hoe hoog??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Marall

hoe hoog??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-11 17:26

Ik heb een klein vraagje eigenlijk ook niet zo heel belangrijk.

Hier komt ie!!

Ik heb een kruising pony waarvan de afstamming niet bekend is.
Ze is nu 2,5 jaar en ongeveer 1.45 hoog (merie) Ik heb haar gekocht met het verhaal dat ze 1.50 a 1.55 hoog zou worden.
Mijn vraag is hoeveel zou ze nog kunnen groeien???
Afbeelding

paardemaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 17:28

na 2,5 groeien ze niet heel erg veel meer, maar dat ligt ook aan het ras.... :?

Kirrietje

Re: hoe hoog??

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 17:29

ik denk dat ze nog hele kleine beetjes zou groeien maar dan ook 2 centimeter of zo en inderdaad het kjan ook aan het ras liggen

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 17:29

Dat zou opzich nog kunnen, een friese merrie die ik reed is in het jaar van 4 naar 5 jaar nog 5 cm gegroeid, dus uitgegroeid zou ik deze pony zeker nog niet noemen.

petrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 17:32

handigheidje uit de oude doos :D

neem een touwtje en houd die vast op de kogel trek hem door tot aan de elleboog dat stuk is de afstand die je gebruikt om van de elleboog naar boven te doen alles wat er boven de schoft uitkomt groeit ie nog ,of niet

petrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 17:33

petrea schreef:
handigheidje uit de oude doos :D

neem een touwtje en houd die vast op de kogel trek hem door tot aan de elleboog dat stuk is de afstand die je gebruikt om van de elleboog naar boven te doen alles wat er boven de schoft uitkomt groeit ie nog ,of niet

probeer het maar eens uit op een volwassen paard ,of pony

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 17:40

Weinig van te zeggen. Het heeft met van alles te maken hoe hoog een paard gaat worden.
Wat is de afstamming, wat heeft hij als veulen te eten gehad, wat krijgt hij nu, staat hij in een groep of alleen buiten, op welke leeftijd word hij gecastreerd, om maar even een paar dingen op te sommen.
Maar bij die van jou zal er echt nog wel een paar c.m bij gaan komen aankomende jaren, dus die 1.50 gaat hij zeker halen.

Jolinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 00:13

mijn arabier is in de zeer korte tijd van 2 maanden nog zeker 4 cm gegroeid qua schofthoogte. Hij is nu 3.5 jaar oud.

daarbij is het paard van mijn vriendin vanaf 2.5 jaar tot aan nu, 8 jaar oud, gegroeid van 1.58 tot 1.73. dit is een tinkerxkwpnxfries.

in de wei groeit je paard harder dan in een box, dat is een feit. je paard gaat groeien naar de ruimte die hij/zij heeft, dus dat is een logische gedachtegang. daarom is de opfok altijd een ideale uitkomst voor jonge paarden. veel buiten betekent lekker veel groeien en ontwikkelen.

Marall

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-11 12:17

Arall loopt altijd buiten en niet in de opfok maar thuis bij twee soortgenoten!
Dus daar zal t niet aan liggen.
Ik wacht maar af.