[H]Hengsten keus voor onze merrie Rojantha

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

jenneke1029

[H]Hengsten keus voor onze merrie Rojantha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-11 11:32

voor onze keurmerrie Rojantha ben ik op zoek naar een geschikte hengst en zou het leuk vinden om eens te kijken wat voor een hengst jullie voor haar zouden kiezen.
Rojantha is een NRPS merrie haar volledige afstamming kun je hier vinden http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=13294
Ze heeft bij ons een veulen gekregen van Welt hitt en vorig jaar een veulen van United waar we beide zeer over zijn te spreken, beide luxe nakomelingen met een eerste premie.
nu weten we van haar dat ze tot nu toe erg leuke paarden fokt die eigenlijk allemaal groot zijn.
Haar gangen zijn, op de galop na die mag iets sterker zijn, goed te noemen, verder ben ik ook nog een leek in wat ik beter zou willen fokken en wil hier dan ook graag advies in van jullie.
Ons doel is om leuke dressuurpaarden te fokken en om vanuit onze Rojantha een eigen stam te gaan opbouwen altans te proberen.

Afbeelding

http://www.mijnalbum.nl/Foto-A6HUMVU3.jpg

Afbeelding

en in mijn profiel staan er ook nog een paar.
Helaas heb ik niet een goede stand foto.

We zitten zelf te denken aan een hengst uit net NRPS zelf maar dat hoeft niet per se.
We hebben zelf zitten denken aan Sandreo maar we zijn er nog lang niet uit, wie kan ons helpen.
Laatst bijgewerkt door Nicole288 op 14-01-11 14:16, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tag toegevoegd + max 2 foto's zichtbaar, rest in link

Elisa2

Re: [H]Hengsten keus voor onze merrie Rojantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 16:23

Heb je ook foto's van haar nakomelingen? Je hebt niet zulke hele gunstige foto's om haar te beoordelen..

jenneke1029

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-11 17:08

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 15:06

Hoe oud is de merrie? voor zover ik het van deze foto's kan zien heeft ze geen hele goede bovenlijn,dus dat is een aandachtspunt.Haar achterbeen lijkt vrij lang..hoe gebruikt ze die in beweging?
Verder moet heeft ze een iets hol voorbeen,dus ook dat is een aandachtspunt voor de hengst.Ze heeft wel een mooi lang voorbeen en een mooi ontwikkelde schouderpartij die redelijk schuin in ligt.
Hals en nek zouden ook iets langer mogen..op zich is Sandreo geen gekke match mits je merrie wel een actief en krachtig achterbeen gebruik heeft.Maar ik denk niet dat hij echt aan krachtige galop door geeft..