[H]welke hengst voor mijn d merrie??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

kirishu

[H]welke hengst voor mijn d merrie??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-10 11:34

ik zit met een probleempje.
ik heb een nrps merrie gekocht om te laten dekken, maar ik kan niet kiezen welke hengst ik moet nemen. ik wil graag een iets grotere hengst zo dat ik het veulen kan inrijden een opvoeden en daar dan mee verder kan gaan in de sport. ik heb alleen geen idee welke hengst omdat dit de eerste keer is dat ik een paard ga laten dekken. hebben jullie misschien een idee welke hengst ik zou moeten nemen? ras en zo maakt niks uit! mijn paard is zelf al een mengelmoes van rassen, dus eentje extra maakt niets uit. hopelijk hebben jullie een idee.

groetjes!!!

petraaken

Re: welke hengst voor mijn d merrie??

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 12:33

Moderatoropmerking:
graag nog even een goede standfoto en/of bewegingsfoto of filmpje. Ook graag nog even melden wat de min en plus punten zijn van je merrie en wat je doel is later met het veulen. Dressuur, springen of SGW of nog iets anders.

kirishu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-10 13:29

http://www.mijnalbum.nl/Foto-MG8BRYND.jpg (mijn eerste wedstrijd, ondertussen 2 jaar geleden, we zijn flink vooruit gegaan!!)

ik krijg het niet voor elkaar om hier echt foto's op te zetten, dus dit is het web adres van de foto's die op internet staan.

ze is een fantastiese pony die in haar hele leven al m dressuul heefd gelopen met winst punten, eventing heefd gedaan( dit vond ze niet zo heel leuk, ze is een echte bankerik) en een ster is in reesen. ook is ze een keer nedelands junioren spring kampioen geweesd. ik ehb haar een keer los laren lopen in de bak en een hindernis op gezet om te kijken hoe hoog ze kon springen. wij hebben een bakrand van 1.65 hoog en inplaats van over de hindernidernis heen te gaan, dacht zij: laten we eens over het hek heen springen. ik kreeg zo wat een hard vezakking!!
ik zelf wil ook met het veulen gaan springen. ik spring momenteel geen wedstrijden met mijn paard, daar is ze veel te gestrest voor, maar tijdens de trainingen springen we een parcours makkelijk op 1.20.
dit is zo ongeveer ook wat ik meet het veulen wil gaan berijken, waarschijnlijk nog wel iets hoger, alleen dan op wedstreid gebied.
ik laat haar het lieft door een iets wat grotere pony dekken, dan kan ik samen met het veulen nog iets groeien. dan klopt over 4 jaar de lengte ook nog.

hopelijk genoeg info. groeties!!!

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 11:55

Wat voor afstamming heeft je merrie zelf?

chrisje_83

Re: [H]welke hengst voor mijn d merrie??

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 18:15

Welke afstamming heeft je merrie? Hoe oud is je merrie? Hoe groot is je merrie?

Wat wil je aan haar verbeteren? Wat is al goed genoeg? En heb je nog duidelijkere foto's van haar?

TheHorseInn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 23:39

Wij hebben nog wel een supermooie Welsh hengst staan,

PB maar even maar idd,verbeterpunten enzo

jkstables

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 11:59

Kijk anders eens op onze website www.jkstables.nl

We hebben 2 welsh NWR hengsten staan: Heidehof's Don Diëgo (2 x maal nationaal kampioen jonge dressuurpony's) en Kielshoop Honeyhill, beide hengsten hebben ook al het sport predikaat behaald.

zappvr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 21:52

open even de punten over je merrie..wat wil je verbeteren, grote...ras etc