zoon van Ansata Nile Echo(US) en Imperial Mahzeer

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Petpet

zoon van Ansata Nile Echo(US) en Imperial Mahzeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-11 11:38

Hoi
Ik heb laatst een verwaarloosd hengstveulentje gekocht. Hij ziet er op dit moment echt niet uit: heel mager, schurft, wormen etc. Ik ben hem zo goed mogelijk aan het behandelen en verzorgen, en hij knapt al op!

Naam: Nathit al Ghoroub
zoon van Ansata Nile Echo(US) en Imperial Mahzeera(US)

Nu ben ik eens benieuwd naar zijn afstamming, komt hij uit een goede bloedlijn? Is het een idee om hem in de toekomst hengst te laten?

Groetjes

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 12:46

Hallo,

Op de eerste plaats snap ik niet dat mensen hun veulens verwaarlozen, zeker met zo'n afstamming !!!!!!! {x) Sowieso mag je geen één dier verwaarlozen, zij vragen er niet om om geboren te worden {x) Wij hadden toen ook zo'n verwaarloosde jaarlinghengst gekocht (beetje zelfde verhaal als jij) en deze is zo opgeknapt dat hij menig kampioenschap op zijn naam heeft staan ;)

Wat jouw veulen betreft, zijn afstamming is erg OK :wow: maar dat wil niet zeggen dat hij geschikt zou zijn als dekhengst, daar is wel meer voor nodig. Maar zeker interessant ;)
Je zult nu wel geen foto's willen plaatsen, maar ben wel benieuwd.

Petpet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-11 14:21

pffff net een heel bericht getypt, weg

ik wil wel wat fotos plaatsen, maar niet schrikken, hij ziet er niet uit!
Leuk dat hij een goede afstamming heeft, de vorige eigenaar wilde hem als dekhengst gaan gebruiken. Er is inderdaad meer voor nodig dan een afstamming, dus eerst maar eens afwachten hoe hij zich herstelt en opknapt

Inderdaad sneu om een paardje te verwaarlozen, de man waarvan ik hem kocht kon zijn beesten allemaal niet meer verzorgen, dus ik kwam eigenlijk kijken voor een merrie, maar heb uiteindelijk een hondje, een merrie en een hengstveulen mee naar huis genomen.. De man was ziek en kon zijn beesten niet meer verzorgen, verschrikkelijk vond hij het om zijn beestjes weg te moeten doen. Het was echt heel sneu om zijn beestjes daar weg te halen, maar zo konden ze ook niet blijven staan

Nashit (we noemen hem Najib) is geboren op 1-10-2009
hij is ook nog totaal uit verhouding, en wordt een grote maat denk ik.

de merrie waar ik voor kwam kijken, Farasha(v Mayroun):
Afbeelding

nashit
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Kyliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 14:50

jeetje, mijn mannetje was mager en opknappende van verwaarlozing maar dit ventje heeft het duidelijk ook niet makkelijk gehad. En dat voor een veulentje!
Fijn dat jij hem een goed huisje en goede verzorging wil geven!

Ik ken niks van afstamming maar kan me wel voorstellen dat het een mooie arabier kan worden. Hij lijkt me correct zo op het eerste zicht. Maar inderdaad heeft hij nog een hele weg te gaan.

Succes met hem!

JusticeWH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 16:46

Wat goed dat jij hem opgevangen hebt, beiden gaat vast snel opknappen!

Wat de afstamming betreft, Ansata Nile Echoo is een hengst van Al Naif Stud. Een goede vriend van een vriend van me, Glenn Jacobs (is ook fotograaf, weet niet of je hem kent?) werkt daar als trainer/voorbrenger.
Hier kan je het één en het ander over deze hengst vinden: http://www.alnaifstud.com/horse/ansata-nile-echo
Als ik me niet vergis stond deze hengst vorig jaar of het jaar ervoor hier in Belgie, voor te dekken (meen ergens gelezen te hebben dat hij komend/afgelopen dekseizoen ook in BE was maar pin me daar niet op vast, heb het gelezen zonder al te veel aandacht aan besteed te hebben :=)

Ben benieuwd naar updates over je veulentjes :D

Petpet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-11 22:51

Bedankt voor de reacties! :) Ik zal zijn vorderingen zeker laten weten :)

Sigrid72

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 12:10

Dit veulen is gefokt door een vriend van me, Bart Van Buggenhout, hier in België, en was nog maar een paar maanden geleden aan een gunstprijsje aan de verkoper verkocht.

Ansata Nile Echo staat inderdaad op het KI station in Zoutleeuw.

Ik zend Bart dit topic even door
Laatst bijgewerkt door Sigrid72 op 04-01-11 12:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Petpet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-11 12:13

Ah Oke, bedankt! Hij staat momenteel in Oost Vlaanderen.
Hij was verkocht aan een vrouw als ik het goed heb? Ik heb namelijk nog een verkoopovereenkomst erbij gekregen, maar dat was dan weer een overeenkomst tussen nog een eerdere eigenaar vóór degene waarvan ik hem gekocht heb (van Buggenhout ovk met ...(moet ik even nakijken)! Ik heb daarvan zelfs nog een oude adv op kapaza gevonden toen ik de naam van het veulen intypte op google. Deze zou verhuizen naar een app en hem dus niet kunnen houden, beetje vaag verhaal dus allemaal..

dakhilah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 14:12

Prachtige adelijke heer die Ansata Nile Echo _/-\o_ ......heb hem vorig jaar gezien op het KI centrum , nadat we naar de open dag van ETC waren geweest.

KooArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 15:04

hij ziet er inderdaad erg slecht uit! goed dat je je over ze gaat ontfermen.

ik heb wel vernomen dat er geen officiele papieren bij de paarden zitten, enkel een enting boekje. iig niet bij de merrie, omdat hij dit nooit heeft aangevraagd. weet niet of dit bij het hengstje ook het geval is?

mooie bloedlijn! succes ermee!

Petpet

Re: zoon van Ansata Nile Echo(US) en Imperial Mahzeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-11 15:19

Bij het hengstje zijn wel volledige papieren, bij de merrie inderdaad niet!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 15:32

Afstamming is iig niet verkeerd, en met de goede verzorging gaat dit veulentje ook snel weer opknappen. Heel veel plezier ermee!

JusticeWH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 18:07

Heb gezien dat ze beiden te koop staan?
Heb je misschien foto's van het hengstje in "degelijkere" staat? (eventueel oudere foto's moest je die meegekregen hebben of @Sigrid misschien van die vriend dat het veulen gefokt heeft?) Het is maar om hem beter te kunnen beoordelen dan zo met al dat haar :Y)
alvast bedankt !

Petpet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-11 19:33

Hoi,
nee heb niet echt betere fotos van hem. Hij ziet er echt al stukken beter uit! En hij is hard aan het groeien. Ze staan inderdaad te koop omdat het hier niet meer gaat met 5 paarden. De stallen zijn door al het water volledig ondergelopen.. De merrie is vandaag verkocht naar een goed tehuis. Ik zoek dus alleen voor het hengstje nog een goed en liefdevol tehuis. Je kan altijd natuurlijk een keer komen kijken naar hem, dan heb je meteen een goed beeld. Hij zal er komende zomer waarschijnlijk 100% anders uitzien dan nu, met dikke wintervacht, maar toch :)

JusticeWH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 22:25

Wie is z'n mamie eigenlijk? (een Imperial Mahzeer dochter, maar wie juist?)

Petpet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-11 23:08

Imperial Mahzeera is de moeder

JusticeWH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 23:20

Bedankt!
Een vriend van me is nogal bezig met de egyptische lijnen (zoals Nile echo). Zo kan ik het hem even voorleggen :)

isis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 14:39

Ik heb foto's van hem van maart vorig jaar als je geinteresseerd bent. Hij zag er helemaal anders uit toen, en was eigenlijk nog een heel leuk hengstje.

Petpet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-11 18:56

Zou je die misschien willen posten hier? Of anders naar mij mailen? Zou leuk zijn, ik zal mijn email adres even pb-en :)

JusticeWH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 20:54

Isis1, ik ben best benieuwd :) Misschien krijg ik die vriend van me wel overtuigd :) (Indien Petpet akkoord is zou ik de fotos ook graag ontvangen :) )

Petpet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-11 22:43

ik ben akkoord hoor ;)

isis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 22:23

Hey Petra,

ik heb je net enkele foto's per mail gestuurd, misschien wil jij ze dan wel posten, de site waar ik ze normaal upload lijkt niet zo goed te werken momenteel...

Jazzmeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 11:45

mooie bloedlijnen! Zonde dat hij zo is verwaarloosd.
Egyptenaren worden vaak op late leeftijd pas echt mooi.
Als je echt wilt kijken wat hij als dekhengst gaat doen, zal ik hem opknappen en geduldig wachten tot hij een jaar of 4/5 is.
Succes!

karolien79

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 22:02

http://www.youtube.com/watch?v=Af4oQHzSTp4

Hoi,
Ik heb een maand geleden de merrie van Petpet gekocht.(zie foto eerder in dit topic)
De merrie is ondertussen al aardig opgeknapt. ( zie bovenstaand filmpje)
Nu werken aan haar conditie, tegen de zomer staan we weeral een heel eind verder.
Het is trouwens een heel lieve , leergierige en mensgerichte merrie.
Haar AVS papieren worden momenteel in orde gemaakt.
Zij en het hengstje zijn goed gefokte arabieren , jammer dat ze dan in de verkeerde handen terecht komen. Een goed hart als Petpet kon in in deze eerst uitzichtloze situatie gelukkig het keerpunt maken

Hopelijk vind het hengstje ook een liefdevolle thuis, waar hij de opvoeding kan krijgen die deze paarden verdienen!
xxx

Patrickv

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 12:22

Leuke business ... "Arabische volbloed" veulens uit warmbloed en draversmerries fokken via embryotransfer omdat één veulen uit een merrie niet voldoende is en ze dan voor een prikje weg geven aan eender wie.

Ik had hem eerst al op Kapaza zien staat en deed me beseffen dat als je niet weet welke fokkers zich met embryotransfer via warmbloeden en dravers bezighouden, je ondertussen zonder echt te besseffen zo'n embryo geval op stal kunt staan hebben.

Ik geloof persoonlijk nooit dat de groei van een Arabische volbloed in de buik van een warmbloed of draver niet beïnvloed wordt door de draver en nog minder dat het veulen geen warmbloed of draver karakterkenmerken meekrijgt van zijn surrogaat moeder.

Enfin, gezien de lage koopprijs misschien eens de moeite om eerstehands zo'n embryo Arabier uit een warmbloed of draver te testen.