Merriekeuring KWPN 2011

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

sassie76

Merriekeuring KWPN 2011

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-11 17:08

Ik heb geen idee of het hier goed staat..

Maar ik zou graag willen weten wie er dit jaar naar de merriekeuring KWPN gaan en vooral ook hoe jullie dit voorbereiden. Dit is de eerste keuring voor mij en dan ook nog eens met een springpaard :D Zelf ben ik mijn merrie rustig aan het longeren en heeft zij al een paar keer mogen proeven aan het vrijspringen. Wel met 1 hindernis.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: Merriekeuring KWPN 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 02:31

RPA--> F-AM

bir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 17:10

ik heb er ook een 3jr. staan die nu nog (van veulen af) in het land loopt. Deze haal ik per 1feb. naar binnen en begin haar te longeren en wat bespiering op te bouwen. Ze is een Johnson x El Carona dus ze hoeft niet te springen. Maar als je bij jou in de regoi lid bent van een fokvereniging kun je ook deel nemen aan oefenspringen wat hun organiseren!Wel handig hoor!
Voor de rest moet je zorgen dat je paard mooi aan de hand kan stappen en draven.
Ben benieuwd hoe het je af gaat. Welke prov. zit je?

sassie76

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-11 18:39

Ik heb een een 3-jarige ZurichxMarlon. Ik ga ook zeker naar het oefenspringen. Dat is mooie oefening voor het springen maar vooral ook voor de ervaring op vreemd terrein. Ik woon in Noord-Holland.

Leuk om elkaar op de hoogte te houden van de ervaringen. Dat is altijd handig en leerzaam.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 08:52

ik moet helaas nog een jaartje wachten :( ;) succes! en ik blijf t topic even volgen :)

voyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 16:21

Ik heb een driejarige Don Schufro x Sandro Hit. Ze staat nu nog in de opfok en ik zit te denken om haar ook 1 februari op te halen. En anders 1 maart. Ze is voor PROK al op de foto gezet en goed bevonden, dus de eerste stap hebben we al gezet. En ze was 1.61m in november, dus qua maat ook goed genoeg.
Hierbij een foto van haar als veulen. Ik zal een foto plaatsen als ik haar uit de opfok heb!
Afbeelding

sassie76

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-11 17:17

Leuk!!! Mooi paard hoor. Ben benieuwd naar de foto's! Ik zal mijn dame ook even op bokt zetten.

Ik laat haar ook nog PROK keuren. Mijn dierenarts raadde mij aan om dit in het voorjaar te doen. Geeft mij meteen een goed beeld. Laat dan ook meteen de rug en hals op de foto zetten...als we toch bezig zijn :-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 18:11

Ik heb een 3 jarige Spielberg.
Maar die is al 1.70, dus of ik haar dit jaar al aan ga bieden daar prakizeer ik nog even over...
Ik heb er ook nog niks mee gedaan.

eilander

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 18:15

Hier een 3 jarige Indoctro x Goodwill x Nimmerdor.
Ze meet 1.63m en ze gaat in Boijl (Friesland) voor de stamboekopname.
Ik heb haar afgelopen zaterdag voor het eerst aan de longe gehad en zou vandaag weer maar de grond is weer bevroren :(

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 23:26

Ja, wij gaan ook met ons springpaard, een 8 jarige Lupicor x Jetset x Goodtimes.
Merrie is 1,66m en wij gaan naar Roosendaal voor de stamboekopname.

GAM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 23:29

Ik heb ook een springmerrie staan van 1.70.
Ik hou even dit topic in de gaten. Ik heb het nog nooit gedaan en twijfel een beetje of ik het ga doen of niet!

sassie76

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-11 15:22

GAM ik heb dit ook nog nooit gedaan. Mijn andere merrie heb ik nooit aangeboden, dus voor mij wordt dit de eerste keer.

