Cancara bij zangersheide 2011?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

pouttre

Cancara bij zangersheide 2011?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-10 15:03

hallo,
Ik heb hier en daar opgevangen dat Cancara ( cassini I x corofino) volgend seizoen bij zangersheide ter dekking zal staan
Klopt dit ? en wat vinden jullie van deze hengst?

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 21:22

het is -zoals hij op duitse paardenfora wordt omschreven - een rij-olifant (reitelephanten ) ...en onbegrijpelijk dat ie zoveel heeft gedekt
groot , lomp en veel vermogen maar niks meer waar je tegenwoordig een parcours mee rondkomt

Feelsoproud

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 22:00

Ik heb er laatst een 3 tal nakomelingen van zien vrijspringen(mijn baas is-of was-blijkbaar nogal gek van Cancara).
En ze passen allemaal in de brschrijving die Besita al gaf:groot,lomp,en buiten vermogen weinig kwaéliteit op de sprong(hij vererft zichzelf dus wel goed door :D :D ).Wel konden ze vrij goed bewegen.

pouttre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-10 23:41

Oké :D Die wordt het dan niet volgend jaar, zag ook op de website dat het dekgeld van Air Jordan terug gedaalt is, lijkt me een zeer interessante hengst. :9 maar die moet ik eerst nog wat beter uitzoeken welk type merrie hij nodig heeft.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 11:17

Feelsoproud schreef:
Ik heb er laatst een 3 tal nakomelingen van zien vrijspringen(mijn baas is-of was-blijkbaar nogal gek van Cancara).
En ze passen allemaal in de brschrijving die Besita al gaf:groot,lomp,en buiten vermogen weinig kwaéliteit op de sprong(hij vererft zichzelf dus wel goed door :D :D ).Wel konden ze vrij goed bewegen.

Blijkt dat ze ginder goed kunnen prepareren voor de keuring en de shows >;) ..iedereen sprak al dat het er ene was voor later op den tv te zien .. :+

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 11:21

pouttre schreef:
Oké :D Die wordt het dan niet volgend jaar, zag ook op de website dat het dekgeld van Air Jordan terug gedaalt is, lijkt me een zeer interessante hengst. :9 maar die moet ik eerst nog wat beter uitzoeken welk type merrie hij nodig heeft.

oh das mooi ..dat vind ik echt een hengst die buiten verwachting goed vererft ..zelf heb ik bij de hengst in parcours geen WOW gevoel ..( wel goed hoor daar niet van ) maar van de nakomelingen echt al een paar hele goede nakomelingen van gezien !!

katrienh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 11:41

Net de lijst eens bekeken. Ziet er goed uit qua dekgeld.

Weet iemand of Cassini II naar Z komt in 2011?

pouttre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-10 12:55

katrienh schreef:
Net de lijst eens bekeken. Ziet er goed uit qua dekgeld.

Weet iemand of Cassini II naar Z komt in 2011?

Ik denk het niet denk dat die nog een seizoen bij beligneux staat (maar ik ben het wel geen 100% zeker)

Excuseme

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 17:17

besita schreef:
pouttre schreef:

oh das mooi ..dat vind ik echt een hengst die buiten verwachting goed vererft ..zelf heb ik bij de hengst in parcours geen WOW gevoel ..( wel goed hoor daar niet van ) maar van de nakomelingen echt al een paar hele goede nakomelingen van gezien !!

Ja, dat is waar. Die Aristo onder vd Veleuten doet het goed, maar in belgie zullen ze wel meer gezien worden dan in ned. Met 1000 is ie aantrekkelijk geprijsd.

davy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 09:59

Excuseme schreef:
besita schreef:

Wat is de reden van de verlaging? In het verleden is het toch 1.500 euro geweest (en misschien zelfs meer)

pouttre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-10 12:27

Ik denk terug een crisismaatregel (of heel veel sperma in de diepvries), maar mij kan het niet echt deren!!!! :D

Umeo

Re: Cancara bij zangersheide 2011?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 12:38

Even terugkomen op Cassini II. Ik heb een tijdje geleden ergens (weet niet meer waar) gelezen dat hij in 2011 in Frankrijk blijft. Voor vers sperma moet je merrie dus ook naar Frankrijk :)

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 12:50

ja hij staat daar al twee jaar ..
maar frankrijk is moeilijk vind ik om sperma te bekomen ..die werken met contracten en je moet cheques afgeven die dan op bepaalde tijdstippen geïnt worden ..of voor buitenlander is het heel vaak de volle mep betalen nog voor er één druppel verzonden wordt ..zelfs met vers

katrienh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 18:55

Hij blijft dus in la douce France :). Thx!

