Hengst Surprice (Sir Donnerhall - Prince Thatch xx)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Bo_San

Hengst Surprice (Sir Donnerhall - Prince Thatch xx)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-11 08:25

De hengst Surprice (Sir Donnerhall - Prince Thatch xx) is net goedgekeurd voor Mecklenburg, Oldenburg, Rheinland, süddt. Verbände, Westfale, staat bij Paul Schockemöhle ter dekking.
Zijn er mensen die wellicht meer weten van deze hengst, het is nog een erg jonge hengst (2007), maar wellicht dat er mensen hem al in het echt hebben gezien?
Ik zit er sterk over te denken om dit jaar met hem te dekken (zie mijn andere topic over de merrie)

Link naar de hengst:
http://www.schockemoehle.com/deckstation/aktuelle-hengstkollektion/?details=41&cHash=605fbd4a22
Plaatje:
Afbeelding

Dela

Re: Hengst Surprice (Sir Donnerhall - Prince Thatch xx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 23:07

Ik ken de hengst persoonlijk niet, maar wij verwachten dit jaar in mei een veulen van deze hengst.

Bo_San

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-11 23:23

Oeh wat leuk, ik ben erg benieuwd :)
Hoe ben je al zo vroeg aan deze hengst gekomen?
Op wat voor een merrie heb je de hengst gebruikt?
Via wie heb jij gedekt?

Veel vragen ;)
Ik ben in ieder geval heel erg benieuwd, denk echt dat ik met deze dek dit jaar, maar ben ook benieuwd of er mensen meer van deze hengst weten :)

Amelii

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 20:54

Ik heb deze hengst ook op het oog! :)
Ik weet ook niets meer dan wat op de site staat. Riccidoff vind ik ook wel goed ogen.

Bo_San

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-11 13:42

@Amelii Op wat voor een merrie wil je hem gebruiken?
Riccidoff ziet er ook goed uit, maar ik vind die jonge Surprice toch wel erg gaaf.
Kan er alleen zo weinig nog van vinden, ook van Prince Thatch kan ik niet veel vinden, alleen dat Surprice er veel van weg moet hebben.

Amelii

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 21:18

Een weltart merrie. Ben wel nog niet zeker of het deze hengst wordt. Ik kijk nog een beetje rond. :) Ik vind hem nogal groot en zeker omdat ie zo jong is gaat hij nog een stukje groeien en de merrie fokt ook nogal redelijk grote veulens. :)

Dela

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 20:28

Hoe ben je al zo vroeg aan deze hengst gekomen? gewaagd fokadvies gevraagd, daarbij kwam deze hengst naar voren als een kandidaat.
Op wat voor een merrie heb je de hengst gebruikt? ik weet zo niet wat de afstamming is, moet ik even voor je navragen
Via wie heb jij gedekt? De merrie is gedekt via Enterbrook, Enter..

Bo_San

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-11 10:15

@Dela Leuk dat gewaagde fokadvies.
Ik ben erg benieuwd naar je veulen :)

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 11:36

Vind dit ook een mooie, jonge hengst, zit via moederszijde ook een mooie scheut volbloed achter.
Wat voor type merries zijn er hier door hem gedekt?
En het veulen, komt dat in het kwpn veulenboek, of reg.A?

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 12:13

[quote="Donja"]
Vind dit ook een mooie, jonge hengst, zit via moederszijde ook een mooie scheut volbloed achter.
Wat voor type merries zijn er hier door hem gedekt?
En het veulen, komt dat in het kwpn veulenboek, of reg.A?

Waarom een jonge hengst waar zo weinig van bekend is?

Bo_San

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-11 13:07

@MisterA Ik zoek een jonge hengst omdat het het eerste veulen wordt, wil daar niet meteen een dure hengst voor kiezen. Ik vind van deze hengst de afstamming erg mooi en de hengst zelf spreekt me erg aan. Vind het ook wel leuk om eens een 'gewaagde' keuze te maken ;)

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 18:49

Ik ben heel erg benieuwd waarom je voor een hengst kiest waarvan in feite alleen de afstamming bekend is.
Zeker als ze ook nog in Duitsland gekeurd zijn, te vergelijken met de aanwijzing voor het verrichtingsonderzoek bij het KWPN.
Je hebt eigenlijk alleen maar de beschikking over een fraaie promotiefilm, foto en bijbehorend verhaaltje.
Als je voor een KWPN gekeurde hengst kiest dan kan je al over veel meer informatie beschikken, zelfs van jonge hengsten.
Voor een jonge merrie uit een mooie moederlijn zou ik juist voor een bewezen hengst kiezen, juist omdat je helemaal niet weet hoe je merrie vererft, zeker gezien haar hoogtemaat.
Dan mag een paar honderd euro hoger dekgeld geen belemmering zijn, daarnaast zijn de dekvoorwaarden in Duitsland meestal veel ongunstiger.
Bij niet drachtig, ben je het volledige dekgeld kwijt en voor het volgende jaar mag je het opnieuw proberen voor het halve tarief.
Maar wie zegt dat je je merrie dan opnieuw wilt laten dekken? Wil je dat, om wat voor reden ook ,niet dan heb je daar ook niets aan.
Daarnaast geeft het nogal eens wat problemen om op de gewenste dag over het sperma te beschikken.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 22:36

misterA schreef:
Dan mag een paar honderd euro hoger dekgeld geen belemmering zijn, daarnaast zijn de dekvoorwaarden in Duitsland meestal veel ongunstiger.
Bij niet drachtig, ben je het volledige dekgeld kwijt en voor het volgende jaar mag je het opnieuw proberen voor het halve tarief.
.

Ongustig in Nederland ja.
bv. Bij Landgestut Celle..Volbloeds, G- hengsten en W-hengsten geen dekgeld bij niet dracht.en zo kan ik er nog wel een heel leger noemen.
In Nederland ben je altijd al de comm. kwijt die tussenpersonen in hun zakken steken.. :(:)