Paspoort en stamboekpapieren kwijt

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

esseltje

Paspoort en stamboekpapieren kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-11 18:09

Wie o Wie kan mijn vraag beantwoorden.

Door een verbouwing, ben ik de papieren van mijn paard kwijt.

Het paspoort met daarin het KWPN stamboompapier.

Nu staat ze ook nog niet op mijn naam geregistreerd bij het KWPN. Ik wil haar eerst laten keuren voordat ik haar op mijn naam schrijf. Anders wordt ze weer verkocht. Maar ja zonder papieren begin je niks. Ze is wel gechipt, en geregistreerd bij het KWPN.

Hoe nu verder??? Ik weet dat ik via de dierenarts een nieuw paspoort kan opvragen, maar een nieuw stamboek papier?? En welke kosten hangen hier dan aan??

Stom stom stom, om de papieren zo te laten slingeren. Van mijn andere 2 paarden heb ik ze netjes bij elkaar, maar omdat ik haar nog niet zolang geleden heb gekocht, en ik haar nog eerst wil laten keuren voor de verzekering heb ik deze er niet bij gedaan, maar even apart gehouden. (had ik beter niet kunnen doen) :(

Alvast bedankt....

Anoniem

Re: Paspoort en stamboekpapieren kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 18:19

Eventjes het stamboek bellen morgen hoe te handelen!

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 18:49

KWPN bellen voor alle formulieren om een nieuw paspoort aan te vragen. Dan krijg je een duplicaat paspoort en papier, hier hangt echter wel een flink kosten plaatje aan.

esseltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-11 20:27

Nog even doorgezocht.... en jawel hoor. Ik wist dat ik ze nog ergens had liggen. Gelukkig gevonden. Scheelt weer een duit!!

Toch bedankt voor jullie reacties.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 20:40

Saffier schreef:
KWPN bellen voor alle formulieren om een nieuw paspoort aan te vragen. Dan krijg je een duplicaat paspoort en papier, hier hangt echter wel een flink kosten plaatje aan.

Niet meer aan de orde, maar toch even een aanvulling, alleen de geregistreerde eigenaar kan duplicaten aanvragen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 20:57

Ergens logisch :j

Poehoe... nou wees blij dat je ze gevonden hebt anders had je op zoek kunnen gaan naar de ger. eigenaar en dan maar hopen dat die meewerkt.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 13:49

sarabande schreef:
Saffier schreef:

Niet meer aan de orde, maar toch even een aanvulling, alleen de geregistreerde eigenaar kan duplicaten aanvragen.

nog meer mosterd voor na de maaltijd :+

niet helemaal waar, je moet lid zijn of worden van het KWPN als je een duplicaat registratiebewijs (stamboompapieren) en/of paspoort wilt aanvragen.
Voor het aanvragen van duplicaat paspoort, het hoe/wat en wanneer, kun je info vinden op:
www.nl-paardenpaspoort.nl

[quote:"bron: www.kwpn.nl"]
VRAAG:
Ik ben het registratiebewijs en/of paspoort van mijn KWPN paard kwijt. Hoe kan ik een duplikaat aanvragen?

ANTWOORD:
De kosten voor het vervangend registratiebewijs / paardenpaspoort bedragen € 165,36 (incl. 6 % BTW). Eeen voorwaarde voor de afgifte van het vervangende registratiebewijs / paardenpaspoort is het lidmaatschap van het KWPN. De lidmaatschapskosten voor 2007 zijn € 79,00 (inclusief BTW) en éénmalige entreegeld van € 10,00 (inclusief BTW).
Voor een snellere afwerking verzoeken wij voor deze kosten de éénmalige machtiging op de voorzijde van dit (pdf duplikaat) formulier te gebruiken.
Een vervangend registratiebewijs / paardenpaspoort wordt slechts éénmaal verstrekt. Als BIJLAGE treft u een aanvraagformulier aan. [/quote]

Hoe kom je dan aan de verdere gegevens?
chipnummer is voldoende om na te gaan waar het paard geregistreerd staat (is dus al bekend) en je krijgt het levensnummer te zien.