Geschiedenis van de paardensport.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lisann__

Geschiedenis van de paardensport.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-10 20:39

Hallo bokkers! (Ik wist echt niet waar ik dit moest plaatsen)

Ik moet voor economie een werkstuk maken over het economische succes van de paardensport in de Nederlandse economie. (hele mond vol haha)
Nu ben ik dus even de geschiedenis in aan het duiken. En heb dit gevonden over de springsport:
De allereerste springwedstrijd was in 1864 in Dublin en sinds 1912 is het springen een Olympische sport. Er werden hoogstens 15 hindernissen gesprongen van 1,50 meter hoog.
Dit soort informatie heb ik ook nodig over dresssuur/eventing/western etc.
Maar google/wikipedia werken mij niet erg mee.

Dus waar kan ik dan mijn vraag beter stellen dan aan duizende paardenkenners? :D

Zijn er hier bokkers die meer informatie hebben over de geschiedenis van de paardensporten?

(p.s ik hoop niet dat het topic gesloten wordt omdat dit over huiswerk gaat, want het is maar een heel erg klein onderdeel in een geel groot werkstuk, waarin ik dus een beetje geschiedenis wil verwerken.)

Nicole288

Re: Geschiedenis van de paardensport.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 20:44

Helaas, je voelde het zelf al aankomen, dit valt toch echt onder huiswerktopics. (daarbij is dit het fokkerij gedeelte, vragen over dressuur of western zou je op WD en WN moeten stellen, dat kan niet echt op 1 plaats)