Na een heel verdrietige start en een onverwachte spoedoperatie in februari, ben ik ruim 5 maanden uit de running geweest.
Helaas was het leed voor 2010 daarmee nog niet geleden. Onze New Forestmerrie Mirte was dragend maar verwierp het vruchtje na het scannen.
Kort daarna werden we hier getroffen door de hevige julistorm die ons dorp ernstig beschadigde en ook Mirte werd niet gespaard.
Ze stond te schuilen in haar stal toen de windhoos de stal "opzoog" en meters verderop in stukken kapotsmeet! Mirte raakte daarbij zwaar gewond. Ze heeft geprobeerd te vluchten en in haar vlucht, heeft ze zichzelf nog verder beschadigd.
Ernstige schaaf- en snijwonden en zware kneuzingen waren het gevolg. Het was afwachten welke kant het op zou gaan.
Maar ons meisje herstelde wonderbaarlijk snel en gaf in augustus aan dat ze echt hunkerde naar een veulentje.
Normaal merk je niets aan haar tijdens de hengstigheid, maar nu riep ze continu naar haar grote vriend op de wei, de tuigerruin van een van onze dorpsgenoten.
Omdat ze volgens de veearts voldoende hersteld was, hebben we toen besloten om haar voor 2011 toch nog te laten dekken.
We zijn direct naar stal Sulaatik gereden, waar Mirte is gedekt door Sulaatik's Versace. Een droomhengst in de betoverende kleur valk. Hij heeft alles wat wij in een hengst voor Mirte zochten en we zijn ontzettend benieuwd naar het eindresultaat

Het is nog even wachten, maar half juli verwacht Mirte haar veulentje. Omdat we er zo ontzettend naar uitkijken, heb ik toch alvast een topic geopend

Dit is ons meisje:

En deze foto is van gisteren. Na een heerlijke rolpartij in de ietwat gesmolten modder

Als ik haar zo zie, twijfel ik even of ze niet toch drachtig is van de eerste dekking in april!
Normaal toont ze echt pas in de laatste fase van de dracht, maar hier vind ik toch al wel echt een buikje te zien

Dit is de aanstaande papa, Versace (Z dressuur bij de paarden)

beesten