Hebben eveneens aantal vingino's in de buurt staan. Stuk voor stuk knappe dieren, zeer hoogbenig (maar zijn nog jonge paarden: oudste wordt dit jaar 2). Ook hier heb ik een foto van, moest je deze willen...

Sambo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-11 11:07

Karennnn schreef:
Hengst die bloeduitstraling toevoegt, zonder bloederiger te maken, zou goed kunnen zijn. Merrie oogt wat grof. Een volbloed zou ik zeker niet doen ivm beenstanden...
Tangelo ook niet, hoewel die wel veel bloed heeft, durft hij echt wel groffe spierbundels geven, bovendien staat hij zelf wat troontredend dus in combinatie met stand van de merrie, zou ik dit niet doen.
De merrie lijkt op het filmpje achteraan wat moeilijk open te kunnen komen (meer vanuit de buiging in de rug dan vanuit de achterbenen zelf) Ik denk dat een hengst zoals Vingino wel interessant zou kunnen zijn. Hengst beweegt goed, geeft maat en bloeduitstraling, maar is zelf koel, met veel vermogen en een goed opende achterhand en soepelheid.

Ik heb zelf een tangelo uit een iele bloederige merrie en dat is een heus grof paard, stukje koeler als moeders ook. (moest je foto willen..?) Hebben eveneens aantal vingino's in de buurt staan. Stuk voor stuk knappe dieren, zeer hoogbenig (maar zijn nog jonge paarden: oudste wordt dit jaar 2). Ook hier heb ik een foto van, moest je deze willen...

Dat heb je goed gezien.

En er zijn nog maar weinig nakomelingen van Vingino om te kunnen beoordelen wat zijn kinderen doen!maar zou ze wel graag willen zien.
Maar zoals je beschrijft zou hij best kunnen passen bij mijn merrie.

Karennnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 19:45