Exmoorliefhebbers??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

minikatje

Exmoorliefhebbers??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-10 23:18

aangezien ze een beetje zeldzaam zijn in nederland vroeg ik mij af wie er allemaal ook een exmoor bezitten hier op bokt :)
1 ken ik er sowieso al :D

zijn er verder nog bokkers die een exmoor hebben rondlopen?

crazy_funky

Re: Exmoorliefhebbers??

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 23:24

haha zal ik me dan maar komen melden, alhoewel ik geeen verhaal hoef te vertellen hoe of wat denk ik? :P

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-10 23:25

mwah, bokt's meest bekende exmoor lijkt me :P

Kim90

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 23:27

en ik ben fan van nevel :D

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 23:31

Hier meld zich nog iemand, sinds enkele maanden trotse bezitter van "Zoetermeer 4". Oftewel hos, het boscrossros :)
Bleek dus bij gradiënt vandaan te komen. Ben benieuwd hoe hij zijn omzwervingen heeft gemaakt. Word in mei 4 jaar, ruin en dol op aandacht; wel een kop op zeg. Nergens bang voor, wil alles zien, dol op eten en beet je lomp is ie wel. We zijn gek op hem. Krijgen we nog een leuke aan. Gekocht voor kids, weidemaatje can mijn connemara/merrie. Nu vooral groeien en conditie opbouwen, voorjaar met mij aan de slag. Nu rijden mijn kleine meiden al af en toe een bosritje(stappen) vinden ze geweldig en hij ook. Zal eens foto proberen te laden( weet niet hoe dat moet). Ben erg benieuwd naar anderen! En wie weet is er iemand die meer over hem weet.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-10 23:33

geweldig :D
aangenaam, mijn exmoor heet Zaagtand 1.
oftewel freule van Zaagtandium de eerste :D

moet zeggen dat gradient wel de hoofdleverancier is :)
hoe ben je aan Hos gekomen?

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 23:39

Leuke namen allemaal! Yuna heet bollekamer 09-02 :P

Ben benieuwd naar een foto van Hos!

Gradient is ook de grootste exmooreigenaar van europa geloof ik..

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 23:57

Leuk, die namen! Heb hos via iemand uit noorden van land; had via via gekocht. Heb geen idee van zijn verleden. Hij is wel erg aanhankelijk.. Net een puppy. Ik heb ze nu in een bos staan. Er schijnen prutsmuts vlakbij (dorst) nog niet zo heel lang geleden een paar exmoors uit te zijn gezet. Komen die ook via gradiënt? Weten jullie meer van dit bedrijf? Ik ben bijvoorbeel erg benieuwd naar hun wijze van selectie etc. Hos staat bijvoorbeeld een beetje x-benig. Zou dit een bezwaar zijn geweest? Ik ga snel ff foto proberen. Fotogeniek is ie namenlijk wel! Die van jullie ook??!!

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-10 00:04

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 00:16

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 10:11

Ze halen sowieso de veulens/jaarlingen eruit elk jaar of 1,5 jaar.. Om zo inteelt te voorkomen..
Verder als ze gebreken hebben zoals zomereczeem of witte aftekeningen, aangezien dat niet bij de exmoor hoort en ook niet word opgenomen in het stamboek, en om de zoveel jaar verwisselen ze van hengst..

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 19:45

xxxclau

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 17:07

Ik vind Exmoors zo leuk! Dat komt omdat ik fan ben geworden van de Dartmoor. Die hebben ook Exmoorbloed en dat kun je zien aan het korte koppie en de kleur (vaak donkerbruin en soms ook wit neusje en buik).
Klopt het nou dat het redelijk zelfstandige pony's zijn en niet heel veel van mensen moeten hebben? Ik had dat dacht ik ergens gelezen.
En hoe groot zijn Exmoors precies? Ik ben nl. te groot voor mijn Dartmoor (tot 1.22m).

Rosa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 17:15

Van mij weet je het al (had ooit een PB gehad van je). ;) Vind ze niet een beetje leuk, maar helemaal geweldig en er komt er ook zeker 1 als ik een eigen inkomen heb. <3 Jammer genoeg wordt er in NL niet altijd positief gereageerd als je vertelt dat je van plan bent om met 1,70 op een pony van ± 1,23 te gaan rijden... Dat is het enige waardoor ik soms een beetje twijfel om niet een groter paard te gaan kopen. :P Engelsen deden er helemaal niet moeilijk over op het Exmoorforum, opvallend. Ik heb alleen wel twijfels hoe de jury en kijkers zullen reageren als je met zo'n pony op een wedstrijd komt? Vanuit dat punt twijfel ik dus een beetje. :o Maar het zijn wel ontzettend leuke pony's en ik zal ook nooit vergeten dat ik er in Engeland op heb gereden! :D Hoewel ze zeker kunnen presteren in de dressuur, denk ik later dat ik er meer 1 voor het hobbelen neem, en af en toe een beetje dressuurmatig oefenen... :j

Rijden jullie op je Exmoors?

Rosa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 17:18

xxxclau schreef:
Ik vind Exmoors zo leuk! Dat komt omdat ik fan ben geworden van de Dartmoor. Die hebben ook Exmoorbloed en dat kun je zien aan het korte koppie en de kleur (vaak donkerbruin en soms ook wit neusje en buik).
Klopt het nou dat het redelijk zelfstandige pony's zijn en niet heel veel van mensen moeten hebben? Ik had dat dacht ik ergens gelezen.
En hoe groot zijn Exmoors precies? Ik ben nl. te groot voor mijn Dartmoor (tot 1.22m).

Volgens mij wordt er, iig in Engeland, door volwassenen niet veel op Dartmoors gereden (die schijnen toch wat smaller te zijn), maar wel op Exmoors. :j Op de website van de vereniging staat dat gemiddelde/grotere Exmoors 12 stone kunnen dragen, dat is erg veel. Exmoors zijn vaak rond de 1,23 groot. Soms ook wel 1,25 of 1,27, maar dat is wel de maximum maat.

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 00:26

Ik houd dit topic even in de gaten.. Heb het Portugeze neefje van de exmoor namelijk! Vind zoiezo exmoors ontzettend leuk om te zien. :)

Geeske, hoe gaat het nu met die van jou? :)