Peron ('Placido Sun'"x'Donnerhall'x'Pik Bube')

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

cjb

Peron ('Placido Sun'"x'Donnerhall'x'Pik Bube')

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-10 09:27

Was wat aan het rondkijken op verschillende site's van hengstenhouders.
En kwam deze hengst tegen.
Vader is mij niet bekend.
En de moeder is een volle zus van Don Schufro.

Wat vinden jullie van deze hengst. En wat kunnen jullie zeggen op basis van de filpjes/foto's wat de hengst kan verbeteren. Of welke eigenschappen de merrie zou moeten hebben.

Alle info is welkom.
http://www.bagoniebos.com/_html/main.ph ... =21&id=326

Umeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 14:44

Meer informatie heb ik niet. Heb hem zelf wel in gedachte voor een merrie van mij. Vind hem erg aansprekend! *D
Op wat voor merrie wil jij hem gebruiken? :)

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 21:57

Erg aanspreeklijk hengst met prima bloedvoering. Hij heeft een heel fijne koppie die van veel bloed spreekt. Zijn veulens doen het blijkbaar heel goed op de keuringen. Sportief is hij goed bezig en zeker de moeite om in de gaten te houden.
De stoeterij waar hij staat: http://www.peron.at/

Reflector

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 00:32

Interessante bloedlijn aan vaderszijde maar als de moeder een volle zus van Don Schuffro is, maakt dit het nog interessanter voor de fokkerij.
De hengst zou in mijn ogen wat meer mogen ondertreden tijdens de draf. De foto's en de feitelijke info over zijn nakomelingen liegen er niet om.
Zou hij in nog meer stamboeken aangeboden worden of blijft het bij deze stamboeken?

cjb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-10 11:21

Reflector schreef:
Zou hij in nog meer stamboeken aangeboden worden of blijft het bij deze stamboeken?

Geen idee wat ze nog meer van plan zijn met deze hengst.
Was gewoon aan zoeken en kwam hem bij toeval tegen.
Idd het gegeven dat de moeder een volle zus is van Don Schuffro trok mijn aandacht.
En leek mij een goede rede om op dit forum meer info te vragen.
Hoe zit het bv met de keuringseisen (ocd) van de stamboeken waar hij nu is goedgekeurd?
Oostenrijk, Oldenburg, alle Süddeutschen Verbände en Mecklenburg

juliomariner

Re: Peron ('Placido Sun'"x'Donnerhall'x'Pik Bube')

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 17:43

Met zo'n onbekende vader commercieel volgens mij nog niet interessant

cjb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-10 23:51

juliomariner schreef:
Met zo'n onbekende vader commercieel volgens mij nog niet interessant

Wie wist er in nederland iets van de hengst Salieri.
Daarvan had men misschien ook wel gezegt commercieel niet interessant.

een gribaldi op een glendale akteur merrie is in mijn ogen commercieel ook niet zo interresant.
en kijk eens wat voor paarden er uit voortgekomen zijn.
Van Jazz x Ulft lopen er tig rond. Maar maar 1 haalt de echte top.

Fokken is dus toch hopen dat je de genetische aanleg een beetje kunt sturen. En dat de juiste ruiter op het juiste moment op dat paard gaat zitten.

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 00:07

Placido Sun is nochtans heel degelijk oud Duits bloed.

Reflector

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 15:21

Daar noem je wel hele interessante punten cjb.
De nakomelingen van de hengsten die jij noemt worden wel door hele commerciele MENSEN gereden waardoor het toch nog goed komt, hahaha!

Wat zou de grootste reden zijn om deze hengst te gebruiken voor je merrie en wat wil je met de nakomeling doen? Eigen gebruik?

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 15:32

:o Ik vind het een douwer van achteren die wsl. lastig te sluiten is. Hij spreekt mij iig niet aan.
Maar zoveel mensen zoveel wensen. Met een merrie met een snel achterbeen die wel wat lossigheid kan gebruiken kan het wel matchen.

Umeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 17:15

Wat bedoel je met een douwer van achter? :)

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 21:54

Het achterbeen wordt niet resoluut ondergebracht en treed niet voldoende onder vind ik. Onder een douwer versta ik een paard wat het achterbeen eerst de hak van naar de staart gaat, daar even lijkt te blijven hangen en dan pas naar voren. Een douwer dekt wel veel grond maar komt niet van de grond. Dat kan je ook zien aan het kruis; dat blijft vind ik te hoog.

cjb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-11 14:25

Reflector schreef:
Wat zou de grootste reden zijn om deze hengst te gebruiken voor je merrie en wat wil je met de nakomeling doen? Eigen gebruik?

