Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
[***] schreef:Ik vind het argument 'of je moet het zelf willen houden' niet echt een excuus om een draverkruising te fokken.
Je kan wel denken dat je het houden wilt, maar misschien kan je er niet mee overweg, vind je er niks aan of laten andere omstandigheden het niet toe om er een 2e paard bij te hebben in de toekomst. En wie gaat er dan 25 jaar goed voor zo'n dier zorgen? Zo'n kruising is niet erg gewild en er lopen er al teveel van, dus de kans dat zo'n dier dan het lage handelssegment inraakt of zelfs naar de slager is groot.
Nou heb ik niks tegen op het eten van paardenvlees maar ik betwijfel of paardenworst het fokdoel is van de TS.
Alani schreef:Is de merrie ook niet ingeschreven in het Draversstamboek? Ingeval er bij de merrie geen papieren zijn, zou je wat mij betreft niet hoeven te vermeerderen. Dekgeld van een ggk hengst is eigenlijk ook weggegooid geld. Niet zo zeer omdat het een draver is, maar omdat er van de afstamming van je merrie niets bekend is. Overigens komen er uit een draversmerrie x springhengst echt wel goede springpaarden.
Alani schreef:Is de merrie ook niet ingeschreven in het Draversstamboek? Ingeval er bij de merrie geen papieren zijn, zou je wat mij betreft niet hoeven te vermeerderen. Dekgeld van een ggk hengst is eigenlijk ook weggegooid geld. Niet zo zeer omdat het een draver is, maar omdat er van de afstamming van je merrie niets bekend is. Overigens komen er uit een draversmerrie x springhengst echt wel goede springpaarden. Soms zelfs hele besten, maar dan moet het merriemateriaal natuurlijk wel goed zijn.
Ik ben het zeer zeker eens met [***]. Ik heb al heel wat paardjes zien vertrekken die nooit meer weg zouden gaan of die hun 'kind' waren, tenminste zo werden ze genoemd. Nou ik hoop voor de mensenkinderen dat ze daar gekker mee zijn alsdat ze met hun paarden waren.