Verkopen of toch niet??? HELPP

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tessamoon

Verkopen of toch niet??? HELPP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-11 20:22

Halloow mensjes aan de andere kant van het beeldscherm :D

Ik heb een shet van 8jaarr,ze heet Ramona en is een merrie,
ik ben 11 en een beetje tegroot voor haar,
Maarrr ze is SUPERRRR lief :+
en heb sinds kort een kar voor dr
Maar ik heb ook nog een fries Teske van 4 jaar,
Ik wil graag een grootere pony maar wil Ramona ook niet verkopen en we hebben maar plek voor 2 pony/paardjes
op Teske kan ik nog niet egt op rijden want die is ook van mn moeder en ze is nog maar 4 en groot/strek dus dat gaat nog niet
maar ik word ook tegroot voor Ramona,
Wat moet ik doen?
Haar verkopen? of gwn houden later op Teske rijden
en dat mn broertje van 6 op Ramona kan rijden??
En ik dan nog met het karretje?

Help me ... :Y)

xxxxRamona&Teske&IKK <3

Blaadjes

Re: Verkopen of toch niet??? HELPP

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 20:24

Wat willen je ouders?

tessamoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-11 20:26

Blaadjes schreef:
Wat willen je ouders?

Uuhh ze zeggen dat ik het zelf moet weten wat ik wil,Maar dat ik er misschien wel spijt van zou kunnen krijgen....

julio111

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 20:28

Als ik jou was zou ik je shet houden en dan gewoon gaan mennen met je shetje en misschien gewoon aan de hand wandelen of wat vrijheidsdressuur en dan kan later je broertje erop en jij op teske ;)

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 20:30

mennen kan ook heel leuk zijn :j wij hebben 8 pony's staan waar we niet op kunnen rijden, maar er zijn zoveel meer leuke dingen om met ze te doen!

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 20:30

julio111 schreef:
Als ik jou was zou ik je shet houden en dan gewoon gaan mennen met je shetje en misschien gewoon aan de hand wandelen of wat vrijheidsdressuur en dan kan later je broertje erop en jij op teske ;)

Dat is wat ik zou doen, want wie weet krijg je spijt later. Wat lief van je ouders dat je dat zelf mocht bepalen of je schet wegdoen of m houden.

_noukie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 20:31

ik zou een goed plekje voor je shetje zoeken en zelf voor een grotere pony (d pony) gaan. Dan kun je gezellig samen met je moeder rijden, en iemand anders die wel nog op je shetje past gelukkig maken..

tessamoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-11 20:36

_noukie_ schreef:
ik zou een goed plekje voor je shetje zoeken en zelf voor een grotere pony (d pony) gaan. Dan kun je gezellig samen met je moeder rijden, en iemand anders die wel nog op je shetje past gelukkig maken..

ja daar hebben jullie gelijk in maar tochh...... :+ zou ik graag een spring pony willen

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 20:38

tessamoon schreef:
_noukie_ schreef:

ja daar hebben jullie gelijk in maar tochh...... :+ zou ik graag een spring pony willen

Dan moet je een lijstje maken met voor en nadelen, en dan bedenken wat je belangrijker vindt.

orlys_dream

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 20:42

Het is wel een idee om je broertje om Ramona te laten rijden, en jij dan met de kar. Het is een lief pony, neem ik aan, een ik denk dat je kan best gewoon rustig doorgaan met haar totdat je zeker weten dat je wilt met een andere verder. Er zijn wel heel veel pony's en overal, maar je wil een hebben dat echt voor jou is, waar jullie een click hebben, en dan moet ie ook nog gezond, braaf, etc. zijn. Het kan best wel duren voordat je je nieuwe pony vindt, en ondertussen kan je leuke dingen blijven doen met Ramona. Niet te snel en ongeduldig zijn, neem rustig de tijd en geniet van je Ramona totdat je zeker weet dat je wil een andere. Succes --

_noukie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 09:42

tessamoon schreef:
_noukie_ schreef:

haha dat snap ik, vandaar dat ik je ook aanraadde om je shetje te verkopen. Als je een grotere pony hebt kun je er veel meer meedoen. Kan je ook VD en als ie betuigd is mennen en kun je ook lekker rijden.
En omdat je moeder ook een paard heeft, kan je dan ook tegelijkertijd met je moeder rijden, samen naar het bos bijvoorbeeld!

tessamoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-11 20:31

Jaa idd, gelijk a8ter ons huis als we de sloot over gaan(daar hebben we een dam gemaakt) zijn we in het boss:+

roxy_ZharaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 10:12

het is niet omdat je je niet op je shet kunt rijden dat hij weg moet maar als
je echt wilt gaan rijden dan zou ik overwegen om een nieuwe plek te zoeken voor je
shet maar denk er eerst goed overna want dit is toch wel een belangrijke beslissing

Chantaloves

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 10:16

Wij kunnen die keuze natuurlijk niet voor jou maken.
Wil je Ramona houden ? Of vind je het belangrijker dat je ook kan springen ?

ponieszlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 21:59

Ik zou je shet zeker houden, gewoon andere dingen mee gaan doen tot je op de fries kan rijden, shetters zijn zo leuk en je kunt er zo veel mee! ;)

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 22:07

Tsja... Als je een paar jaar ouder zou zijn zou ik zeggen; voorlopig houden en lekker mennen/vd-en... Maar je kan nu nog zo veel leren met rijden enz! En inderdaad lekker samen met je moeder buitenrijden... Persoonlijk zou ik er voor kiezen om een heeel fijn plekje te zoeken voor Ramona en dan uit te gaan kijken naar idd een D-pony..

Denk er goed over na iig, neem de tijd :) Je zou intussen is op internet kunnen kijken voor een andere leuke pony die dus wat groter is, dan kan je misschien een beetje een idee krijgen van hoe t zou zijn met een andere pony in plaats van Ramona? Werkt voor mij vaak iig heel goed om me een bepaalde situatie voor te kunnen stellen :j

1amazone1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 22:11

Ik denk ook dat Teske aan Ramona gehecht is.
Als je haar zou verkopen dan staat Teske waarschijnlijk een periode alleen, totdat
jij een nieuwe pony hebt gekocht. Hier kunnen ze niet altijd goed tegen.
Ik zou dan iig zolang ramona nog niet verkopen voor Teske aan de nieuwe pony is gewend.

ponieszlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 22:13

1amazone1 schreef:
Ik denk ook dat Teske aan Ramona gehecht is.
Als je haar zou verkopen dan staat Teske waarschijnlijk een periode alleen, totdat
jij een nieuwe pony hebt gekocht. Hier kunnen ze niet altijd goed tegen.
Ik zou dan iig zolang ramona nog niet verkopen voor Teske aan de nieuwe pony is gewend.

Mee eens, niet alleen jij hecht je aan je pony natuurlijk, de paardjes onderling ook. :)