Hengst voor D-merrie

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

princequillo
Fotograaf

Hengst voor D-merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-11 23:05

Ik wil mijn merrie volgend jaar graag laten dekken als mijn vader tegen die tijd nog toestemming geeft, maar omdat ik slecht kan kiezen wil ik nu al graag een kleine keuze nemen..

Even informatie over mijn merrie;

Dempsy Donna (Kooihúster Teake x Downland Folklore x Naivnyi, 1.48m) is een Welsh NWR/K merrie van 18 jaar oud, die in haar leven 5 veulens heeft gehad en daarmee op keuringen het keur predikaat heeft behaald. 3 nakomelingen van haar hebben de predikaten: Elite, Prestatie, Sport en Preferent gehaald. Helaas zijn haar laatste 2 veulens overleden.
Donna heeft een moeilijk karakter, ze is erg eenkennig en dominant tegenover merries. Tegenover ruinen is ze echter onderdanig. Onder het zadel is het een merrie met pit en een eigen wil, maar wel werkwillig. Ze springt graag en ze heeft ook niks tegen crossen of dressuur.
Donna’s voorbenen zijn wat krom, hierdoor is ze regelmatig eens kreupel. Naar mijn idee is ze wat overbouwd en kan ze wat hoger op haar benen. Ze loopt niet spectaculair, eerder korter en vlakker. Verder heb ik niet veel verstand van Welsh Pony’s omdat dit mijn eerste Welsh is.
Het veulen is bedoeld voor mezelf, niet voor de verkoop dus. Ik wil er graag dressuurmatig mee gaan rijden, maar ook springen en misschien cross.

Ik zoek een hengst die in ieder geval níet overbouwd is en die hoger op z’n benen staat. Ook zoek ik in de hengst dat hij goed kan bewegen en een niet al te moeilijk karakter heeft. Wel springvermogen heeft. Voorderest heb ik alleen een voorkeur naar palomino of valk, maar ik weet dat je niet alleen op uiterlijk af moet gaan dus dit is geen verplichting. De stokmaat van Donna vind ik goed, maar graag geen kleine hengsten.

Een goede standfoto heb ik nog niet ivm een nieuwe laptop, ik zal morgen of overmorgen een foto maken!

Afbeelding
Afbeelding

http://i52.tinypic.com/6f11t0.png

(Springfoto is niet zo duidelijk, maar ze had al een paar jaar niet meer gesprongen en ik wou even kijken of ze het kon)
Als het hier niet goed staat, mag het dan verplaatst worden?
Laatst bijgewerkt door Nicole288 op 03-01-11 23:36, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel aangepast + max 2 foto's, rest in link

Nicole288

Re: Hengst voor D-merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 23:37

Het wordt idd verplaatst, naar het rassensubforum voor de Welsh:
EHK -> WPC

liess1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 23:46

Wat dacht je van Orchard's Boginov? of Red Prince..staan op stal Nieuwmoed..

TheHorseInn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 23:49

Ik heb een geweldige hengst staan :)

PB maar even voor foto's en meer info :D

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 23:18

Citaat:
Donna’s voorbenen zijn wat krom, hierdoor is ze regelmatig eens kreupel.

En waarom zijn haar benen dan krom? Heeft ze dat altijd gehad? Is ze wel eens op de röntgen foto geweest? Persoonlijk zou ik niet fokken met een pony met afwijkende been standen. Hoe waren de benen van de nakomelingen?

princequillo
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-11 23:30

De benen van de nakomelingen zijn gewoon goed, ik heb alleen geen flauw idee of dit aangeboren is of dat ze het in de loop der jaren gekregen heeft want ik heb haar pas een half jaar nu. Ik heb wel contact gehad met oude eigenaren, maar deze hebben haar ook niet altijd gehad. Of het aangeboren is zou ik dus niet weten, maar naar de informatie die wij gekregen hebben van de stoeterij hebben de veulens het niet gehad.

jillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 17:07

ik zou ook niet fokken met een merrie waar de benen niet van goed zijn is meestal toch erfelijk.
en je wil een veulen ook geen slechte start geven. En als je het niet zeker weet of het aangeboren is bij de merrie laat een foto maken bij de dierenarts.

PrimaDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 20:30

Hey wat leuk, ik heb een nakomeling van jou merrie!!! Primadonna! Kennelijk heeft ze toch meer nakomelingen gehad dan je dacht maar de nakomelingen doen het erg goed, ze hebben zelfs in het NRPS blad gestaan in november (verhaal van Fam. Vergouwen) en volgens mij wordt jou merrie ook genoemd. Je hebt een super merrietje hoor en niks mis met de benen hoor waarschijnlijk ouderdom vermoedt ik en een aantal veulens op de wereld gezet!
Ik heb mijn Primadonna (vader de Vito II) laten dekken door Don Carlino Du Bois (palomino) en dit veulen wordt eind april geboren, misschien moet je daar even op wachten om te weten wat er uit komt.
Vivana van bokt wist nog een leuk verhaal te vertellen over Kooihuster Teak :
Kooihuster Teake is als eerste van mijn man geweest, die is van de staatstoeterij in Frankrijk de enige welsh hengst die GP dressuur op naam heeft en GP springen (mijn man had 'm als 3jr bij de goedkeuring en heeft hem dubbel M gereden waarna Teake verkocht werdt aan mensen in Duitsland waarna Fam. v. Bussel (Ellen was de amazonne)in Limburg zij reed hem internationaal springen en werd later internationaal door Robert Whitacker Waaraan v. Bussel hem verkocht (voor 3ton Iin guldens) uitgebracht en van daaruit is hij naar Frankrijk vertrokken.
Hij stond kwa model op de 7e plaats werdt goedgekeurd door zijn geweldig goede sportinzet en kwaliteit!! En werdt daarmee Kampioen na de toen nog 50dg test.
Groetjes, Primadonna

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 09:15

Citaat:
Moet je slim zijn en naar stal Dempty bellen die haar gefokt hebben.
(overigens was Teake als eerste van mijn man geweest en liep bij hem dubbel M :o ,toen werdt hij véél te groot)...
Teake is overigens de enige welsh hengst die internationaal springen en dressuur is geweest!

Ow haha lees nu pas hierboven het stukje!

Citaat:
Donna’s voorbenen zijn wat krom

Zal ik mijn man even vertellen die zegt nl dat Bokkesprong Czardas kromme benen heeft (die reed ik vroeger nl).
Deze hengst zou je ook nog kunnen gebruiken.

jkstables

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 11:47

Kijk anders eens op onze site www.jkstables.nl

We hebben Heidehof's Don Diëgo staan, als je het over hoogbenig en veel beweging hebt kan het wellicht iets zijn.

En de stokmaat zit ook wel goed. 1.48m.