3 jaar geleden heb ik mijn paard gekocht van een handelstal. Op dat moment nog beginner op alle vlakken en dus ook geen besef gehad dat ik een paard kocht zonder stamboekpapieren. Uiteraard heb ik haar opgezocht op paardenfokken.nl en daar vond ik haar niet terug. Wat m.i. logisch is, ik nam aan dat paardenfokken.nl alleen voor paarden is die papieren hebben. Ik weet wél van mijn paard wie de ouders zijn en hoewel de ouders zelf wel papieren hebben, is de hengst niet (goed)gekeurd voor het kwpn of een ander stamboek. Ondertussen heb ik mijn merrie zowel in Nederland als in Belgie uitgebracht. In Belgie deed ik dit door haar achternaam te verlengen met een achtervoegsel , namelijk 'van de tommel' om te verwijzen naar mensen waar wij veel aan te danken hebben. In Nederland wordt ze uitgebracht onder haar normale naam: Zoef. Een tijdje terug had ik , om 1 of andere reden, mijn paard opnieuw opgezocht op paardenfokken.nl en wat blijkt : ze staat opeens ingeschreven daar? En daar begint mijn verwarring:
Hoe kan mijn paard opeens wel opgenomen zijn op paardenfokken.nl terwijl ze geen papieren/stamboek heeft? Mogen kruisingen en paarden van een niet-goedgekeurde hengst wel op die site komen?
Hoe kan Zoef opeens na al die jaren wél vermeld worden op die site? Ik heb haar zelf nooit ingeschreven ergens en heb dus ook niks met die site te maken verder. Daarnaast vind ik het heel gek dat opeens de naam 'van de tommel' óók opgenomen is alszijnde haar naam, terwijl dat gewoon iets was dat ik haar gaf op wedstrijden in Belgie. Mijn zus dacht dat het iets te maken zou hebben dat ik nu ook in Nederland, dus bij de Knhs, rijd en dat Zoef dan automatisch opgenomen wordt, maar dat lijkt me weer gek want op mijn Nederlandse coupons staat bij vader: 'onbekend' , dus daar weten ze niks van Zoefs afkomst. En dan het feit dat Zoef in Nederland gewoon haar eigen naam 'Zoef' heeft en niet 'Zoef van de Tommel' .
Heeft iemand antwoorden voor mij ?

Zoef op paardenfokken.nl :
http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=530044
(ps, ik heb werkelijk geen idee waar dit topic thuishoort)