Veulen 7 Maanden Diarree

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

DonDon

Veulen 7 Maanden Diarree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-10 18:12

Hallooo,

Ik heb een veulen van 7 maanden genaamd Luna.
Ze is de laatste tijd wat aan de diarree.
Het ging een tijdje goed en nu is ze weer aan de diarree! Haar hele achterkant is nat van de diarree.

Gister heeft ze kuil gehad maar verder krijgt ze ook alleen maar hooi...
Ze krijgt verder wel koud water uit een slang en wortels. En veulenbrok van pavo tot en met 8 maanden.

De dierenarts was er voor een inenting en een wormenkuur. Ze heeft een enting gehad en die dag erna een wormenkuur misschien te veel van het goede maar is wel al een week geleden. De dierenarts zelf merkte het al op maar zei dat het verder niet erg was als de poep normaal was. Ik begin mezelf toch wat zorgen te maken ;(

Waar zou het aan kunnen liggen? Heeft iemand een middeltje of misschien maar toch de dierenarts inlichten?

linn1988

Re: Veulen 7 Maanden Diarree

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 18:14

ik zou zowiezo dierenarts inlichten z'n klein veulentje is zo uitgedroogd
succes ermee!

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-10 18:16

linn1988 schreef:
ik zou zowiezo dierenarts inlichten z'n klein veulentje is zo uitgedroogd
succes ermee!

Ze drinkt goed maarja dat omdat ze misschien diarree heeft..

DiaBelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 18:17

Niet mee gaan tobben, dierenarts laten komen.

Kan van de kuil zijn maar kan ook een maaginfectie hebben.

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-10 18:25

Ja zit juist te tobben omdat mijn ouders op vakantie zijn :S. Ze komen donderdag terug ben echt bang dat ze wat ernstigs heeft. Maar ze is verder heel levendig enz

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-10 18:39

Btw ik was bij zo'n winkeltje die zei dat yakult wel kon helpen!

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 19:12

ik zou even een mestonderzoek laten doen en bloed trekken dan weet je meteen of ze onder de wormen zit (en ja dit kan ook als je gewoon goed ontwormd hebt)
ik heb ook zo n patientje gehad en dat kan heel snel gaan, yakult heb ik toen ook gegeven, helpt altijd wel maar als ze echt ziek zijn is het niet meer dan een soort vitamine pil voor ze (geen medicijn dus)

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-10 19:32

essiesilly schreef:
ik zou even een mestonderzoek laten doen en bloed trekken dan weet je meteen of ze onder de wormen zit (en ja dit kan ook als je gewoon goed ontwormd hebt)
ik heb ook zo n patientje gehad en dat kan heel snel gaan, yakult heb ik toen ook gegeven, helpt altijd wel maar als ze echt ziek zijn is het niet meer dan een soort vitamine pil voor ze (geen medicijn dus)
Hmm okee dan ga ik jouw advies maar even aannemen dat lijkt mij inderdaad handig. Om een mestonderzoek en bloed na te laten trekken. . Wat bedoel je met het kan heel snel gaan?
De hoefsmid zei ze ziet er niet wormig uit en ze is heel levendig en alles eet goed drinkt goed dus snap het niet.. Maar ieder geval bedankt voor de reactie maakt me wat rustiger :P

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 19:40

veel wormen krijg je niet onder controle bij zomaar een wormen spuit, de jonge diertjes zien er vaak niet uit of ze ziek zijn, daardoor kan het ziek zijn ineens heel snel gaan want ze worden van binnen toch heel erg aangetast, zijn ze eenmaal aangetast kunnen ze binnen een week/2 weken heel erg snel achteruit gaan, zo ging dat bij mij , uiteraard was hij voordat hij heel snel achteruit ging al een tijd "ziek" maar dat zag je vrijwel niet waardoor er voor ons geen reden was om aan de bel te trekken.
vandaar dat ik als ik jou was even een onderzoekje zou laten doen, ik zeg absoluut niet dat ie dat heeft hoor maar je kan het maar weten vind je niet :)

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-10 20:22

essiesilly schreef:
veel wormen krijg je niet onder controle bij zomaar een wormen spuit, de jonge diertjes zien er vaak niet uit of ze ziek zijn, daardoor kan het ziek zijn ineens heel snel gaan want ze worden van binnen toch heel erg aangetast, zijn ze eenmaal aangetast kunnen ze binnen een week/2 weken heel erg snel achteruit gaan, zo ging dat bij mij , uiteraard was hij voordat hij heel snel achteruit ging al een tijd "ziek" maar dat zag je vrijwel niet waardoor er voor ons geen reden was om aan de bel te trekken.
vandaar dat ik als ik jou was even een onderzoekje zou laten doen, ik zeg absoluut niet dat ie dat heeft hoor maar je kan het maar weten vind je niet :)

Okee bedankt! Hier kan ik echt wat mee ik ga deze week nog de dierenarts bellen. Mijn ouders zijn namelijk tot donderdag op vakantie. Het beste is idd zo snel mogelijk het te doen voor dat het zo nog erger word! Ik plaats wel hoe alles verloopt in dit topic!

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-10 17:46

Er was een dierenarts langs gekomen van iemand die een enting moest hebben. Die heeft gelijk naar Luna gekeken en die zei dat ze het wel vaker hadden en je er niets aan moet doen.. Ik vind dit wel een beetje vreemd nou ik kijk het aan. Ik voer geen kuil meer en hou in de gaten of ze nog af valt.

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-10 12:45

Hooi,

Ik zou jullie op de hoogte houden dus hier het bericht.

Met luna gaat het helemaal goed. Het was helemaal niets ernstig het lag puur aan de kuil. Luna heeft gelukkig nou nergens meer last van en speelt weer leuk met de andere shetlanders!