Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Gilbey schreef:Je kunt ook op een punt komen dat je even geen toename van spieren kunt krijgen, dat alles even stabiel is.
Zoek je heil voor invallen nooit in brok of ander krachtvoer maar in ruwvoer.
Dat kan zijn dat je meer hooi/kuil gaat voeren (liever hooi), maar je kunt ook (hartog) compact gras/ (pavo) daily plus (wel wat hoger in de suikers) of wiesencob bij gaan geven.
Dat is ook ruwvoer maar hoger in voedings waarden doordat het via een drogerij snel gedroogd word.
Voor de endurance en TREC gebruik ik dat ook, en dat zijn doordat het duursporten zijn hele zware inspanningen voor de meeste tinkers.
callum schreef:het is bekend dat koudbloeden slecht eiwitten kunnen afbreken dus vandaar dat je dan voorzichtig moet zijn. dat is voor warmbloeden anders. er is niks mis met eiwitarme brok alleen denk ik echt dat je moet kijken naar je paard. als hij veel doet kan je hem op gewonen brok zetten je merkt snel genoeg of het niet goed gaat. krijgt je paardje mok of is hij niet happy kan je altijd stoppen. wat je verder kan doen weet ik niet zo goed.
Ariebren schreef:callum schreef:het is bekend dat koudbloeden slecht eiwitten kunnen afbreken dus vandaar dat je dan voorzichtig moet zijn. dat is voor warmbloeden anders. er is niks mis met eiwitarme brok alleen denk ik echt dat je moet kijken naar je paard. als hij veel doet kan je hem op gewonen brok zetten je merkt snel genoeg of het niet goed gaat. krijgt je paardje mok of is hij niet happy kan je altijd stoppen. wat je verder kan doen weet ik niet zo goed.
Sorry hoor, maar ik vind dit zo'n loze kreet over dat het bekend is dat koudbloeden slecht eiwitten kunnen afbreken.
Heb je daar meer echte informatie over ??