[H]dressuurhengst voor Mr. Concorde merrie.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

prada

[H]dressuurhengst voor Mr. Concorde merrie.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-10 10:44

Voor mijn merrie ( Mr. Concorde x Mecenas ) ben ik op zoek naar een dressuurhengst. Ik heb niet echt recente foto's op stand en dus maar twee oude foto's bijgevoegd. Wel een recente video. Het is een merrie met een super fijn karakter zowel in de omgang als in het werk, ze kan fijn lopen en is erg werkwillig.

wat ik graag wil verbeteren:
- een mooier hoofd, ze heeft niet echt een chique hoofd.
- een langere hals met meer kap.

Afbeelding

Afbeelding

http://www.youtube.com/watch?v=bH3hQPcWd8Q

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden en welke hengst jullie vinden passen.
Laatst bijgewerkt door Nicole288 op 21-12-10 15:08, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tag toegevoegd

prada

Re: [H]dressuurhengst voor Mr. Concorde merrie.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-10 23:31

Via PB kreeg ik Apache aangeraden. Zelf ben ik wel gek van deze hengst. Iemand veulens van deze hengst gezien? Mijn merrie heeft een wat korte hals en ik zou wel wat lengte willen toevoegen, gaat dit passen met Apache?

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 23:40

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 17:20

Heb je betere standfoto's? en vanwaar een dressuurhengst voor deze merrie? Ik zou er gezien de afstamming eerder een allround springhengst opzetten.Ook is de stand van het achterbeen een heel groot aandachtspunt bij deze merrie,je kunt je afvragen waarom je met deze merrie zou willen fokken als je op zoek bent naar een dressuurpaard.
Mischien is het wijzer om even door te sparen en gewoon een goed dressuurpaard te kopen,dat kan prima met de huidige markt.

prada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-10 21:56

@elisa2 helaas heb ik geen betere foto's, misschien deze week even wat maken. De foto's zijn erg oud en niet van erg goede kwaliteit.
Wat betreft de keuze voor een dressuurhengst, toevallig kan ze ondanks niet zo'n bijzondere afstamming fijn lopen. We hebben zelf allemaal dressuurpaarden maar een goede allrounder zou ook een optie zijn. Ik wil graag met haar fokken omdat het een paard is met een super karakter, erg werkwillig, fijn te rijden, aanleg voor de dressuur, helemaal gekeurd en gezond. Het is een fijn sportpaard en ik denk dat er dus best een leuk veulen uit zou kunnen komen. Weet niet of de video ook wordt bekeken maar dit geeft een veel beter beeld van het paard dan de foto's.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 13:17

Ik heb het filmpje even bekeken en dat geeft inderdaad een beter beeld.Ze heeft een leuk voorbeen gebruik en souplesse in haar lijf.Wel is ze erg neerwaarts gebouwd en ik vind het achterbeen qua stand echt niet fijn.{lang en grove verhoudingen,en een wat koehakkige stand}

Wat ik je dan zou aanraden qua hengst is er een die een zeker te weten super correct achterbeen heeft en dat ook door vererft en een die opwaarts gebouwd is.Apache gaat het achterbeen zeker te weten niet verbeteren qua vorm dus dat zou ik afraden.
Persoonlijk zou ik neigen naar Ferro bloed en dan Metall of Special D.

prada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-10 23:25

Dankje voor je reactie, ga me verder verdiepen in deze hengsten.