Geschiedenis Andalusier Santos ??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

santosbolero

Geschiedenis Andalusier Santos ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-11 09:39

Wij zijn sinds eind 2009 de eigenaren van een Andalusier genaamd Santos Het is een paard met een moeilijk karakter dat wij graag nog beter willen begrijpen. Vandaar dat we zijn geschiedenis aan het ''reconstrueren'' zijn. Wat we weten is dat Santos in maart 2007 door Michel de Koning naar Nederland gehaald is. Over de periode tussen maart 2007 en begin 2009 weten we niets. Wat we wel weten is dat hij behoorlijk wat eigenaren heeft gehad, waarschijnlijk mede veroorzaakt door zijn moeilijke karakter. We weten dat hij in 2009 een tijd lang eigendom is geweest van een zekere Linda waarna hij op 't Balingehof terecht is gekomen. Daar is hij 4 tot 5 maanden geweest. Vervolgens is hij diverse malen verhandeld. In oktober 2010 werd hij te koop aangeboden door Nathalie van Prive-stal VdVoorde uit Hem, NH. Wij hebben Santos van Nathalie gekocht en hem meegenomen naar Limburg. Inmiddels hebben we hem ruim een jaar en het gaat erg goed met hem. Ons hele gezin rijdt hem, zowel buiten als binnen. Af en toe heeft hij nog wat lastige trekken hetgeen de reden is dat wij zijn geschiedenis willen reconstrueren om hem zo nog beter te begrijpen. Wie kan ons iets vertellen over Santos in de periode tussen maart 2007 en begin 2009?
Alvast bedankt.

Hanneke en Rob

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 10:47

santosbolero

Re: Geschiedenis Andalusier Santos ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-11 15:02

Dank voor de reactie. De topics die jij noemt kennen we inderdaad. Ook hebben we al rechtstreeks contact gehad met de mensen van Balingehof. De periode van begin 2009 tot nu hebben we vrij goed in beeld.
Tot nu toe kan echter niemand ons iets vertellen over Santos vanaf het moment dat hij in NL gekomen is (maart 2007) tot en met eind 2008.

Kelly_Taco

Re: Geschiedenis Andalusier Santos ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 15:37

Als ik me niet vergis heeft hij ook nog in Lisse gestaan maar ik weet niet bij elke eigenaar dit was helaas.

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 11:47

Fijn dat het goed met hem gaat

Moeilijk karakter geloof ik niet in....
onbegrepen wel!
De andalusier is eenmaal niet een paard voor iedereen ................
Stabiel thuis en stabiele eigenaar is 1 hele belangrijke vereiste
heb je dat voor elkaar? dan gaan ze voor je door het vuur!

_Carien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 02:02

Per toeval ging ik eens zoeken hoe het Santos zou vergaan, toen kwam ik bij dit topic uit.
Wat leuk om te lezen dat het zo goed gaat met Santos.
Ik ben 2 keer bij Santos wezen kijken toen hij te koop in Lisse stond.
Als je wilt kan ik je in contact brengen met de oude eigenaresse van toendertijd.
Ook heb ik nog foto's en filmpjes van Santos tijdens de bezichtiging.
Als je interesse hebt, mijn pbbox staan open :)