[H]Hengst voor welsh B-pony merrie?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

jumpiewumpie

[H]Hengst voor welsh B-pony merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-10 22:24

Omdat ik te groot word voor mijn grote B pony,wil ik haar graag laten dekken. Ik ken niet zo veel van hengstenkeuzes dus nu vraag ik jullie om raad.

Tequila is een schimmel pony van 1.26m (zie foto's). Ik zou graag een grote C-pony of een grote B-pony van haar willen. Een van haar minpuntjes zijn haar zwakke achterhand.
Ik zou ook graag een veulen met een lief karakter willen en een hengst die geen schimmelkleur geeft. Het ras maakt niet uit, maar liefst iets sportgericht.
De ouders van Tequila zijn bekend,maar verder niets.

Hier wat foto's;
Afbeelding

Afbeelding
(nog vrij mager, ze was net bij ons)

http://i53.tinypic.com/67oz0g.jpg

http://i53.tinypic.com/15ohyrc.jpg

http://i53.tinypic.com/15ohyrc.jpg

Voor meer foto's kan je terecht op mijn profiel
Laatst bijgewerkt door Nicole288 op 21-12-10 22:27, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tag toegevoegd + max 2 foto's zichtbaar, rest in link

Ajemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 22:30

MariekeS_

Re: [H]Hengst voor welsh B-pony merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 22:34

Freedom007

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 22:46

Het volgende bedoel ik niet vervelend of aanvallend:

Er is een overvloed aan leuke pony's, veulens, onbeleerd en beleerd, die te koop zijn.

Natuurlijk is een veulen van je eigen merrie heel erg leuk en fantastisch, maar er zijn genoeg pony's die ook een goed huis zoeken!!
Daarbij komt dat je in 2011 nog maar moet kijken of je merrie drachtig word, vervolgens krijg je in 2012 een veulentje.
Dan moet je nog 3 a 4 jaar wachten voor je, de dan 3 of 4 jarige nakomeling van je merrie, zadelmak kunt maken.
Het is ook afwachten of het kind(nakomeling) van je merrie de gewenste stokmaat krijgt!

Misschien is het een verstandig idee om na te denken over het aanschaffen van een D of E pony, en niet je merrie te dekken.

Ik hoop dat je hier iets mee doet! Succes!

jumpiewumpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-10 22:57

JuravelOX schreef:
Het volgende bedoel ik niet vervelend of aanvallend:

Er is een overvloed aan leuke pony's, veulens, onbeleerd en beleerd, die te koop zijn.

Natuurlijk is een veulen van je eigen merrie heel erg leuk en fantastisch, maar er zijn genoeg pony's die ook een goed huis zoeken!!
Daarbij komt dat je in 2011 nog maar moet kijken of je merrie drachtig word, vervolgens krijg je in 2012 een veulentje.
Dan moet je nog 3 a 4 jaar wachten voor je, de dan 3 of 4 jarige nakomeling van je merrie, zadelmak kunt maken.
Het is ook afwachten of het kind(nakomeling) van je merrie de gewenste stokmaat krijgt!

Misschien is het een verstandig idee om na te denken over het aanschaffen van een D of E pony, en niet je merrie te dekken.

Ik hoop dat je hier iets mee doet! Succes!

Het is niet de bedoeling dat ik op die nakomeling ga rijden. Ik zou gewoon graag een veulen van mijn merrie willen. :+

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 00:41

Wat voor ras moet de hengst zijn heb je daar nog een voorkeur voor.
En moet het veulen vooral allround zijn of juist dressuur of spring gericht.

jumpiewumpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-10 00:18

kyrkelover schreef:
Wat voor ras moet de hengst zijn heb je daar nog een voorkeur voor.
En moet het veulen vooral allround zijn of juist dressuur of spring gericht.

Vooral eerder springgericht toch wel denk ik. New Forest vind ik nog steeds een leuk ras, maar sta voor alles open (;

Dniekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 00:30

kijk eens bij zomerdijk's willie wortel (pietsie @ bokt)