Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
eefjj22 schreef:Het liefst zou ik een hengst willen, omdat ik heb gehoord dat deze temperamentvoller zijn en er over het algemeen meer vertrouwen is bij hengst richting eigenaar
Heb je gelijk plezier van en de klik is er met een paard of niet, of het nu een jong of een oud dier is. Die band hoef je niet perse van jongs af aan op te bouwen. Ik heb ook niet met alle veulens die hier geboren worden dezelfde band. En juist met sommige paarden die ik op latere leeftijd heb gekocht een hele sterke band. En andersom, dat is niet gerelateerd aan hoelang je een paard hebt of vanaf hoe oud.
Ik hoor graag zoveel mogelijk meningen.
.Marion71 schreef:Je koopt nu voor weinig geld gemiddeld een heel leuke 5 of 6 jarige waarvan je weet hoe hij/zij onder het zadel is, in de omgang én op de ro-foto's.

Ik moet die van mij (nu 1,5 en reeds ruim een jaar bij mij) constant 3 stappen voor zijn om vervelende situaties te voorkomen, zeker nu hij doorkrijgt waar zn zaakie voor is 
Tsja, dan belandt er wel is een knie tegen je neus of een stel tanden in je arm
Je kan niet altijd alles voor zijn, en in veel gevallen geldt dat een situatie zich eerst moet voordoen voordat je kunt corrigeren. Dan krijg je ook nog te maken met veel verschillende fases.. Mijn pony weet heel goed dat bijten niet mag, heb ik er ook vrij snel helemaal uit gekregen en hij was superbraaf wat dat betreft. Nu issie sinds een week of wat ineens weer begonnen met bijten, dus mag t weer helemaal opnieuw gaan afleren. Word je ook niet blij van
. Het verhaal van listiglistje is zeer herkenbaar, ik vind het ook redeljk onvoorspelbaar hoe paarden zich ontwikkelen. Je kunt daar ook niet zo heel veel aan doen (daarover verschillen de meningen trouwens) - maar het is altijd een gok om iets te kopen waarvan je niet weet hoe het zich gedraagt onder de man.