Ben blij met al zoveel reacties. :-)

ReneZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 15:28

Ik wil ook! heb een 10 jarige merrie staan. Cabochon x Lector van 1.75m Ik ga dit topic in de gaten houden en eens uitpluizen wat ik moet doen om naar de keuring te gaan en waar hier in de buurt een keuring is :)

GAM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 16:26

@sassie76 het is jammer dat we niet in dezelfde regio zitten anders hadden we elkaa kunnen helpen.

gelukkig staat op de kwpn site een duidelijk introductiefilmpje daar kon ik al veel uit halen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 17:42

Als je niet de eerste keuring van het seizoen bent kun je altijd een keer op een stamboekkeuring van een andere regio gaan kijken, dan zie je een beetje wat er verwacht wordt.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 22:36

Mijn 2 3 jarige merries zullen als alles goed blijft dit jaar ook aangeboden worden voor de stamboekopnames
Ze hebben beiden het prokpredicaat op zak.
Ik breng ze ieder naar een andere trainer.
Doortje (stamboeknaam Docari) v. Unaniem gaat naar Lauw van Vliet. Daar heb ik haar gekocht en ze is van zijn eigen hengst. Doortje is dan ook te koop
Dulce v. Metall m. Sarabande Elite Sport ZZL gaat naar een ander die haar klaarmaakt voor de keuring.
Indien de keuringen succesvol verlopen laat ik ze wellicht doortrainen onder het zadel
Hier en foto van Dulce en Doortje daarachter gemaakt door Sjoert Pegge in september 2010

Afbeelding

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 18:22

Gefeliciteerd met de Prok-predicaten, Saar! +:)+
Ik ben héél benieuwd hoe beide merries het gaan doen :j

Sannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 19:45

sarabande schreef:
Mijn 2 3 jarige merries zullen als alles goed blijft dit jaar ook aangeboden worden voor de stamboekopnames

Inderdaad, als alles goed blijft ! mag mijn 6-jarige Scandic dit jaar voor het keurpredikaat. Helaas is het, vanwege een blessure, vorig jaar niet doorgegaan.
Ik laat haar klaarmaken, doe het niet zelf.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 19:50

Sannah schreef:
sarabande schreef:

Inderdaad, als alles goed blijft ! mag mijn 6-jarige Scandic dit jaar voor het keurpredikaat. Helaas is het, vanwege een blessure, vorig jaar niet doorgegaan.
Ik laat haar klaarmaken, doe het niet zelf.

Inderdaad Sannah als je je merrie belangrijk genoeg vindt weet je dat je het zelden zelf beter kan dan een goede prof, die halen net dat laatste eruit dat net het verschil maakt, dat is nu eenmaal de realiteit op dit moment

Ik ga voor je duimen dat Arabelle keur wordt

Sannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 20:01

Dank je wel! En inderdaad, de profs halen het beste uit je paard dat je zelf echt niet kan.
Jij natuurlijk ook veel succes met de knappe merries, ik blijf uiteraard graag op de hoogte van de vorderingen :-)

voyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 21:29

Ik heb er toch wel lol in om het zelf te doen! En mijn jonge merrie is afgelopen jaar voorlopig keur geworden, dus met succes. :D
Ik denk dat ik het met mijn 3 jarige Don Schufro dit jaar ook zelf probeer..

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 21:40

voyou schreef:
Ik heb er toch wel lol in om het zelf te doen! En mijn jonge merrie is afgelopen jaar voorlopig keur geworden, dus met succes. :D
Ik denk dat ik het met mijn 3 jarige Don Schufro dit jaar ook zelf probeer..

Ik sluit ook niet iedereen uit, maar je moet er echt wat ervaring in hebben. Dat was ook meer naar TS toe

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 21:43

De driejarige zwarte merrie van mijn zus gaat naar de keuring. Ik ga dit jaar mee als groom. Volgend jaar mag ik zelf weer met de jonge Ampere.
De merrie van mijn zus is een uptown x ster prok Welcome x ster Rohdiamant.
Hier de links naar volledige pedigree http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=312251
Ze moet dan 21 juni in Tolbert Groningen.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 22:11

Wil misschien met mijn nieuwe merrie eens naar een keuring om te kijken of ze STERmerrie kan worden,
stamboek heeft ze al, heb alleen geeeeeen idee wat ik verder allemaal moet doen! Merrie is 6,5, stamboek
staat nog op fokkers naam...?

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 22:20

svdijk86 schreef:
Wil misschien met mijn nieuwe merrie eens naar een keuring om te kijken of ze STERmerrie kan worden,
stamboek heeft ze al, heb alleen geeeeeen idee wat ik verder allemaal moet doen! Merrie is 6,5, stamboek
staat nog op fokkers naam...?

Dan moet je haar op jou naam laten zetten, anders kan je haar niet aanbieden. Heb je de scores van haar van de stamboekopname waar ze geweest is. Afhankelijk van hoe ze het toen heeft gedaan, kan je kijken of ze kans maakt voor promotie.
Heb je haar afstamming en wat doet ze momenteel in de sport?