Nu zijn wij gisteren erachter gekomen dat mijn merrie dragend is en volgens de DA zou ze al 7 a 8 maanden
dragend zijn, Spannend natuurlijk allemaal en heb gelijk mijn 'kleine' box omgeruild naar een merrie veulen box
echter is dit een buitenstal en mijn vorige box was binnen wat nu natuurlijk een stukje warmer is dan buiten.
Nu is het zo dat ik niet wist dat ze dragend was en heeft dus een deken op sind het begin van het slechte weer
ze heeft nu een 200 grams deken op waterdicht, maar dit lijkt me dus erg onhandig als ze gat bevallen dus wil ik eigenlijk die deken afdoen,
Moet ik dit nu eerst afbouwen aangezien ze haar vacht aan die deken heeft aangepast en dus niet zo een mega dikke vacht heeft als alle andere paarden bij ons op stal.
Ik ben net op de wei gaan kijken of alles oke is en ben dus best bezorgd aangezien niet echt duidelijk is wanneer ze zou moeten bevallen,
Mijn merrie is dan ook al 12 jaar maar heeft wel moeder ervaring en heeft wel 2 veulens gehad in het verleden.
Maar ik zag dus net dat ze heeft lopen harsen ze had witte opgedroogde druppels aan haar uiers zitten en heeft dus vannacht wat lopen rommelen
ook had ze wat wit vocht aan haar kling.
Nu ben ik dus echt een leek hierin en dit komt eigenlijk heel erg snel (en ben nog steeds overvallen ermee)
Nu dus mijn vraag wat moet ik allemaal inhuis of op stal hebben voor tijdens de bevalling?

en hoe merk ik als ze gaat bevallen zijn ze dan onrustig of juist afgezonderd?
Hier staan ze overdag gewoon lekker op de wei en in de avond komen ze dus lekker naar binnen,
kan ik nu van vandaag op morgen gewoon die deken af doen en af laten ? of juist even afbouwen?
Sorry voor die domme vragen maar hier was ik niet echt op voorbereid
Ik wilde haar in het voorjaar laten dekken en zo dan rustig alles inlezen en ervaringen vragen.
Maar ze was hier nog niet hengstig geweest en dat vond ik wel raar en dal helemaal omdat ze steeds dikker werd,
waarop ik het voer had gehalveerd aangepast.
Het betreft een PRE Merrie dus ik zou het erg fijn vinden als het topic hier mocht blijven staan.
De Vader is op dit moment nog niet echt duidelijk maar dat word uitgezocht het betreft in ieder geval ook een PRE.