Een koppel merrieveulens liep in de buitenbak en het andere koppel liep binnen. In beide koppels viel me meteen een dametje op.
Een Pirelli nakomeling buiten en een Shardon dochter binnen.
Beide dames lieten me niet meer los. Na alle ellende van vorig jaar, had ik ontzettend de behoefte om een droom in vervulling te laten gaan. Mijn tweede Forester, geboren in april 2010.
De week erna ging ik terug met manlief en mijn zoontje, om te kijken of het bijzondere gevoel er nog steeds was. We mochten ze in de binnenbak zien en daar sloeg de interesse bij een van de veulens direct om in verliefdheid!
Ik heb met open mond staan kijken hoe makkelijk dit veulen kon bewegen, hoeveel allure ze had en hoeveel uitstraling. En als kersje op de taart, kwam ze ook elke keer weer even contact zoeken en bij me staan: als enige van alle veulens.
Na dit veelbelovende bezoek, zijn we terug naar huis gegaan. De week erop ben ik nog een keer alleen terug gegaan en heb ik haar nog een keer kritisch bekeken. En weer wist ze me op alle fronten te overtuigen. En zo werd ik de trotse eigenaresse van mijn tweede Forestmerrie, Mandy.
Een dijk van een afstamming:
Hoppenhof's Shardon x ster van Woodrow Carisbrooke x ster preferent van Melle Bruno x kroon preferent van Little Prince. Mandy heeft op alle fronten mijn hart veroverd. Ik hoop dat zij en Mirte dikke vriendinnen worden en dat we ontzettend veel plezier van dit dametje zullen hebben. Een eerste kennismaking met onze nieuwe aanwinst:
De eerste foto's in de mist, op haar eerste avontuur in de nieuwe wei:

En toen de mist weg was, konden we een paar dagen later duidelijkere foto's maken