Nakomelingen San Brentano, foto's San Brentano

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

margreetje4

Nakomelingen San Brentano, foto's San Brentano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-11 01:02

Hallo allemaal,

Zelf heb ik een San Brentano merrie, en het viel me op dat hier heel weinig informatie over te vinden is op internet.
Ik was benieuwd of er misschien iemand ook een San Brentano-nakomeling heeft, en wat jullie ervaringen zijn.
Of dat er iemand misschien foto's heeft van de hengst zelf.

Groetjes Margreet

JPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 17:26

Hoi Margreet,
San Brentano stond lange tijd op 'de Ijzeren Man' in Weert, misschien als je hen vraagt om meer info, dat ze je dat kunnen geven.
Ikzelf heb tot zeer recent een San Brentano-ruin gehad.
Mijn ervaringen met dit paard zijn zeer positief, superfijn karakter maar geen allemanspaard, talentvol, knap en sensibel, geen paard voor iedereen of voor beginners, een paard dat met liefde, begrip en vetrouwen alles voor je doet.
Als bijna driejarige gekocht, heb ik hem met rust en beleid maandenlang rustig voorbereid en toen zadelmak gemaakt. Paard had eerst je vertrouwen nodig maar toen hij dat eenmaal had, ging alles als een speer.
Hij heeft bij het zadelmak-maken, dan ook niet één bokje gegeven en pikte alles zeer snel op, erg werkwillend en leergierig maar louter op de positieve manier lerend.
Binnen enkele maanden liep hij dapper voorop op buitenritten, volwaardig mee in de groepslessen, maakte kleine sprongetjes en perfect alleen in de training en was hij bijna B-klaar.
Vanwege zijn hoogte, enorme groeiontwikkeling en vooral ook voor het mentaal verwerken van hetgeen hij al zo snel kon, heb ik hem vervolgens een behoorlijke periode rust met veel weidegang gegeven, het ging te hard.
Het paard pikte alles zo snel op dat voorzichtigheid bij te enthousiast doortrainen geboden werd.
Kortom, mijn ervaring met een San Brentano-afstammeling is positief maar dit paard vroeg wel om de juiste persoon als ruiter en een zachte vorm van aanpak door zijn vrij hoge gevoeligheid. Super!
Als je meer informatie wilt, mag je me altijd een pb sturen :-)
Groetjes JPS