Premiekeuring Wat en Hoe?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Likemaaike

Premiekeuring Wat en Hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-10 20:26

Hallo,

Ik heb een vraagje, Als ik mee wil doen met mijn beide haflingers aan een Premiekeuring. Hoeveel moet ik dan betalen? Ik ben lid van het KVTH. Mijn ene haflinger is 22 mag deze nog meedoen aan de rubriek oudere merries of is deze daar al te oud voor. En ik hoorde ook dat je dan 10 euro perpaard betaald maar dat weer terugkrijgt.

Wat is het nou kunnen jullie mij eruit helpen?

X

Mieperdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 07:33

Het kan verschillen per provincie, maar ik weet bij ons in Groningen dat je ong 7 euro inschrijfgeld betaald (2e geloof ik 5 euro) en daar iig niets van terugkrijgt. Maar dan krijg je wel een lintje e.d voor de plaatsing en primering.
Je 22 jarige marrie mag idd meedoen met de oudere merries, er is geen maximum leeftijd.

Likemaaike

Re: Premiekeuring Wat en Hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-10 13:16

Owkee,
Mooi, Ik woon ook in Groningen :)

Mieperdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 15:37

Leuk dan loopt ze waarschijnlijk ook tegen 1 van mijn merries!

wendy1987

Re: Premiekeuring Wat en Hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 23:43

Bij ons in Gelderland is het volgens mij wel 10 per paard. En het maakt niet uit hoe oud ze zijn. Maar ik dacht dat ze als je naar een keuring van het stamboek gaat, dus een provincie keuring, ze wel opgenomen moeten zijn/worden in het stamboek. En hier zitten dan nog wel extra kosten aan verbonden. Het is inderdaad wel een vereiste dat jij zelf lid bent van het KVTH. De paarden moeten dan echt op jou naam staan :)
Je krijgt volgens mij geen geld terug. In Den Bosch daarentegen kreeg je wel geld terug, maar dat was meer borg. Premiekeuringen krijg je niet terug dacht ik :Y)