Even terzijde: Mara is al 12 (en een merrie moet voor haar 14e haar 1e veulen hebben, heb ik altijd gehoord), een hele stevige en gezonde merrie en ik laat haar natuurlijk eerst nakijken door de DA voordat ik besluit ze te laten dekken. Ik wil geen onnodige risico's lopen.
In de zomer van 2009 is ze schijndrachtig geweest, ze is ook een echte merrie, die alle hengsten (en ook ruinen) het hoofd op hol brengt, zelfs als ze niet hengstig is.
Even een paspoortje van Mara:
Naam: Bamara van het Laar
Roepnaam: Mara
Leeftijd: 12, geboren op 3 juni 1998
Vader: Marnix van de Vuufwegen
Moeder: Tamara
Vader van de moeder: Walter van het Hambroek
Schofthoogte: 1.385
Mara heeft met de vorige eigenaar M1 dressuur gelopen met winst. Dit was wel haar hoogtepunt in de sport, nu loopt ze met mij weer B.
Wat ik wil, is een veulen dat perfecte opvolging voor Mara kan zijn als Mara met pensioen gaat, ik wil het dan ook zelf houden. Met dit veulen zou ik graag verder in de sport kunnen komen, maar laten we eerlijk zijn: ik ben een recreatieve ruiter, ik heb geen ambities voor Pr.St.George

Wat wil ik in het veulen zien:
- meer schofthoogte (al gaan goede bewegingen natuurlijk voor op de schofthoogte)
- ruime gangen (vooral stap is een struikelpunt)
- goed karakter (Mara is niet de gemakkelijkste...)
- sterkere voorhand (sterk achterbeen zit er al wel op)
- iets meer luxe/sporttype (aangezien Mara echt een tank is

- goede galop (daar heeft Mara problemen mee)
Ik dacht voorlopig aan Allacher en Midas Hanja.
Waarom?
Allacher zou een goed karakter doorfokken, wat heel fijn zou zijn aangezien Mara af en toe een bulldozer kan zijn (ze is erg dominant), hij heeft goede referenties, heeft al erg veel nakomelingen rondlopen die ik ook allemaal erg fijn vind lopen.
Midas Hanja is dan weer nog een stuk groter (1.54), maar wel iets robuuster dan Allacher, die veel luxer is van type. Ook hij zou goed karakter doorfokken. Waar ik dan niet zo tevreden van was, waren de bewegingsfilmpjes van Midas. Maar dit kan natuurlijk aan de ruiter liggen.
Een nakomeling van Midas H., stond hier op bokt en ik was gelijk verliefd. Daardoor dat ik aan deze hengst dacht.
Nu is Midas ook al 20, het kan best de laatste keer zijn dat hij nog dekt, maar hij staat wel veel te ver om eens te gaan bezoeken (helemaal in het noorden van Nederland en ik kom uit Antwerpen) terwijl ik Allacher perfect eens kan gaan bekijken.
Mijn vraag: Wat zouden jullie doen? Of denken jullie nog aan een andere hengst?
Voorlopig denk ik na mijn examens eens naar Allacher te gaan kijken en dan te beslissen, maar er zijn zoveel leuke haflingerhengsten dat bokt er misschien nog wel weet die zouden passen bij mijn merrie.
Even wat foto's van Mara:
Standfoto (niet echt in goede conditie op de foto, maar je ziet haar bouw):

Rijfoto:

Linkje draffoto:
http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak- ... 9141_n.jpg
Alvast erg bedankt voor jullie mening!