[KWPN] Apache ( ub 40 x Krack C)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Rambobo

[KWPN] Apache ( ub 40 x Krack C)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-10 11:54

Ik ben erg benieuwd naar de nakomelingen van Apache ..
Wie kan mij daar meer over vertellen?

DiamondHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 12:33

:D Ben ik ook benieuwd naar, verwacht een veulen in Juni van deze hengst!
Maar er loopt idd al een topic over ;)

ullie2001

Re: [KWPN] Apache ( ub 40 x Krack C)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 20:47

Ik heb een nakomeling van apache uit 2009, ik ben er heel blij mee en heb hem aangehouden ondanks ik eigelijk alleen een merrie aanhoud heb ik deze hengst toch aangehouden.
Hij is een grote maat nu 1.62cm (gemeten in november) en is van maart 2009, verder een goed karakter en kan goed bewegen.
Apache is zelf niet zo groot maar zijn nakomelingen zijn allemaal goed aan de maat en aansprekend.

ullie2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 20:51

De merrie waar hij trouwens uitkomt is 172cm en fokt ook vrij groot, hoop eigenlijk dat ie daar niet overheen gaat maar ben er bang voor haha voorlopig word ie niet gecastereerd.

DiamondHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 00:05

Die is dan al idd mooi aan de maat! Hou je hem hengst met de bedoeling om hem voor te brengen voor de hengsten keuring?

Rambobo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-10 22:38

ik ga een dezer dagen met mijn merrie langs ad valk om samen met hem te kijken welke hengsten vooral apache goed op mijn merrie zouden kunnen passen

DiamondHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 23:38

Dit is een video van Art-Uma die hij gemaakt heeft op de afstammelingen keuring van Apache, waarschijnlijk heb je deze video al een keer ergens gespot, maar het geeft al een aardig beeld over de combinatie apache met een aantal verschillend gefokte merrie's http://www.vimeo.com/6645397

Rambobo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-10 13:06

DiamondHorse schreef:
Dit is een video van Art-Uma die hij gemaakt heeft op de afstammelingen keuring van Apache, waarschijnlijk heb je deze video al een keer ergens gespot, maar het geeft al een aardig beeld over de combinatie apache met een aantal verschillend gefokte merrie's http://www.vimeo.com/6645397

Dankjewel! Zitten erg mooie veulens tussen!

ullie2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 20:39

PS denk niet dat ik hem naar de hengstenkeuring breng, denk dat de merrie lijn niet genoeg predikaten daarvoor heeft dus niet interessant genoeg. Moeders(9) was M2 maar is verkocht en word nu niet op wedstrijden meer uitgebracht.
Zelf is zij een stamboek merrie kwam net wat puntjes te kort voor ext. verder in moeders lijn alleen ster merries dus... dan zal hij waarschijnlijk toch afvallen in de 2de bezichtiging als hij zich toch goed laat zien, heb het vaak zat zien gebeuren dus hou hem voor mij zelf als sportpaard.

Reflector

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 15:04

Dat is inderdaad het geval dat de hengstenkeuringscommissie graag bewezen bloedlijnen ziet aan vaderskant maar vooral ook aan moederskant. Persoonlijk vind ik het wel jammer zoals jouw verhaal hierboven want zo lopen we ook hele leuke hengsten mis die een bijzonder goed exterieur hebben.
De hengst spreekt mij wel aan en ik wil heel graag de hengst aan de hand zien om te kijken wat zijn goede punten kunnen zijn voor onze merrie. Eerstvolgende hengstenshow maar proberen present te zijn om hem te kunnen zien.

Rambobo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-10 17:56

Reflector schreef:
Dat is inderdaad het geval dat de hengstenkeuringscommissie graag bewezen bloedlijnen ziet aan vaderskant maar vooral ook aan moederskant. Persoonlijk vind ik het wel jammer zoals jouw verhaal hierboven want zo lopen we ook hele leuke hengsten mis die een bijzonder goed exterieur hebben.
De hengst spreekt mij wel aan en ik wil heel graag de hengst aan de hand zien om te kijken wat zijn goede punten kunnen zijn voor onze merrie. Eerstvolgende hengstenshow maar proberen present te zijn om hem te kunnen zien.

ik zou zeggen bel 1 van zijn eigenaren eens op, ze hebben genoeg nakomelingen van hem op stal staan met allemaal verschillende moeders.
Ik ga binnenkort eens langs om de nakomelingen te bekijken en neem dan meteen onze merrie mee voor goed advies!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 10:16

Reflector schreef:
Dat is inderdaad het geval dat de hengstenkeuringscommissie graag bewezen bloedlijnen ziet aan vaderskant maar vooral ook aan moederskant. Persoonlijk vind ik het wel jammer zoals jouw verhaal hierboven want zo lopen we ook hele leuke hengsten mis die een bijzonder goed exterieur hebben

Waarom is dat jammer? Apache dekt honderden merries per jaar dus er is keus genoeg. Uiteraard neem je dan degene die alles mee hebben, ook op papier en zeker aan moederszijde.
En omdat hij er zoveel dekt is het heel verstandig als iemand met een nakomeling uit een stamboekmoeder zonder sport in de lijn zich de kosten en de moeite van een gang naar de HK bespaard.