Excuseme

Re: Cancara bij zangersheide 2011?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 23:33

Wat zien jullie in die Cassini II? (Mocht niet voor niets vertrekken uit Duitsland)

Excuseme

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 23:36

davy schreef:
Wat is de reden van de verlaging? In het verleden is het toch 1.500 euro geweest (en misschien zelfs meer)

Melchior is zakenman en denkt; als ik die hengsten er toch heb staan kunnen ze het beste ook maar wat geld in het laatje brengen. En je kunt beter 10 dekkingen verkopen voor 750, dan 6 voor 1000. Veel HH's hebben het signaal van de markt nog niet begrepen en houden stug vol aan de hoge taxen.

pouttre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-10 15:20

gisteren in mechelen een Air Jordan gewonnen bij de 5 jarige hengsten :D

Excuseme

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 17:25

Hij wordt alleen met DV aangeboden helaas, dan is ie voor mij minder interessant qua logistiek.

merelhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 10:26

@excuseme: cassini II vind ik dus wel top. Geeft ze veel moderner dan zijn broer en kan voor veel meer merries dan cassini I. Als je ziet wie er allemaal tijdelijk uit Holstein vertrokken is is dat niet direct een waardemeter (denk aan Cor de la bruyere). Gewoon beleid van regelmatig ander bloed binnenkrijgen.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 11:47

ben ik niet met je eens hoor ...ze weten de betere zeker aan te houden ..maar als de nakomelingen niet blijken te zijn wat er verwacht wordt dan gaat de hengst via het achterdeurtje eruit .;
hij fokt ze dan mischien moderner maar ze blijken zeker niet de kwaliteit te hebben van I ..tuurlijk zit er ook wel eens een goeie tussen ( maar komt dat dan niet ook van moederskant weg ?)Als ie zo goed zou fokken als voole broer I dan zouden ze hem NIET laten vertrekken want I heeft ook niet het eeuwige leven

merelhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 19:10

Kan, maar denk dat er ook meegespeeld heeft dat de invloed van cassinibloed wel heel groot aan het worden is. De populairste en waarschijnlijk de beste is gebleven en ze krijgen fijn geld voor de tweede gekregen. Als de eerste er niet meer is staat de tweede binnen de maand in Holstein. Wedden dass :)

pouttre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-10 20:22

Excuseme schreef:
Hij wordt alleen met DV aangeboden helaas, dan is ie voor mij minder interessant qua logistiek.

Ja dit is idd een minpuntje. Ook Coriano blijkt ook wel goede nakommelingen te hebben, maar die hengst ken ik niet zo goed

merelhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 21:06

Ook overleden dus dat wordt ook dv :(

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 11:28

besita schreef:
ja hij staat daar al twee jaar ..
maar frankrijk is moeilijk vind ik om sperma te bekomen ..die werken met contracten en je moet cheques afgeven die dan op bepaalde tijdstippen geïnt worden ..of voor buitenlander is het heel vaak de volle mep betalen nog voor er één druppel verzonden wordt ..zelfs met vers

In Frankrijk werken de meeste hengstenhouders via een levend veulen garantie. Dat betekend dat je bij de eerste dekking een bedrag betaald, meestal te vergelijken met het gustbedrag in NL ) en het jaar erop als je een veulend veulen hebt betaal je de rest van het dekgeld. Een heel eerlijk systeem.

Betalen met een cheque is niet verplicht als je de RIB gegevens van het bedrijf vraagt kan je gewoon via je NL bank het bedrag overmaken.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 14:03

Fransen zijn niet voor niet zo chauvinistisch :+ ..allemaal mooi als je in frankrijk woont en daar fokt ..helaas als ze horen dat je Belg bent ..dan is het de volle mep nog voor er verzonden wordt , contract tekenen enzo ..en dat levend veulen garantie is slechts heel bepert voor buitenlanders !!