Even informatie over mijn merrie;
Dempsy Donna (Kooihúster Teake x Downland Folklore x Naivnyi, 1.48m) is een Welsh NWR/K merrie van 18 jaar oud, die in haar leven 5 veulens heeft gehad en daarmee op keuringen het keur predikaat heeft behaald. 3 nakomelingen van haar hebben de predikaten: Elite, Prestatie, Sport en Preferent gehaald. Helaas zijn haar laatste 2 veulens overleden.
Donna heeft een moeilijk karakter, ze is erg eenkennig en dominant tegenover merries. Tegenover ruinen is ze echter onderdanig. Onder het zadel is het een merrie met pit en een eigen wil, maar wel werkwillig. Ze springt graag en ze heeft ook niks tegen crossen of dressuur.
Donna’s voorbenen zijn wat krom, hierdoor is ze regelmatig eens kreupel. Naar mijn idee is ze wat overbouwd en kan ze wat hoger op haar benen. Ze loopt niet spectaculair, eerder korter en vlakker. Verder heb ik niet veel verstand van Welsh Pony’s omdat dit mijn eerste Welsh is.
Het veulen is bedoeld voor mezelf, niet voor de verkoop dus. Ik wil er graag dressuurmatig mee gaan rijden, maar ook springen en misschien cross.
Ik zoek een hengst die in ieder geval níet overbouwd is en die hoger op z’n benen staat. Ook zoek ik in de hengst dat hij goed kan bewegen en een niet al te moeilijk karakter heeft. Wel springvermogen heeft. Voorderest heb ik alleen een voorkeur naar palomino of valk, maar ik weet dat je niet alleen op uiterlijk af moet gaan dus dit is geen verplichting. De stokmaat van Donna vind ik goed, maar graag geen kleine hengsten.
Een goede standfoto heb ik nog niet ivm een nieuwe laptop, ik zal morgen of overmorgen een foto maken!

http://i52.tinypic.com/6f11t0.png
(Springfoto is niet zo duidelijk, maar ze had al een paar jaar niet meer gesprongen en ik wou even kijken of ze het kon)
Als het hier niet goed staat, mag het dan verplaatst worden?