- Geen idee of het hier goed staat/of er al een topic over is. Heb gezocht, maar niks gevonden. Excuses als ik erover heen heb gelezen!
Mijn pony heeft een blessure in d'r hoef, wat of waar precies weten we niet. Ze is al 3x naar de faculteit geweest, heeft daar een week gestaan, is ingespoten en heeft 4 maanden rust gehad. Niets heeft gewerkt en we zijn inmiddels bijna 6 maanden verder. Er is zoveel met d'r gedaan en iedereen heeft een andere mening over de behandelingen en het vervolg.
Of ze pijn heeft is heel moeilijk te zeggen. Bij (te) veel werk wordt ze onregelmatig, maar loopt wel gewoon door. Ze loopt graag en ondanks de onregelmatigheid lijkt ze weinig pijn te hebben. Maar dat kan natuurlijk schijn zijn.
Ze mag sowieso nooit meer veel doen en of ze ooit nog reacreatief bereden kan worden is de vraag. Nu zijn er nog verschillende opties, waaronder nogmaals inspuiten, nog meer rust geven, op het land zetten, enzovoort.
Wat ik aan de DA wil vragen is of er een mogelijkheid is om haar te laten insemineren. Hoe en wat is nog helemaal niet over nagedacht, maar ik ben benieuwd naar meningen/ervaringen van anderen. Zijn er mensen die een paard met blessure hebben laten insemineren? Hoe ging dat? Alles is welkom!

[Edit] Meer over d'r blessure kun je hier vinden: [EJL-ITP] Mijn pony Onora door het jaar 2010