Hallo, ik ben op zoek na nakomelingen uit de merriestam 1708. Dit is de moederlijn van de hengst United. De volgende paarden zijn halfbroers/halfzus van mijn merrie Dorita.
Ajessica - Sandreo Carita - Gribaldi Dorita - Zizi Top ( in eigen bezit) Nessica - Tcn Partout ( moeder United) Odesica - Balfzflug Paddington - Gribaldi Ujesca - Krack C Vyesca - Stravinsky xx Wesley - Stravinsky xx
Het lijkt mij leuk om in contact te komen met de eigenaren.
nou nakomelingenoverzicht opvragen bij het kwpn, en kijken of ze in het telefoonboek staan.
taverno
Geplaatst: 26-12-10 17:56
Ik heb een nakomeling van de merrie Odesica
Hij heet officieel Thaimyr(roepnaam Tence)en heeft als vader Havidoff.
Farmgirl
Geplaatst door de TopicStarter: 29-12-10 00:08
Hey wat leuk, rij je ook wedstrijden........ en hoe is hij in karakter?
taverno
Geplaatst: 29-12-10 09:29
Nee ik rijd geen wedstrijden.Zijn vorige eigenaresse deed dat wel maar verder als de L2 is hij nooit gekomen. Hij is ook maar klein 1.62m en heeft niet zoveel Schwung zeg maar.
Ik heb hem nu 4,5 jaar en 2 jaar geleden kregen we wat problemen,hij heeft hoefkatrolontsteking en zijn daar een tijdje mee aan het tobben geweest.hij kreeg daarbij ook nog een peesblessure.
Maar nu doet hij het weer als een nieuwe Ik heb hem voor de recreatie gekocht en rijd ook recreatief dressuur.
`s Zomers is hij de braafheid zelve maar in de winter kan hij lelijk bokken,is dan een beetje link om mee buiten te rijden. In de omgang is het verder een lieverd maar als hij iets niet wil/kan of ergens niet voorbij wil kan hij lelijk doen,achteruitlopen(hij loopt rustig de sloot in)bokken,omhoog komen maar dat gebeurd gelukkig niet zo heel vaak.
In mijn profiel staan wat foto`s van hem.
kenomaxbe
Geplaatst: 01-10-11 20:36
Odesica staat sedert vorige zaterdag bij ons op de manége. Artevelderuiters te Heusden (België, bij Gent). Ik geef daar les. Ik vind het een prachtig paard. Mocht ze zo oud niet zijn wou ik ze voor mezelf. We zijn wel nog op zoek naar de vlieg, want het paard komt van bij een handelaar (en kost dus bijna niets ) dus wij vermoeden dat er ergens iets ernstig mis mee is. Tot nog toe konden wij het niet vinden, ze heeft prachtige bewegingen en 't is een prachtig paard, maar wel heet. Moeilijk te rijden, dus niet voor beginnelingen (en ze zou wel moeten dienen als manégepaard ). Let op, ze is braaf hoor, maar ze wil alsmaar lopen en is niet makkelijk in te tomen. Ze springt ook meer dan voldoende voor de manége, maar weer zelfde probleem, meer dan vlot genoeg. Ik hoop echt dat ze mag blijven, ik ben een van onze leerlingskes wat zot aan 't maken, maar ja, de papa moet meewillen natuurlijk. Zij kan echt goed om met Odesica. Ik heb er zelf ook eens opgezeten, heel leuk leuk paard maar inderdaad niet voor een beginneling
Ik veronderstel dat je uw Tence niet rechtstreeks van de vorige eigenaars van Odesica gekocht hebt dan. Maar weet je toevallig of zij ook hoefkatrol had of dat het via Havidoff is vererft?
doomes_18
Geplaatst: 12-10-11 17:23
Hallo allemaal,
Ik heb odesica bijna 4 jaar gehad, echt een lief Paard!
ze mankeerde bij mij niks en is door alle keuringen heen geweest, verder een paard wat graag voor je wil werken!
Ik heb Dorita niet meer, maar nog wel foto's van haar moeder en oma. Zal de foto's scannen.
cherie78
Geplaatst: 08-11-11 00:37
Farmgirl schreef:
Ik heb Dorita niet meer, maar nog wel foto's van haar moeder en oma. Zal de foto's scannen.
De moeder van Dorita en van wesley (het veulen wat nog net te zien is)
Leuk om andere familieleden te zien.
taverno
Geplaatst: 08-11-11 17:03
Ik zou nog wel meer foto`s willen zien van Odesica maar ook wel van Oma Jessica,er heeft over jesica wel eens een artikel in de In de strengen gestaan.
Dit is mijn paard.
cherie78
Geplaatst: 08-11-11 23:33
Taverno, de foto die ik geplaatst heb, is Jessica Het veulen wat nog net te zien is, is dus een halfbroertje van Odesica
Ik heb nog wel een paar foto's van Jessica. Zal ze eens zoeken.
taverno
Geplaatst: 09-11-11 20:44
O top zeg,wat leuk. Heb de foto gelijk opgeslagen.
cherie78
Geplaatst: 12-11-11 12:20
taverno schreef:
O top zeg,wat leuk. Heb de foto gelijk opgeslagen.
Niet zo'n heel duidelijke foto. De andere foto's hebben een verkeerde afmeting en ik krijg ze dan niet geupload in "mijnalbum"
Het veulen is, als ik mij niet vergis een Gribaldi-nakomeling.