Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Citaat:Hij is pas 1,5 jaar oud. Ik zou zeggen zet hem nog een jaar op het land met ze vriendjes en zoek daarna professionele hulp
MKuijpers schreef:Heel erg bedankt allemaal!
Ik zal het zeker gaan proberen met iemand die achter hem staat.
De opmerking van niet meerennen en niet loslaten is goedbedoeld en was ook niet wat ik wilde, maar was in mijn eentje eigenlijk niet anders dan mogelijk:
Als ik niet mee rende moest ik loslaten en dat leek mij een slechte beloning (hij zou dus winnen). Tot stilstand trekken lukt uiteraard niet, want hij weegt toch al gauw zo'n 200 kilo....
En niet loslaten was al helemaaaal niet de bedoeling maar op een gegeven moment gaat hij sneller dan ik....tja wat moet je dan.
Ben nu elke dag met hem bezig (herhaling herhaling) en ga met een persoon erachter aan de slag, hopelijk lukt dat!!!
groeten melanie
keona schreef:ja als hij in de achter uit loopt iemand hem van achter de staart laten pakken of een tik geven,niet los laten en anders touw over de neus of een bitje in de mond hij mag niet met jou gaan lopen(zorg ook dat dat niet gebeurt)
maar met het vast staan zou ik hem gewoon vast zetten dan hangt hij zich maar op zorg wel dat je een stevig touw en halster hebt en eventueel een elastiek waaar hij aan staat,je kunt ook proberen met een halsband om zijn nek dit zou beter gaan bij paarden die gaan hangen met vast staan.wij leren ons veulen van af een aantal dagen al mee lopen etc spelender wijs met de moeder er bij.dus op het land zetten vind ik onzin
caboclo schreef:keona schreef:ja als hij in de achter uit loopt iemand hem van achter de staart laten pakken of een tik geven,niet los laten en anders touw over de neus of een bitje in de mond hij mag niet met jou gaan lopen(zorg ook dat dat niet gebeurt)
maar met het vast staan zou ik hem gewoon vast zetten dan hangt hij zich maar op zorg wel dat je een stevig touw en halster hebt en eventueel een elastiek waaar hij aan staat,je kunt ook proberen met een halsband om zijn nek dit zou beter gaan bij paarden die gaan hangen met vast staan.wij leren ons veulen van af een aantal dagen al mee lopen etc spelender wijs met de moeder er bij.dus op het land zetten vind ik onzin
ik zal zeker geen bitje gebruiken bij zo een jong paard.
die horen alleen aan een halstertje en meer niet.
caboclo schreef:keona"]ja als hij in de achter uit loopt iemand hem van achter de staart laten pakken of een tik geven,niet los laten en anders touw over de neus of een bitje in de mond hij mag niet met jou gaan lopen(zorg ook dat dat niet gebeurt)
ik zal zeker geen bitje gebruiken bij zo een jong paard.
die horen alleen aan een halstertje en meer niet.