Ik heb nog niet echt een rede om deze hengst te gebruiken.
Ben een lijstje aan het maken van mogelijke hengsten en kwam deze tegen. Dat de merrie een volle zus is van Don Schuffro is een +. Ook de merrielijn van placido sun heeft de nodige goedgekeurde hengsten gegeven.
Of we de hengst ook echt gaan gebruiken hangt af van verschillende factoren.
In het voorjaar ga ik samen met m'n vrouw het lijstje doornemen en bekijken welke mogelijk het beste op welke merrie past.
Dan wordt het plussen en minnen tegen elkaar wegstrepen en wordt de echte keuze pas gemaakt.
Misschien dat het komende veulen ons zo goed bevalt dat we dezelfde hengt wederom gaan gebruiken.

wood

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 11:41

Placido Sun is niet echt bekend gezien hij slechts eventjes heeft gedekt omdat hij een ongeval gehad heeft, en ingeslapen werd. Hij is oa ook moedersvader van Lucky Dance.
Hij ging eerst door het leven als Pentagon, vandaar Pentagon's Peron.
Dat hij een duwer is vind ik niet echt, hij gaat zelf mooi zitten in de verzameling en de pirouettes.
Was in Vechta dit jaar net terug gereden na een breuk van het schieffelbeentje.
ps: Heb er zelf eentje drachtig van, te verwachten rond half maart.

Umeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 11:53

Afbeelding

Mij hebben ze altijd geleerd dat een paard dat zijn achterbeen goed plooit een beter afdruk heeft en bij gevolg dus ook meer zweefmoment. Klopt dit dan niet?

Citaat:
Het achterbeen wordt niet resoluut ondergebracht en treed niet voldoende onder vind ik

Afbeelding
Lijkt toch mooi onder de massa geplaatst te worden?...

Citaat:
ps: Heb er zelf eentje drachtig van, te verwachten rond half maart.

Wat voor merrie heb je gebruikt als ik vragen mag?

wood

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 13:36

een Quaterman - Brandenburger - Brentano II merrie.
Een fokker in de buurt heeft er eentje drachtig uit een Quaterback - Furst Heinrich.

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 14:03

Umeo: moet ie niet eerst zijn hak naar de staart trekken en daar een tijdje in blijven hangen.
Dat zie ik er aan. Maar een ander kan er weer heel anders tegenaan kijken

cjb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-11 12:36

"wood" Ik heb eens gekeken naar jou posts die recent zijn geplaatst.
Daarin komt in meer als 90% de link naar bagoniebos terug.
Het lijkt mij dan ook niet echt objectief dat jij op deze hengst reageert.

Of je hebt aandalen in dit bedrijf of je bent er op een andere manier mee verbonden.
Wood - Bos 1+1=.....

wood

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 13:27

cjb schreef:

Of je hebt aandalen in dit bedrijf of je bent er op een andere manier mee verbonden.
Wood - Bos 1+1=.....

Zo recent zijn mijn posts niet.. en blijkbaar heb jij dan veel tijd te veel om mijn doen en laten uit te pluizen..
en idd, ik bezit 100% aandelen in dit bedrijf, maar denk niet dat ik op een of andere manier subjectieve commentaar gegeven heb.
Afgunst is een slechte ziekte...

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 13:31

Kom er dan ook gewoon recht voor uit è... zou veel misverstanden, zoals deze, uit de baan helpen...

wood

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 13:33

s0173957 schreef:
Kom er dan ook gewoon recht voor uit è... zou veel misverstanden, zoals deze, uit de baan helpen...

Doe ik toch?!

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 13:37

Nu wel, correct, maar in vorige posts (die echt niet zo moeilijk en tijdrovend om zoeken zijn) geef je mensen steeds stip om eens op die website te gaan kijken, of zeg je dat je daar iets gelezen hebt.

Zeg dan gewoon dat het jouw website is en dat jij deze fantastische hengsten kunt aanbieden.
Toch niks mis mee om als 'zakenman' ook op Bokt je mening te verkondigen en mensen tips te geven over hengsten die je zelf kan ter beschikking stellen?

cjb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-11 16:22

wood schreef:
cjb schreef:

Wood - Bos 1+1=.....

Zo recent zijn mijn posts niet.. en blijkbaar heb jij dan veel tijd te veel om mijn doen en laten uit te pluizen..
en idd, ik bezit 100% aandelen in dit bedrijf, maar denk niet dat ik op een of andere manier subjectieve commentaar gegeven heb.
Afgunst is een slechte ziekte...

Helemaal niets afgunst.
Omdat je zoveel informatie gaf over deze hengst was in benieuwd in hoeverre die infomatie als waardevol beschouwd kan worden. middels je profiel en andere posts kwam ik tot de conclusie dat de informatie uit bagoniebos zelf afkomstig moest komen.
Helemaal niets mis mee. Maar mijns inziens niet geheel objectief. Iedere hengstenhouder zal zijn eigen hengst proberen aan te prijzen.
en daar is ook helemaal niets mis mee. Aan de fokker om die informatie op waarde te schatten.

En om van de opmerking afgunst af te komen.
Er staan meer prachtige hengsten bij www.bagoniebos.be die echt de moeite waard zijn. Vooral als je een keer buiten het KWPN om wil fokken.

En als het aan mij ligt nu weer on topic
en graag nog meer info over de hengst zelf.