[H]keurmerrie van Corland welke hengst?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Fotografie91

[H]keurmerrie van Corland welke hengst?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-11 20:06

ik heb een merrie van Corland x Collino
http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=75340
ze is op dit moment drachtig van bodinus
heeft al een veulen van vincenzo gekregen en van zacharov
heeft Z dressuur gelopen maar omdat ze op concours vrij gespannen was wou het niet helemaal lukken en is ze fokmerrie
en ik rij haar zelf nog recreatie met af en toe een wedstrijdje.
voor de springtechniek voeg ik even een filmpje toe sorry ik ben daar niet zo goed in O:)
http://www.youtube.com/watch?v=g-eAXjrPWZ0 (sorry mijn zus kan haar mond niet houden tijdens het filmen :p)

wat we graag willen verbeteren is haar karakter.
ze is vrij moeilijk met bepaalde dingen en dat hebben haar nakomelingen tot nu toe ook nog.
ze is wel werkwillig.
kwa beweging kan ze zelf goed bewegen en dat fokt ze ook zeker door ze fokt ook haar kleur door schimmel.

Afbeelding
toen ze net terug kwam van de keuring!
en haar veulen van dit jaar die na 1,5 maand al wit was O:)
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Nicole288 op 11-01-11 20:08, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tag toegevoegd

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 21:57

Een Hearbreaker(klein), Clinton en Numero uno zoon, die het karakter moet verbeteren, zou ik niet zo snel kiezen! Maar dat even terzijde.

Van Ukato ken ik alleen maar fijne karakters, nafok lijkt ook goed.
Misschien een nakomeling van Burggraaf zoals Manhattan. Heb ik ook al fijne beesten van gezien.
Sam R is ook een hele lieve hengst in zijn stal, nafok ken ik niet zo goed.

Dit zijn maar enkele voorbeelden, wil je verder nog wat aan je merrie verbeteren?

Fotografie91

Re: [H]keurmerrie van Corland welke hengst?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-11 22:59

het is eigenlijk vooral het karakter wat verbeterd moet worden want kwa beweging heeft ze niks te kort en allebei haar veulens ook niet de spring techniek heb ik geen verstand van dus daar kan ik ook weinig over zeggen maar wat iedereen over der zegt is dat ze heel snel is en goede reflexen heeft dus wat ik zo kan bedenken tot nu is echt het karakter!
maar misschien een dressuurhengst voor een allround paard wat denk je daar van?

Sha_r0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 00:29

Mmm.. tis natuurlijk ook wat je met het veulen straks wilt.. als je ermee wilt gaan dressuren zou ik richting dressuur gaan.. maar als je ook wilt gaan springen zou ik voor spring gaan omdat je merrie al goed kan dressuren..
Maar heb zelf ook een Corland merrie.. (weet je wel ;) haha) dus volg je topic ff met wat voor advies er nog meer komen..

Had zelf een leuke hengst Sandro boy gezien.. maar die was volgens mij nog wel pittig qua karakter..

ladydarkness

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 16:41

Ik mis vooral het lichaamsgebruik op de sprong. Ze houdt haar rug erg vast en opent vanachter niet mooi.

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-11 19:29

@ ladydarkness :welke hengst zal dat verbeteren dan denk je? ik heb zelf geen verstand van springen vandaar het filmpje.

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-11 19:36

Sha_r0n schreef:
Mmm.. tis natuurlijk ook wat je met het veulen straks wilt.. als je ermee wilt gaan dressuren zou ik richting dressuur gaan.. maar als je ook wilt gaan springen zou ik voor spring gaan omdat je merrie al goed kan dressuren..
Maar heb zelf ook een Corland merrie.. (weet je wel ;) haha) dus volg je topic ff met wat voor advies er nog meer komen..

Had zelf een leuke hengst Sandro boy gezien.. maar die was volgens mij nog wel pittig qua karakter..

springen doen wij eigenlijk geen van alleen hier als ik een hindernis van 50 cm zie doe ik al me ogen dicht O:)
maar de veulens die ze nu heeft gefokt van springhengsten doen eigenlijk ook niets onder aan onze dressuurveulens vooral de galop is beter maar eigenlijk zijn haar veulens gewoon voor de verkoop tenzij ze echt heel bijzonder zijn dan blijven ze om in de dressuur uitgebracht te worden.

de 2 hengsten waar ze een veulen van heeft gehad hebben wij gekozen na goed overleg met de hengstenhouders en het echt hele lieve paarden waren voor zover je dan merkt natuurlijk ;)

eline930

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 19:50

mooie merrie
en wat een leuk veulen zeg! :D

X-jes eline
Laatst bijgewerkt door Nicole288 op 12-01-11 21:30, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: opmaak

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-11 19:58

dankje :)
ik ben ook helemaal gek op ze ;)

ladydarkness

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 20:04

De meeste springhengsten springen wel met een goede techniek en goed lichaamsgebruik. Maar als ik kijk naar de moederlijn dan zit er vooral veel dressuur in met af en toe een springer. Wellicht inderdaad een goed idee om dan voor een dressuurhengst te kiezen, aangezien je zelf toch niet springt en de merrie geen wereld springwonder is. Ik zou voor een brave luxe grote langgelijnde dressuurhengst gaan.

sportfokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 23:19

Ultimo en Van Gogh zijn springhengsten die ook veel beweging geven en goede modellen. Dat is altijd interessant. Qua karakter is Lancelot een topper. Veel springhengsten zijn nuchterder dan dressuurhengsten, minder kwalijknemend , houdt daar wel rekening mee.