Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
anneliesdj schreef:Als ik bij Caretino kijk zie ik 1 dekking, 176 veulens, maakt het nog vreemder.
kitbits schreef:Volgens mij worden het aantal dekkingen en veulens van hetzelfde jaar gegeven. Dat betekend dat de dekkingen niet slaan op de geboren veulens van hetzefde jaar. Die komen immers uit de dekkingen van het jaar ervoor. Als we het tenminste over dezelfde lijst hebben (lijst fokwaarden kwpn).
Citaat:Fokregistratie
aantal dekkingen 2008
aantal veulens 2008 5
Voortschrijdend totaal tot en met 2008
dekkingen 1
veulens 176
hengstveulens 88
aangeboden hengsten 27
2e bez hengsten 12
3e bez hengsten 7
aangewezen hengsten 4
ruinen
sterruinen
merrieveulens 88
stamboekmerries 33
stermerries 13
keurmerries 2
preferente merries
prestatie merries
Anne_GTI schreef:Denk dat Lia gelijk heeft.
Manegepaard schreef:anneliesdj schreef:Als ik bij Caretino kijk zie ik 1 dekking, 176 veulens, maakt het nog vreemder.
Kan hier stiekem toch wel om lachen.![]()
Maar niet bij elke keer dat er gedekt word, betekend meteen dat de merrie meteen bevrucht is. Soms moet het meerderen keren, maar er is geloof ik wel iets mis met 1 dekking en 176 veulens.
Anne_GTI schreef:Kolere, da's superzaad zeg. Normaal haal je toch niet meer dan gemiddeld 5 buisjes uit een sprong....
Maar als er ineens een hele speciekuip vol superzaad uit is komen kwakken zou je in theorie die 176 dekkingen kunnen halen.
Dan heb ik wel medelijden met de spermavanger....
*heel slecht dit om als beeldendenker een beeld bij te vormen*
Denk dat Lia gelijk heeft.
aerdenhout1 schreef:Anne_GTI schreef:Kolere, da's superzaad zeg. Normaal haal je toch niet meer dan gemiddeld 5 buisjes uit een sprong....
Maar als er ineens een hele speciekuip vol superzaad uit is komen kwakken zou je in theorie die 176 dekkingen kunnen halen.
Dan heb ik wel medelijden met de spermavanger....
*heel slecht dit om als beeldendenker een beeld bij te vormen*
Denk dat Lia gelijk heeft.
![]()
![]()
![]()
![]()
!
En bedankt he.....ik ben zo'n type die in beelden denkt!
Zie de hengsten boer nu dus onder een flinke laag...nou ja vul maar in!
Foutje bedankt!!!1
juliomariner schreef:Met een dekking wordt dus niet elke keer springen op het fantoom bedoelt maat het aantal merries dat de merrie per seizoen heeft gehad.
Bijv. hengst heeft 50 dekkingen dus 50 verschillende merries maar daar kan hij wel 100 keer voor gesprongen hebben.
Excuseme schreef:De HH meldt dus totaal aantal dekkingen, maar niet alle veulens worden KWPN gerigisteerd.
anneliesdj schreef:Maar als een hengst dan ggk is bij 3 stamboeken, meld die hh dan aan elk stamboek het totaal aantal dekkingen?